Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*JOULUtähtösten alkuviikko ma-ti*^*

07.05.2007 |

Pinoon hops!

Kirsikka

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on herätty tasan kuudelta, alan kohta epäillä, että pojalla on jonkinlainen herätyskello piilossa! Hänellä on n. 10 minuutin liukuma heräämisessä, mutta meillä herätään klo 5.55-6.05. Mies juuri totesi, ettei ole tarvinnut herätyskelloa aikoihin, kun Herra Aika herättää täsmällisesti. Hieman pidempien aamu-unien toivossa menen tänään katselemaan pimennysverhoja...

Olipa meillä lyhyt pino viikonloppuna! Mutta nyt on varmaan kaikilla kerrottavaa, kun on ollut hiljaiseloa muutama päivä. Täällä viikonloppu sujui kotinurkissa, valtavasti sain energiaa varaston siivouksesta...?! Ihan totta, nyt on turhat roinat roskissa ja varastossa tilaa, tosin löysimme ikivanhoja valokuvia, joita naureskellessa meni tovi aikaa. Löysimme muun muassa miehen vauvakuvia vuodelta -65 ja ihan kuin pikku-Akseli olisi kuvissa ollut. Vaikka ensimmäisen kerran poikaa " kehuttiin" äidin näköiseksi lauantaina! :)

HUI, minulla varsin ihanasti alkaa tämä viikko. Hammaslääkäri on klo 9, kävin odotusaikana h-lääkärissä ja valitin yhtä hammasta, mutta kuvata ei mielellään voinut ja nyt alkanut juilimaan, pakko mennä. Mutta hyväähän ne vain tarkoittavat...? Ihan selkeä suhde meillä ei vielä Olli-hammaslääkärin kanssa ole. Hän hieman liian kepeästi suhtautuu kammooni. Ei mm. oikein ymmärtänyt että minulle pitää koko ajan kertoa mitä tehdään ja puuduttaa, mikäli terävillä ronkitaan. Epäilen, että hammas tarvitsee juurihoitoa ja ehkä sen aikana meidän " suhteemme" muodostuu luottavaiseksi. Kova paikka, vaikka iso tyttö olenkin. Mieluummin synnyttäisin. Sellaisen lyhyen synnytyksen...

Mitä galluppeja meillä oli? Ai niin. Hiukset. Väri pysynyt samana, tosin väriä menee heti, kun tyvikasvu hieman näkyy. Minulla on tosi tummat hiukset, mutta värjään niitä pari astetta tummemmaksi. Älkää kysykö miksi. Tosin nyt värjättävä materiaali tippuu, hiuksia on joka paikassa! Juuri kun luulet tulevasi kaljuksi, hiustenlähtö alkaa hiipua.

Nyt suihkuun, jotta pääsen ajoissa sinne paikkaan joka alkaa H:lla. *puistattaa*

Kirsikka ja eilen ensimmäisen kerran vatsalta selälle kääntynyt herra A, 4kk

Vierailija
2/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikka : minäkin olen menossa hammaslääkäriin puoli kymmeneksi. Olen miettinyt kaikenlaisia tekosyitä olla menemättä mutta pakko kai se on ottaa itseään niskasta kiinni ja uskaltautua. Tällä viikolla olisikin sitten jokapäivälle hammaslääkäriaika. Olen käynyt eri hammaslekurilla monta vuotta, viimeksi syksyllä ja hänen mielestään purukalustoni oli ok. Hampaasta lohkesi palanen joulukuussa ja uusi hammaslääkäri löysi heti viisi paikattavaa kohdetta - hammaslääkäreissä on eroja tosiaankin.

Mutta nyt hampaita harjaamaan ja kilttinä tyttönä hampiläkryyn :( :( :(

MrsCruiser

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello kaikki! Olipas ollut hiljainen viikonl. Minä jo kauhulla pelkäsin et joudun lukemaan ainakin tunnin vanhaa pinoa.

KIRSIKALLE ja MRSCRUISERiLLE voimia hammaslääk. itsekin mielummin synnytän kun menen hammasl. ja se olis muuten täs pian edessä minullakin..Iiik.. siis hammsl. Ite viel alan ihmisiä.

Iitulilla oli sit ollut mukava risteily, kiva kuulla.. josko sitä uskaltais lähteä tämän poppoon kanssa myös.

Pimmi yhdyn kanssasi tuohon et on niin kiva kun joku on hengessä mukana ja on joku paikka missä pukaa sydäntään... siit tulee aina parempi mieli kun saa voimia täältä. :D

Meillä meni vaunun vienti hyvin, ja kaikilla oli mukava reissu... lentosesonki on avattu ja se tuleekin sit kuluttamaan meidän viikol. aika hyvin koko kesän.

Nyt katsomaan Aatua, jäi alas nukkumaan ilman radiota..

nefili

Vierailija
4/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en sit keksinyt muuta otsikkoa...

Kirsikkkalle ja Nefilille(oliks se sinä;-) onnea ja tsemppiä hammaslääkäriin. Itekin olen käynyt hankalissa jutuissa ja tiedän ettei se ole kivaa! Jos on ihan kamalaa pyytäkää nukutus! Tai ainakin puudutukset kunnolla ja sitä ennen puuduttava voide. Joskus voi joku diapam tyyppinen ratkaisu auttaa... vaatikaa lääkäriltä apua pelon selättämiseen. Eihän sen Olli hammaslääkärin sukunimi ala St...jne. Jos on niin on tosi mukava, me tunnetaan. Muutenkin tunnen muutamia hammaslääkäreitä ja sattuvat oleen tosi ihania ihmisiä kaikki.

Minäkin pidän peukkuja, MrsCruiser, ettet saa sakkoja. Olen myös välillä kaahari, huomaamatta vauhti nousee (varsinkin silloin kun meillä oli sellainen pieni ja pippurinen urheiluauto, ei enää niin tällä farkulla..).

RauPotar, toivon myös että Akselin oireet rokotuksen takia loppuvat. Meidän Vauve sai rokotuksen perjantaina ja itkeskeli hieman, harmi et juuri oli isin hoidossa illan...

Rusinalle valtavasti voimia muuttoon. Hienoa että asunto saatiin myytyä. Toivottavasti olette tyytyväisiä hintaan. Vähän aikaa sitten muuttaneena tiedän että muutto vaatii veronsa. Levätkää siis välillä. Meillä on vieläkin osa tavaroista laittamatta, ja eilen ripustettiin verhoja ja verhotankoja... Hoitopaikkaa hain juuri perjantaina, lokakuussa olis tarkoitus palata töihin. Aargh en halua ajatella sitä.

Pimmille voimia väsymykseen! Ihanaa että teillä oli kiva iltapäivä miehen kanssa kaksin. Ne on kovasti tärkeitä aikoja itselle ja parisuhteelle. Isovanhemmatkin varmaan nautti!

Tinnis, minullakin on välillä sama tunne kun pari kertaa mies on hoitanut Vauvea. Hyvin sanottu että isovanhemmillakin on oikeus lapseen, samoin isällä.

Gallupeja

Hiustenlähdöstä: en ole huomannut eroa, ehkä vähän enemmän lähtee nyt hiuksia.

Äitienpäivälahjasta: en ole vielä juuri miettinyt... ehkä pyydään pitkän kävelyn oman perheen kanssa ja aamiaisen sänkyyn

t. Heini ja Vauve jo yli 5kk

Vierailija
5/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MrsCruiserhan oli menos tänään hammaslääkäriin. Nefilillä myöh. edessä. Anyway parempi hoitaa hampaat ennen kuin liian pahaksi menee, sit se vasta sattuukin.

Me lähdetään tänään vähän kyläilemään ihanaa :-)

Nyt hoitokoiraa ulkoiluttamaan tuonne auringonpaisteeseen.

t. Heini

Vierailija
6/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhuntäyteinen viikonloppu takana :) Arki alkoi ja saa " levätä" seurusteluista (lue: vieraita viikonloppuna). Ja ensi viikonloppua odotellessa jolloin taas vieraillaan...

Akselin rokotusreaktio jäi onneksi siihen yhteen iltaan ja yöhön. En uskonutkaan että meidän pojasta lähtee niin mahtava ääni kun karjuu :// Nyt on taas meidän oma Akselsson joka nauraa kaikelle ja kaikille :))

Hoitopaikoista: tässä kaupungissa oli jo tammikuussa haku syksyn hoitopaikkoihin joten silloin laitoin paperit. Tuntui kyllä hullulta kun poika oli siinä vaiheessa juur ja juur yli 1kk :o Töihin menen 15.10. Vielä en ole päättänyt että teenkö alussa vajaata päivää vai miten... kun siinäkin raha ratkaisee :( Voi että kun saisi ihan pikkusen lottovoiton, niin että lainoista vaikka 1/3 sais maksettuu pois niin kk-lyhennystä saisi pienennettyä jne jne.. No joo :o

Meillä kävi taas astianpesukoneenkorjaaja. Tämä oli nyt kolmas kerta kun yrittävät saada sitä toimimaan ja taas tilattiin uutta sähköosaa ja sitä odotellessa tiskataan käsin. Mrrr... jos se ei auta ongelmaan, sitten vasta tulee uusi kone. Onneksi menee takuuseen :))

Kohta meille pitäisi tulla ukkeleita hakemaan tavaroita varastosta. Tyhjentävät sen ja myyvät mitä saavat ja loput hävittävät :)) Siellä on vielä edellisen asukin kodinkoneita ja muuta ryönää mitä jättivät meidän vaivoiksi. Muuttaessaan he jättivät tänne asuntoonkin huonekaluja, lamppuja, rätei ja lumpui :o ihme porukkaa olivat!!

Nyt alan omiin aamutoimiini kun Akselikin vielä nukkuu. Tulee muuten aivan mahtava kevätpäivä, näyttäisi siltä :)) Tilasin viikonloppuna mummulta pojalle kevätpuvun :) Kun meni minulta suoraan kysymään että mitä poika tarvitsee :))

Palaillaan tähtöset :)

RauPotar ja Akseli

Vierailija
7/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo,se on taas maanantai.MÄ INHOON NÄITÄ YLI KAIKEN!!! mä en pääse niinku millään vauhtiin näin maanantaisin.enkä kyl viel tiistainakaan...sitte keskiviikkona alkaa näkymään valoa tunnelin päässä ;D ja ukkoki on tällä viikolla viiteen töissä :( oli hela weekend töissä.... ja tulevana perjantaina sit on hällä sauna-iltaki ett silleen.... kyl sapettaa. (eihän siinä mitään jos mulla ois jotain menoo mut....)

lenni ulkona nukkumisille on tullu ihme vaihe.... ei rupeis niinku millään unille...joutuu tosiaan heiluttelemaan kauan ja sit nukkuu jotain puoltuntii ja se on siinä. ennen nukku 3-4tuntii... sisällähän ei oo nukkunu alusta alkaenkaan ku puol tuntii myös. eli meillä ei nukut nyt päivisin ku parit kolmet puolen tunnin- tunnin tirsat, huoh!!! eipä kerkee ite niinku tekemään mitään, saatikka lepäilemään.

nyt lenni ekoilla puolen tunnin tirsoilla sängyssä ja ihan niinku sielt kuuluis jo ähinää....seuraavat vasta iltapäivällä....

ei viihy ukko lattialla oikein ollenkaan itekseen.sais kainalossa kannella koko ajan.

kääntymistä ei ees yritä. no,yllättäen tolla massalla ;D 8585g (4kk neuvola)

pakko lähtee kahtoon mitä toi 2vee tuolla touhuu ku on niin hiljasta. kerran se tässä leikkeli varpaankynsiään, eilen oli vauva öljy putelin tyhjentäny sänkyyn ja hiuksiinsa ja pitkin lattioita (ett on vähä luikasta täällä nyt ;) )

kerran sai talkki purkki kyytii myös lattialle... jne. kaikkee kivaa. mut nyt toi lende tuol huutelee jo joten kait se pitää tohon kainaloon taas hakee roikotettavaksi.

Vierailija
8/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa!

Meillä oli viikonloppuna reissu ja muutenkin olen päässyt vähän tähän koneen ääreen lukemaan ja näpyttelemään.

Asunnon myyntiurakkakin on sitten onneksi ohitse ja armoton siivoaminen näyttöjä varten taakse jäänyttä elämää...ja kotikin näyttää siltä taas...heh

Meillä on huomenna neuvola, sitten tarkemmin mitoista.

Olen jo antanut pojalle lounaaksi kasviksia ja iltapuuron, ja yöt ovat alkaneet mennä yhä rauhallisemmin. Mikään makean ystävä vauvelimme ei todellakaan ole;)Kunnon ruokaa pitää tarjota eikä hedelmiä...

Äitienpäivälahjaksi toivoin vain jotain yhedessä oloa ja tekemistä perheen kanssa, koruja yms en koe nyt tarvisevani.

mutta nuorempi taisi herätä minipäikkäreiltä, joten palataan!

Vierailija
9/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heng

Vierailija
10/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto, livahti ennen aikojaan eetteriin...

Huh, hammaslääkäristä selvisin, reipasta! Ihanaa, että voin tänne vuodattaa tätä kammoani, koska kotona ei voi, esikoinen ei varmaan suostuisi koskaan menemään hammaslääkäriin...

Heini: Tämä Olli-tohtorin nimi alkaa Ko-alkuisesti, mutta mukava tämäkin Olli on. Hyvä ettei kiiltokuvaa mulle antanut. Pääsin helpolla, hän vaan madalsi kipeän hampaan paikkaa ja fluorasi sen. Jos vielä vaivaa, niin sitten ah! niin ihanaan juurihoitoon. Ainakaan sitä ei enään vihlo! Täällä hämeessä ei saa nukutuksia, pitäisi tulla sinne helsinkiin päin. Yritän olla reipas tyttö ja käydä kerran vuodessa, mutta niinkuin mrscruiser sanoi, pienikin este niin peruttaminen käy mielessä.

Nefili: Laitahan infoa vaikka sähköpostiin kun olette tulossa( eikös se ollut kesällä) tänne etelään päin, niin tulen teitä tapaamaan tuohon naapurikaupunkiin?

Nyt on äidistä ja lapsesta kuva otettu. Otimme äsken poikasen kanssa ihan meidän vessassa, kun siellä sattui olemaan oikealla korkeudella hylly! Totesin, ettei äidistä ja pojasta ole yhtään kuvaa. Tai on... Synnytysvuoteella, mutta olemme molemmat aika punakoita.

Kuvia saa laittaa kirsikkka34 ät hotmail.com (kolmella k:lla) , niin minä paiskaan sitten omalla kuvalla. Pitäisi käydä onkimassa teidän sähköpostiosoitteita tuolta aiemmista pinoista, mutta nyt ei ehdi. Keittiön ikkuna odottaa pesua *aamu mennyt inspistä kerätessä* ja se on tehtävä kun Akseli nukkuu, vaikka ulkona nyt ihan lämmin onkin, mutta ei se veto pienelle ihmiselle hyvää tee.

Kirsikka ja Akselinsa ympäri pyörivä Akseli 4kk

Vierailija
11/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kirsikalle hammasläääkäristä selviämisestä, itse kävin hammaskiven poistossa viime keskiviikkona ja selvisin hengissä..

Nyt kuulu lattialta sellainen pörähdys, et mennään ilmeisesti kakka pesulle.. Juup, josta vierähti mieleen et Lumilla on nyt 2 päivää tullu useampi kakka päivässä ja kakat on vihertäviä.. Neiti on normaali iloinen ja reipas mönkijä, joten en oo siitä huolestunut. Olisiko Lumi lauantaina nielaissut vauvauinnissa kloorivettä, tai sit johtuu perjantain rokotuksesta. Onko muilla vastaavaa, siis löysää vihreää kakkaa tullut? Seurailen tilannetta...

Joo, mut nyt sitä kakkaa pesemään....

Vierailija
12/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Nyt voin vihdoinkin huokaista helpotuksesta Nemon painon suhteen, käytiin perjantaina neuvolassa ja painoa on tullut kolmessa viikossa yli kilo! Nemo on nyt 67,5cm pitkä ja painaa 7695g, eli ei mikään hoikka poika enää. Kun alussa meni koko ajan -20 -käyrällä ja ravattiin neuvolan tehoseurannassa viikon välein. Mutta nyt kun pituuskasvu on hidastunut (kolmessa viikossa vain 1,4cm) niin riittää energiaa painonnousuunkin. Nemo onkin pyöristynyt silmissä: vatsakumpu tuntuu kaksinkertaistuneen, rimpulajalat on saaneet hienoja makkaroita ja nyt on pojalla pulloposketkin! Painonnousun tosiaan huomaa kun ekat 4kk Nemo lihosi vain 1,5kg mutta nyt kolmessa viikossa tuli kilo.

Miilukalle jaksamista, toivottavasti pojan päiväunet palaisivat vähän paremmiksi. On rankkaa jos on yksi sylipoika koko ajan, kun sinulla taisi tuota perhettä olla enemmänkin.

Toivottavasti Kirsikalla ja MrsCruiserilla menee hammaslääkärit hyvin eikä suurempia operaatioita tarvitse tehdä! Mun pitäisi kanssa varata aika sekä itselleni että Nemolle, kun ainakin täällä Vantaalla suositellaan että käytäis ekassa tarkastuksessa heti kun ensimmäinen hammas puhkeaa. Nemo pääsee nopeasti mutta mä saatan joutua jonottamaan pitkäänkin kun ei ole akuutti tarve. Olis pitänyt raskausaikana käydä niin olis päässyt jonon ohi mutta en saanut aikaiseksi.

Mulla ei hammaslääkärikammoa ole kun oon lapsena joutunut niin paljon käymään, oli hirveästi reikiä. Ehkä siitä johtuu tää nykyinen pakkomielle hampaidenpesusta. Harjaan hampaat monta kertaa yössä, aina kun herään. Oon yrittänyt päästä siitä eroon kun siinä viimeistään herää kunnolla mutta en oo vielä onnistunut. Muuten pyörin sängyssä saamatta unta ja sitten jossain vaiheessa luovutan ja käyn pesemässä.

Mun mies kyllä pelkää hammaslääkäriä ihan tosissaan, mun täytyy mennä mukaan ihan oikeasti pitämään kädestä. On jotenkin kummallista kun on muuten sellainen miehinen mies mutta hampaat on heikko kohta. Ollaan tukena ja turvana, kallioina toisillemme.

Leenu kysyi vauvan kakasta, ja meillä on ollut nyt vajaa kaksi viikkoa sama tilanne, eli Nemo tekee 3-4 kakat päivässä. Välillä on kiinteämpää, mutta yleensä kerran päivässä on vihertävää ja löysempää. Eipä näytä Nemoa haittaavan joten olen antanut asian olla. Olen ajatellut että saattaa meillä johtua parsakaalista jota ollaan nyt maisteltu.

Nemo oli sitten kuitenkin lauantaina hoidossa vaikka sitä mietin. Tiedän kyllä että ei ole syytä potea huonoa omaatuntoa kun vauva on muualla hoidossa mutta jotenkin on vaan niin kasvanut kiinni toiseen. Onhan se koko ajan mielessä vaikka luotankin täysin sekä omaan äitiini että anoppiin lastenhoitajana ja tiedän ettei Nemolla ole mitään hätää.

Nemo kääntyilee nyt sujuvasti, on hauska katsella kun poika makoilee viltillä, kääntyilee mahalta selälle ja taas mahalle, jatkuvasti nopeasti edestakaisin ja nauraa ääneen. Poika on myös ruvennut matkimaan, tänään ollaan harjoiteltu huulillä päristelyä. Minä päristän, Nemo päristää ja sitten pitää kehua ja kutitella. On oppinut jo odottamaan " palkitsemista" , päristelyn jälkeen ilme muuttuu ja jää odottamaan kutittelua. Ihanaa kuinka nuo vuorovaikutustaidot kehittyvät! Mä kyllä jaksan joka päivä ihmetellä ja ihastella tuota pienen ihmisen kehitystä, koko ajan oppii uutta ja jos ei mitään varsinaista taitoa opi niin läsnäolo paranee ja osaa ihan eri tavalla ottaa kontaktia.

Nyt en muista oliko jotakin muutakin sanottavaa, tulihan tuota juttua jo. Taitaa unet kutsua, visi sitten sängyssä vaikka vielä vähän lueskella. Kauniita unia! :)

Tinnis & nukkuva Nemo

Vierailija
13/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäristä ihan aluksi..

ÄÄÄK!! Hyi apua!

Onnittelut siellä käyneelle Kirsikalle, selvisit siis hengissä..

Minulla lähti hampaasta paikka irti pari viikkoa sitten. Onneksi siihen ei satu kovin kamalasti, ainoostaan silloin jos sinne menee jotain pureskellessa =/ Yritän siis purra vain toisella puolella purukalustoa. Hammaslääkäriin en soita, en. En ennen kuin sitä alkaa särkeä niin etten voi kotona enää olla. Ihan oikeasti, mieluummin kituutan pikkuisen vaivan kanssa kuin menen sinne kammotuskiduttamoon. Joka kerta kun käyn hammaslääkärissä, tärisen ja vapisen ihan hullun lailla. En tiedä mistä tämä pelko on edes peräisin, minulle tuli ensimmäinen reikäkin vasta 22 vuotiaana. Joten mitään lapsuusajan traumaa ei voi olla.

Ja oikeesti, mieluummin vaikka synnyttäisin joka päivä kuin kävisin kerran viikossa hampulekurilla.

Ja lekureista puheen ollen..

Meillä 3v on nyt ollut kohta viikon kuumeessa. Lääkärissä ollaan rampattu jo kolmesti, mutta mitään syytä ei kuumeelle löydy. Ilmeisesti on jokin ärhäkämpi nuhavirus vaan, joka nostaa sen kuumeen aina iltaisin 40 asteen tienoille. Tämä on ihan järkyttävää! Pieni raukka hourailee joka yö, tärisee viluissaan.. kuume ei edes laske yhdellä lääkkeellä, vaan tarvitsee sekä Panadolin että Pronaxenin jotta laskee alas. Päivät sujuu hyvin, ilman kuumetta. Lapsi leikkii ja on täysin normaalinoloinen, kunnes ilta koittaa ja kuume nousee huippulukemiin. Kellään muulla kokemusta vastavasta?

Meillä on kaikki muutkin lapset nuhaisia, myös PikkuPoju. Räkää riittää.. muilla ei onneksi kuumetta ole, ainakaan vielä.

Hiustenlähdöstä:

Mulla on pitkä tukka. Ja se OLI paksu vielä jokin aika sitten. Nyt hiuksia lähtee tupoittain. Pyydänkin miestä säännöllisesti tarkistamaan mun päänahkani, pelkään että tulen kaljuksi. Mies ei ole vielä kaljuja laikkuja löytänyt. Muistan kyllä että kaikkien kolmen aikaisemman lapsen kohdalla oli sama juttu.. kun lapsi täyttää 3kk, alkaa hiustenlähtö. Sitä kestää aikansa (jolloin on ihan paniikissa kun luulee ettei karvaakaan jää päähän) ja yhtäkkiä se sitten vaan loppuu. Nyt elän siis tätä vaihetta kun saan jatkuvasti siivoilla yli puolimetrisiä irronneita karvojani tyynyiltä, sohvilta, lattioilta, vaatteista.. pöydiltä.. Ja perhe valittaa kun joka ainoassa ruoka-annoksessa on hiuksia *yöks*. Pidän kyllä hiukset kiinni aina kun teen ruokaa, mutta jostain syystä niitä pääsee siltikin vähintään parin perheen jäsenen lautaselle per ruokailu.

Nyt nukkumaan.. alkaa taas väsy painaa.

terkuin

kohta kalju -mm- ja nuhainen PikkuPoju

Vierailija
14/22 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

UH, väsyttää! Pojan herääminen tasan kuudelta olikin vitsi. Nyt herättiin viideltä! Juuri sain pojan takaisin nukkumaan ja nyt odotan, että saan esikoisen kouluun ja itse nukkumaan. Sitten näin vielä painajaisia yöllä, sekin väsyttää kun joutuu " taistelemaan" yömyöhälle.

Kaiken kukkuraksi pieni ihminen oli NIIN pahalla tuulella, ettei mikään ollut hyvä. Oikea tissi kelpasi, vasen ei. Nyt sitten vasen rinta huutaa armoa oikean ollessa tyhjä rukkanen. Toinen kalvoi sideharson kulmalla ikeniään niin, että ihan verta taas tuli. Kökkö aamu, ihan molemmilla. Siirryn sivuun rutinoineni ja menen maate ja pidän kädet ristissä, että poikanen nukkuu 3h niin kuin eilen...

Kirsikka ja äksy-aksu

Vierailija
15/22 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikka : minulla on hammaslääkäriaikoja vielä tänään ja perjantaina. Kävin eilen röntgenissä ja otettiin kuvat viisaudenhampaiden juurista, kaikki neljä harmistusta pitäisi poistaa. Taidan säästää ne siihen asti että menen töihin niin saa ehkä ainakin päivän saikkua toipumiseen :)

Ollaan menossa lauantaina tuttavapariskunnan kanssa syömään. Mieheni perustaa yrityksen kollegansa kanssa ja mennään juhlimaan miesten irtisanoutumisia ja samalla äitienpäivää. Mitenhän sitä nykyään pukeudutaan kun mennään " ulkoilemaan" ?? Tuntuu että vaatekaapissa ei ole tasan mitään kelvollista. Hiuksiakin pitäisi pikkuisen värjätä ja parit lämpörullat voisi heittää iltapäivällä päähän. Pitänee katsoa vaikka H&M:n sivuilta pikkuisen vinkkejä, tuntuu että kaapissa ei ole kuin äitiysvaatteita ja verkkareita. Lapset menevät mummolaan hoitoon, tarkoitus olisi kuitenkin tulla kotiin jo ennen yhtätoista jotta mummo pääsee nukkumaan. Meillä on ihanteellinen tilanne koska mummola on naapurissa n. 100 metrin päässä joten on helppo hakea ja viedä lapsia hoitoon, isommat kyllä menevät ihan omatoimisesti - useamman kerran päivässä :)

Mutta nyt vuoroa seuraavalle

MrsCruiser

Vierailija
16/22 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni Akselin osalta hyvin :) itse en vaan saanut kunnolla nukuttua kun kuukautiset vaivaavat: siis koko ajan olo että side pettää ja saa sitten rampata vessassa sitä tarkistamassa :( Mulla nämä vuodon alkupäivät ovat aina kun Niagaran putoukset :(

Eilen kun kylvetin Akselia niin isäntä yritti ottaa kuvia tilanteesta, mutta eihän se onnistu kun poika pärskyttää vettä ympäriinsä eikä pysy hetkeäkään paikallaan :)) Siinä on äidin voimat koetuksella kun pikkumiestä pitää pinnan päällä ja nyt on äiteen niskat jumissa.

Mulla on nyt hurjat poltteet lähteä siivoomaan tuota meidän pihaa kun saatiin se varasto tyhjäksi eilen :)) Outoa: saa lumikolan varastoon kesäksi :)) sekä auton renkaat ja ja ... :)) pienet on ilot tällä kotimammalla :))

Itkuhälyttimestä on akku loppu kun unohdin laittaa lataukseen illalla ja nyt saa koko ajan rampata ikkunassa kattomassa heiluuko vaunut. Helpommalla oikeesti pääsen kun painun ite sinne pihalle kanski :))

Mukavaa puolipilvistä päivää kaikille!

Dementiapää palaa myöhemmin kommentoimaan kirjoituksia :)

RauPotar ja ilopilleri-Akseli

Vierailija
17/22 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä piha siivottu :) En tiennytkään meillä olevan noin paljon tilaa :)) Raahasin varastoon kaikki moponrunkoja pienemmät tavarat ja avaraa tuli :)) Nyt kahvikupponen ja uppoudun puutarhakirjaan tekemään suunnitelmia tuon avaruuden täydennykseksi :o

Hammaslääkäristä on ollut puhetta: onnea vaan heille jotka sinne raavat itsensä raahattua taikka menevät sinne ihan jopa vapaaehtoisesti - - Jäiks!! Tämä mamma ei mene, ei! Joskus on viisaudenhammas revitty pois ennen kun puudutus vaikutti ja siihen monttuun jäi hampaanpaloja joita sitten tulehtuneesta kuopasta kaivettiin pois kolmella eri käyntikerralla :(( Ei kiitos!!

Nyt kahvia kun Akselikin vielä nukkuu :)

Vierailija
18/22 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukutelua ilmassa, meidän kiltti pikku poju on ihan kumma.. se rähisee!

Itkua ei edelleen tule mut rähjäystä kylläkin. Nyt se kyl höpisee mukavia tuol lattialla, mut kuinka kauan...? Viime yö oli tuskaa herättiin klo 12 ja valvottiin 4asti sit ehti hetkeks nukahtaa ja lasten vienti dagigseen, sit suoraan kauppaa ja sit päikkäreille Allun kanssa. Nyt vähän parempi olo jo vois vaik mennä ton pihan kimppuun minäkin. Olikos KIRSIKKA meidän pojut tekemässä hampait????? Nyt rähinä alkoi taas.... palailen myöh.

nefili ja Rähinä

Vierailija
19/22 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa muistuttaa, pitäs mennä mut joka tekosyyllä siirtää ajan varaamista.. Mulla on varmaan sata reikää :((( Sen takia sinne en haluu mennäkään, voi vielä elää kuvitelmissa että ei mulla mitää reikiä oo - kunnes toisin todistetaan o:) Ois vaan kyllä varmaan parasta mennä ennenku tuo neitiki alkaa lykätä hampaitaan.

Käytiin Venlan kans äsken lähikaupassa, neiti kitis menomatkan, köllötteli sylissä tyytyväisenä shoppailun ajan, kitis paluumatkan ja

nukahti hississä ku tultiin kotiin

. Just näin :D Nukkuu nyt sit eteisessä ulkovaatteet päällä :D

Meilläkin herättiin tänä aamuna klo 5:20 joten tuppaa olemaan vähän väsymystä ilmassa, ainakin mulla :) On kyllä eka kerta kun tohon aikaan neiti herää eikä enää suostu nukkumaan, yleensä nukutaan puol kasiin - puol ysiin. Sain sit puol kasilta tyttösen tainnutettua takas unille ja nukuttiin molemmat jotenkuten yheksään saakka.. Silti väsyttää.

Tässä kirjotuksessa ei kyllä oo päätä eikä häntää nyt. Hölisen vaan. Hiustenlähdöstä, tuntuu kyllä lähtevän, kun nyt ei kaljuks tulis. Ehkä mun on nyt parempi lopettaa kun sormet ja aivot ei kyllä pysy samalla aaltopituudella :)))

Voimia väsyneille ja tsemppiä hammaslääkäriin vielä meneville. Ja hyvä kun jo käyneet säilyi hengissä!! :)

-nesselia & aamuvirkku-Venla 14.12.

Vierailija
20/22 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn täällä harvoin, mutta nyt halusin tulla jakamaan teidän kanssanne sen, että meidän tyttö ei nuku!!! Ja kun hän ei nuku, ei äitikään tietysti nuku, voi että mua väsyttää.

Yhden yön on nukkunut niin, että nukkui 7,5 h putkeen, mutta tuo ei tietenkään ole toistunut.

Yöllä vauva ähisee ja puhisee, kääntyilee ja hamuaa tissiä jatkuvasti. Hampaita odottelen tulevaksi, kun kuolaakin parit bodyt päivässä aivan märäksi. Mutta melkoisen tissiriippuvainen on hän, miten tästä nyt pääsisi paremmille unille?

Mieskään ei oikein voi auttaa, kun tyttö ei huoli pullomaitoa, eikä hänellä minusta ole aina edes nälkä kun hamuaa rintaa.. :(

Päivällä ei voi nukkua, kun meillä on tuo kohta kolmevuotias uhamikäinen, joka harvoin suostuu unille päivällä.

Jotain oli hiuksista puhetta, mä kävin juuri viime viikolla kampaajalla, ja olin yllättynyt, kuinka kalliiksi se tuli, 92 euroa meni että heilahti. ostin kyllä hiusvahapurkin, kuinka kallista se voi olla? Multa leikattiin ja värjättiin. Mulla on ollut samanväriset hiukset jo kauan, mutta nyt laitettiin vähän raitojakin.

Meidän tyttö täytti juuri 5kk ja on alkanut kääntyilemään kovasti, mutta muuta liikkumista ei vielä ole. Lattialla viihtyy huonosti, aina pitäisi sylissä pitää. Huoh... jotenkin taas kaikki tuntuu niin vaikealta.

Pitää lähteä kahvin keittoon, olisi vähän lohduttajaakin kun leivoin mokkaruutuja eilen :)

Saaraks ja tytteli 5kk