Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan sairas kevätväsymys joka vuosi

Vierailija
31.03.2026 |

Aina maalis-huhtikuu on yhtä kärsimystä. Väsyttää aivan valtavasti. Puolisokin kommentoi että olen koko ajan ihan pihalla enkä kuule mitään. Tottahan se on, olen kuin unessa eikä muistikaan toimi. Yleensä pystyn sinnittelemään puoliteholla tämän ajanjakson, mutta nyt olisi opinnäytetyö tehtävänä kesään mennessä enkä ymmärrä yhtään mitään mitä olen tekemässä.

Tällaista on varmaan joku dementikon elämä. Yritän käydä välillä lenkillä tai salilla, mutta sekään ei samalla tavalla piristä kuin muina aikoina vuodesta. Tämä on ihan kamalaa! Onko muilla samaa ja mistä olet kokenut apua?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pimeän, kylmän ja pitkän talven eli valottomuuden/auringonvalon puutteen seurausta.

Pitää pämpätä vitamiineja ruokana ja purkista.

Vierailija
2/7 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koko talven pitää syödä vitskuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voisit levätä väsymyksen pois. Ota rentouden kannalta.

Sauno, ui vaikka avannossa. Grillaa takkatulen äärellä vuokramökillä.

Vierailija
4/7 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kausiluontoista ja menee varmasti ohi. Ei kovin tavatonta pimeän kaamoksen jälkeen, sillä kevätauringon valo on niin jyrkkä ja ei ehkä ihan heti synkronisoidu uneliaaseen mielialaan ja kropan rytmiin ihan heti (yksilöllistä). Käytän itse kirkasvaloa koko talven, vitamiineja ja menen aikaisin nukkumaan. Kyllä se siitä, kun kroppa tottuu. Kannattaa antaa itselle armoa ja pitää kropan rytmi tasaisena (uni, liikunta ja ruokavalio). Itse pyrin lisäksi olemaan auringossa hetken, niin usein kuin jaksaa ja mahdollista, jotta valoon tottuu. :) 

Vierailija
5/7 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kolaa vähän ja tulee ylivilkkaus.

Vierailija
6/7 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivireyttä, nukut huonosti. Mullakin sama homma aina, mikään ei auta, kaikki mahdollinen kokeiltu (liikunnat, lepäilyt, ruokavaliot, lisäravinteet, jopa bentsot (huonontavat unenlaatua niin en koe hyötyä.)

Olen hyväksynyt asian. Nyt mennään 50% teholla ja kesällä helpottaa 👍

Vierailija
7/7 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Eikä tämä helvetin kellonaikojen kanssa hölmöily auta yhtään asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän