Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puregonin säilyvyys?!

08.05.2007 |

Kyselisin tuon avatun Puregonin säilyvyydestä: paketin kyljessä sanotaan, että avattu ampulli säilyy korkeintaan 28 päivää. No mulla jäi edellisestä inssistä 150IU (+se ylimäärä melkein 100IU, jota ampullissa on), jota olen säilytellyt.

No nyt mietityttää, että kaipa uskallan sitä käyttää vielä nytkin, ehtisin pistää siitä ainakin 2 kertaa (päivinä 27 ja 28 avauksesta). Mitähän tuo [b]korkeintaan[/b] 28pv meinaa, voiko kestää vähemmäkin?! Ja yleensä olen kyllä lääkkeitä käyttänyt aika huoletta yli käyttöpäivän, koska en ole ajatellut sen nyt ihan päivälleen olevan. Tuntuu tyhmältä nytkin laittaa kallista ainetta hukkaan, joten pohdin jos vaan pokkana pistelisi ampullin tyhjäksi... Toisaalta nyt kuitenkin aika isot panokset kyseessä, joten en viitsisi mokata käyttämällä vanhentunutta lääkettä. Mitähän siinä tapahtuu, meneekö lääke tehottomaksi, tuskin vaaralliseksi kuitenkaan?!

Itsehän mun tää pitää ratkaista, mutta ois kiva kuulla kokemuksia! Ootteko käyttäneet edellisen kierroksen lääkkeitä ja montako päivää avattuna olleita?

Kiitos! :)

Killa

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....olen itse ainakin kayttany vanhoja kynia (mulla ollu gonal-f, mut eiko puregonkin ole kyna?) kysyin kerran mun hoitsulta etta voinko pistaa useamman kerran kun nayti silta etta kynissa on viela tavaraa jaljella. eli silloin pistin vanhoilla ja uusilla kynilla (saastavainen immeinen...hih) eipa se lekuri siihen mitaan sanonu, ei ainakaan kieltany?! mene ja tieda! kantsis varmaan varmistaa..........

nimittain kaytin tallakin kertaa vanhoja kynia, ja nyt ne oli jo pari kk vanhoja. en tieda oliko vaikutus vahentyny siksi vai vaan kroppa tottunu tavaraan...

muta sulla tosiaan viimekaytosta niin vahan aikaa etta eikohan se ole ihan ok kayttaa ne loppuun!!!

johan oli epaselva vastaus...anteex!

Vierailija
2/2 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se hoitsu ei sanonut mitään säilyvyydestä, mutta ekalla kerralla apteekissa kylläkin mainitsi muistaakseni ton 28 pv ja tosiaan paketin kyljessäkin niin lukee...

No pari päivää vielä aikaa miettiä! :)

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla