Mitä sallisit puolisollesi kolmannen osapuolen kanssa?
Otsikko kertoo aiheen eli minkälaista kanssakäymistä kolmansien osapuolten kanssa suhteessasi sallitaan, yhdessä sovitusti tietenkin? Jokainen pariskunta tietenkin määrittää itse suhteensa rajat. Joillekin jo tanssiminen muiden kuin puolison kanssa on kiellettyä, jotkut sallivat flirttailun, suutelemisen tai jopa seksin.
Meillä vaimon kanssa raja on mennyt aiemmin tanssimisessa. Se on siis ollut ok, mutta sen läheisempi kanssakäyminen ei. Omalta puoleltani taustalla on ollut sekä suhteen suojelemista että ehkä menetyksen pelkoa.
Nyt kun ikää on yli 40, niin luottamus sekä suhteeseen että itseen on vahvistunut. On tullut myös ymmärrystä, ettei toista voi omistaa eikä pidä tukahduttaa. Sen sijaan on tullut halua antaa puolison kokea sellaista, mitä meidän suhteessamme ei kenties voi kokea. Ja sama pätee tietenkin itseeni. Rakkaus puolisoa kohtaan on syvää, mutta on myös halua kokea jotakin uutta elämässä kun vielä voi.
Tästä aihepiiristä on vaimon kanssa puhuttu viime aikoina useasti, ensimmäisen kerran hänen aloitteestaan. Mitään päätöksiä ei ole tehty, on vain keskusteltu suhteen rajoista ja toiveista. Ajattelun avartamiseksi kyselen muiden kokemuksia. M43
Kommentit (5)
Ei kosketa. Siinä raja meidän suhteessamme. Eli ei halailla, eikä tanssita. Tietysti saa halailla perheenjäseniä, ja vanhempia. En oikeasti ymmärrä miksi pitäisi tanssia, tai kaulailla muita. No jos harrastaisi tanssia, niin se olisi ok, mutta ei harrasteta. Kaikki liittyy aina seksiin, sori näin se vain on. Suurin vietti on seksuaalivietti. Naapurin isäntää tai emäntää voi lohduttaa ilman kaulassa roikkumistakin, jos lohdutusta tarvitsee.
Kaikki se mitä ei halua toisen tekevän on pois listalta myös itseltä. Tanssiminen mulle ok, muu ei. N30+
Vierailija kirjoitti:
Suuteleminen ja cunnilingus sekä kondomin kanssa nussiminen pilluun olisivat OK. Anaalipanoa ja suihinottoa en hyväksyisi. Ihanan rouvani anaalia en venyttele itsekään. Yksi tärkeä seikka, haluan että hän hommailee muualla kuin kotonamme ja minä en halua olla läsnä enkä tavata napalankojani.
Jos sallit seksin esim. kortsun kanssa pilluun yhdyntänä, niin mikä anaalipanosta tai suihinotosta tekee niin erilaisen? Siis jos kortsua käytetään silloinkin. Täytyy sanoa, että sinulla (teillä?) on harvinaisen väljät rajat. M43
Vierailija kirjoitti:
Ei kosketa. Siinä raja meidän suhteessamme. Eli ei halailla, eikä tanssita. Tietysti saa halailla perheenjäseniä, ja vanhempia. En oikeasti ymmärrä miksi pitäisi tanssia, tai kaulailla muita. No jos harrastaisi tanssia, niin se olisi ok, mutta ei harrasteta. Kaikki liittyy aina seksiin, sori näin se vain on. Suurin vietti on seksuaalivietti. Naapurin isäntää tai emäntää voi lohduttaa ilman kaulassa roikkumistakin, jos lohdutusta tarvitsee.
Täsmennän osaltani sen verran, että me taas sallimme muiden koskemisen sekä tanssiessa että myös halatessa. Toki koskemisessakin on eri sävyjä ja paritanssikin voi olla hyvin intiimiä. Mutta kuten todettu, jokainen pari päättää rajansa itse. M43
Suuteleminen ja cunnilingus sekä kondomin kanssa nussiminen pilluun olisivat OK. Anaalipanoa ja suihinottoa en hyväksyisi. Ihanan rouvani anaalia en venyttele itsekään. Yksi tärkeä seikka, haluan että hän hommailee muualla kuin kotonamme ja minä en halua olla läsnä enkä tavata napalankojani.