Tulin uudelleen uskoon mitä en aiemmin uskonut enää tapahtuvan
Käänsin Jeesukselle selkäni, koska loukkaannuin niin syvästi. Aloin tuntea syvää vihaa tiettyjä ihmisiä kohtaan ja huusin Jeesukselle että en ikinä anna anteeksi, en Hänelle enkä niille ihmisille. Huusin että menen ennemmin helvettiin kuin annan anteeksi.
Kiroilin ja tuntui niinkuin painava pimeys ois painanu sydämellä.
Ajattelin etten enää ikinä palaa takas uskontielle.
Mutta viime yönä se kuitenkin sitten tapahtui. Kuuntelin pari hengellistä puhetta jotka kumpikin kosketti itseäni. Aloin itkeä ja puhua Jeesukselle, tunnustin syntini ja pyysin päästä vapauteen ja koin Hänen läsnäolonsa niin selvästi ja vahvasti ja sen rakkauden mitä uskoni alkuaikoina.
Ja ihmeellisintä on, että se hirveä vihantunne hävisi. Tuntui ja tuntuu edelleen niin kevyeltä ja puhtaalta sisimmässä. Hirveä painava taakka lähti. Oikeasti se lähti ja vaan itken ja kiitän siitä.
En oikeasti enää ollut uskonut että mun on mahollistakaan enää palata takas, ajattelin että olen jo niin paatunut tapaus. Mutta Jumala ei näköjään luovuttanutkaan vielä suhteeni.
Ja sama koskee sua, jos elät synnin orjana. Voin kertoa, että itse vajosin kyllä todella alas pimeyteen. Jos Jeesus kohtasi mua näin ja vapautti, niin vielä enemmän Hän haluaa vapauttaa sinutkin.
Kommentit (18)
Kai Usko antoi suostumuksensa ensin?
liittyikö uskoontuloon vahvoja päihteitä tai isku päähän?
Vierailija kirjoitti:
liittyikö uskoontuloon vahvoja päihteitä tai isku päähän?
Miksi liittyis? Ei kumpaakaa ainakaa tässä tapauksessa
Vierailija kirjoitti:
Niin eli Jeesus valitsi sut pelastukseen toisin se on mulla joka mokannut kaikki etsikkoajat eli helppo sun on huudella, yleensäkin ne jotka kokeneet voimakkaan uskoontulon ja "Pyhän Hengen" Läsnäoloa yms jotenkin ajattelee että meille muillekin vois noin tapahtua, ei tapahdu ja sen todistaa Raamattu: vain harvat ja valitut eli on tuuripeliä tuleeko uskoon vaiko ei. Tietenkin sitä sanotaan että se on oma valinta mutta jos on ihmisiä jotka koettaneet uskoa mutta mitäån ei vaan tapahdu niin en sit tiedä mikä auttais.
En osaa valitettavasti antaa vastausta siihen, miksi juuri nyt esim minä olen saanut kokea niin vahvasti Pyhän Hengen ja uudistumisen.
En ole mitenkään erityinen.
Ainoastaan olen aina sössinyt kaiken omassa elämässä ja epäonnistunut lähes kaikessa. Ap
Tiedän sisar mitä olet kokenut.
Itselleni kävi samoin syntitaakkani kanssa.
Rukoilin Jeesukselta anteeksi tekemääni tekoa ja pyysin vielä ottamaan pois masennukseni,ja samassa koin kuinka konkreettisesti hengestäni lähti paino,masennus ja tunsin iloa ja keveyttä.
Aiemmin en ollut rukoillut Jeesuksen nimessä,sillä en ollut uskonut Jeesuksen olevan Jumala ja se jota meidän tulee rukoilla auttamaan.
Olin vain Jumalaa rukoillut.
Vierailija kirjoitti:
Niin eli Jeesus valitsi sut pelastukseen toisin se on mulla joka mokannut kaikki etsikkoajat eli helppo sun on huudella, yleensäkin ne jotka kokeneet voimakkaan uskoontulon ja "Pyhän Hengen" Läsnäoloa yms jotenkin ajattelee että meille muillekin vois noin tapahtua, ei tapahdu ja sen todistaa Raamattu: vain harvat ja valitut eli on tuuripeliä tuleeko uskoon vaiko ei. Tietenkin sitä sanotaan että se on oma valinta mutta jos on ihmisiä jotka koettaneet uskoa mutta mitäån ei vaan tapahdu niin en sit tiedä mikä auttais.
Kaikkea ohjeistusta ei voikaan ottaa vastaan. MInäkään en usko tunteiluun, enemmän konkreettiseen. Et ole mokannut yhtään mitään, tarraa vain joka päivä Jumalan armoon.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on tarjottu siis usko(nto)a ajankohtina, jolloin et ole ollut valmis vastaanottamaan sitä, tai sitä on tarjottu sellaisessa muodossa, että et ole kokenut sitä omaksesi.
Jonain päivänä asia voi olla toisin.
Itse kuuluin pitkään tiukkarajaiseen kristilliseen yhteisöön. Opin jo nuorena sen, kuinka kuuluu olla ja elää, jotta on oikea uskovaimen. Yhteisön "ohjesäännöt" muuttuivat kuitenkin pikkuhiljaa, enkä minä huomannut muuttaa omaa ajattelutapaani niiden mukana. Menetin yhteyden muihin uskovaisiin. Kun tein päätöksen irtautua yhteisöstä, huomasin, että ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa ilmentää uskoaan Jeesukseen. Voisin jopa sanoa, että kun luovuin uskonnosta, löysin uskon.
Kertokaa kokemuksianne jotka olette saaneet tulla uudelleen uskoon! Mielenkiintoista lukea.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Jumalalle!
Taruolento.
Ihan kiva todistus, mutta teknisesti ei voi tulla kahta kertaa uskoon. ;)
Olet ap vaan ollut uskontielläsi hyvin kaukana Jumalasta, ja silloinhan sielunvihollinen pääsee iholle enemmän. Masentamaan, ahdistamaan uskovaa.
Mutta ihanaa kuulla, että Jeesus armahti, vaikka ei noilla Jumalalle raivoamisilla ja Jumalalle selän kääntämisillä saa leikkiä.
Tai Jumala kestää kritiikin ja raivoitkun, mutta ei ihan mitä tahansa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva todistus, mutta teknisesti ei voi tulla kahta kertaa uskoon. ;)
Olet ap vaan ollut uskontielläsi hyvin kaukana Jumalasta, ja silloinhan sielunvihollinen pääsee iholle enemmän. Masentamaan, ahdistamaan uskovaa.
Mutta ihanaa kuulla, että Jeesus armahti, vaikka ei noilla Jumalalle raivoamisilla ja Jumalalle selän kääntämisillä saa leikkiä.
Tai Jumala kestää kritiikin ja raivoitkun, mutta ei ihan mitä tahansa käytöstä.
AP ei tullutkaan teknisesti uskoon, vaan se oli ihan puhtaasti psykologis-hengellinen tapahtuma.
Miten "tullaan" uskoon? Olen aina ollut ja tulen olemaan. Jumala on minus johdattanut koko elämäni ilman mitään heräämisiä.
Jumalan siunausta sinulle! Rohkeutta uskon tielle.
Miksi mainostat mt -ongelmaasi pasltalla?
Vierailija kirjoitti:
Jumalan siunausta sinulle! Rohkeutta uskon tielle.
Pääsiäispupun siunausta sinulle! Rohkeutta uskon tielle.