Onko 1500e/kk = 50e/pv paljon rahaa käytettäväksi?
Tuo on minun rahankäyttöni. Kun ensin on laskuja varten siirretty tietty summa eri tilille, ja osa säästöön, niin tuon verran jätän palkasta itselleni käyttöön.
Tuosta rahasta maksan ruuat, kuntosalikortin, kampaajan, kosmetologin, hierojan (näitä kaikkia ei joka kk), vaatteet, ulkona syömiset, lahjat, elokuvat, teatterit, ym viihde. Tarjoa ruua 1-2 kertaa kuussa aikuisilla lapsilleni.
Asun siis yksin, ei enää elätettäviä, ei asuntolainaa.
Minkä verran sinä käytät, jos ei ole rahan puutteesta kiinni?
Kommentit (14)
Onhan tuo aika paljon.
Meillä vastaaviin menee kahdelta hengeltä alle tonni ja siihen mahtuu sunnuntaisin 3 extrasyöjää ja kerran kk 8-12 henkeä.
Viihteellä emme käy, vaatteita ostetaan vain tarpeeseen. Hierojalla olen käynyt 2x tänävuonna, kampaajalla ja kosmetologilla 0x.
Oliko tuossa mukana myös asumisen kulut?
Siis sulla on jo aikuisia lapsia ja et tiedä onko tuo hyvä summa kuukaudeksi. Miten olet pärjännyt tähän asti? Ei mitään tietoa rahan käytöstä?
Varmaan se on aika suhteellista, mutta olen tosi iloinen puolestasi. Itselläni on nyt loppukuun ajan päiväbudjettina 3e, mutta kaikkeen tottuu.
No ei ole. Itse saan enemmän pelkkiä osinko- ja vuokratuloja. Siihen päälle palkka 4200e
Herranen aika ! Ihan kuin minun aloitus. Noin 50-60 jää käyttöön päivässä. Tai ylikin. Riippuu laitanko säästöön min 500 vak max 900.
Mulla on auto joten siihen ha bensaan menee.
Myös aikuista lastani vien syömään tai jotenkin hemmottelen. Riittää ok.
4 kertaa vuodessa saan isomman tilin. Ne rahat joko säästöön tai isompaan hankintaan. Nyt tulospalkasta ostin sohvan.
Mutta siis ok riittää kun vähän miettii hankintoja
Nyt sulla on se aika, kun pitää säästä pahan päivän varalle. Puolet sukanvarteen.
Jätä ne kosmetologit käymättä jää ruokaan rahaa ja juomiin. Ei paljon jää enemmistöllä jää jotain 400-600€ kk elämiseen ja alusvaatteet kengät talvivaatteet kuin hampaat ja parturit sekä kissanhiekka ruoka ja pesuaineet . Ruotsissa käydään pari kertaa vuodessa ostetaan vaatteita tupakkaa viiniä ja hajuvesiä. Karkkia. Joulukarkit. Sähkö vesi bussilippu ja pakolliset kuten puhelin . Vakuutukset. Jos joku hajoaa varastetaan ei osteta uutta. Paitsi kuppikahvikone .
1500€ kuukaudessa on usein 31 päivää .
Ai 350 viikossa liikut vuokrat sähköt vesi netti puhelin jne . Vai niin no ztemppiä. Mekin nuorena elettiin Pyhällä hengellä.
Vierailija kirjoitti:
Ai 350 viikossa liikut vuokrat sähköt vesi netti puhelin jne . Vai niin no ztemppiä. Mekin nuorena elettiin Pyhällä hengellä.
Eihän sillä mitään vuokraa ole
Keskipalkka Suomessa: noin 3 734 euroa kuukaudessa
Täällä saa kysyä vain kelan tuista ja pihistelyvinkeistä, muuten köyhät tulee kateellisiksi