** ELOkuisten viikonloppu pe-su **
Moi, aloittelen uuden pinon, kun ei oo kukaan muukaan vielä kerinnyt sitä tekemään. Ulkona on ihanan lämmin, mukava kun pitäsi touhuta ulkohommia viikonloppuna.
Odottelen jo malttamattomana seuraavaa neuvolaa, joka on 14.5. Ootteko muut tällaisia höppäniä, että kalenteria tuijottelette ja päivä laskeskelette? Laskin juuri, että vielä 33 työpäivää jäljellä. Kyllä tekee mieli jo päästä kotiin ja pikkuhiljaa valmistua uuden perheenjäsenen tulemiseen.
Västis, sinäkö päivitit sitä tyttö-/ poika-listaa? Meille tulee siis poikavauva, la 30.8. Ihanaa viikonloppua!
Kommentit (20)
Täälläkin päiviä lasketaan!! Vähiin käyvät, enää seitsemän varsinaista koulupäivää ja yksi aamupäivän luento jäljellä!!!!! Sitten aloitan kesäloman, voi olla, että muutaman työvuoron käyn jossain välissä tekemässä, mutta missään tapauksessa en kovin montaa!!!!!!
Kamalan nopeasti menee tämä aika!! Alkaa tulla melkein hätä, kun pitäisi vielä vaunutkin hommata sekä se kantoliina!!! Vaatteita on kyllä noiden isompien jäljiltä yllin kyllin!! Vaunuja on vähän katseltu, mutta kamalan hintaisiahan nuo ovat!!! Kaikki jotain muotivärejä, sportti-mallistoja, miljoonilla säädöillä ja vimpaimilla... Eikö mistään saa ihan vaan tukevia perusvaunuja ilman mitään " herkkuja" ? Vielä kun olisi vaikka edellivuoden mallia, ettei tarvitsisi väristä maksaa..!! Kyllä tässä nyt niin pihistellään!!!
Sitten pitäisi saada vielä nuo kelan paperit etiäpäin, samoin alkaa tulla jo kiire vauvavakuutuksen kanssa (nekin paperit odottavat tuossa pöydällä täyttäjää..). Samalla kuitenkin koko ajan malttamattomana odotan, että aika kuluisi!! Saisi jo pian nuuskuttaa pienen vauvan tuoksua!!!!
Mutta nyt pitäisi laittaa tulemaan pullataikinaa!! Lupasin pojille, että paistetaan tänään pullatyttöjä ja -poikia!!!
pönttö-örvelö rv 24+6
ja kohta pääsee hilpaisemaan kotiin. Joku oli laskeskellut jäljellä olevia työpäiviä, joten oli ihan pakko itsekin niin tehdä. 28 päivää olisi jäljellä ja sitten kesäloman kautta mammalomalle. Pomo tänään kyseli viikonloppuylitöihin ja meinasin tikahtua nauruun... Tokaisin hänelle, että työmotivaatiota ei ole yhtään ja hädin tuskin jaksan istua tämän pakollisen 8 tuntiaja siihen päälle vielä tulee pitkät työmatkat. Eikä mua suoraan sanottuna kiinnosta yhtään se, kuinka kiireinen kesä muille meidän toimistolla tulee!
Oma olo on ihan jees. Istuminen tosiaan rasittaa selkää ja muutaman päivän ajan on vissiin supistellutkin muutaman kerran ihan kipeestikin. En tosin tiedä miltä " kipeä" supistus oikeasti tuntuu, kun esikoiselta sellaisia tunsin vasta synnytyssairaalassa, joten voihan tää olla jotain ihan muutakin. Ei kuitenkaan tahtia haittaa. Huomenna olis tarkoitus lähteä työkavereiden kanssa patikoimaan muutaman kilsan lenkkija sen jälkeen olis kostea saunailta tiedossa. Kuskin roolihan mulle jää, mutta on se siltikin ihan kiva päästä hetkeksi tuulettumaan kodin ulkopuolelle.
Miten te muut muuten aiotte toimia vanhempien lastenne päivähoitopaikkojen kanssa? Meillä esikoinen on ollut nyt kevään kivassa päiväkodissa ja haluaisinkin, että jatkaisi samassa paikassa sitten joskus kun töihin taas pitää palata. Kesän hän on kotona minun kanssani, mutta jos ei syksyllä mene ollenkaan hoitoon niin todennäköisesti menettää paikan kys. päiväkodissa. Onhan niitä tietty kerhoja ym. joihin voisi viedä virikkeitä saamaan, mutta ajankohta pistää vähän mietityttämään.. Eli kerhot ja puistotoiminnat alkaa elo-syyskuussa, ja hyvä jos siihen mennessä on saanut tämän kuopuksen maailmaan. Ei ehkä heti laitokselta palattua kiinnosta mennä istumaan esikoisen kanssa mihinkään kerhoon tmv. vauva mukana. Ensin olisi kiva taas tottua kunnolla vauva-arkeen ja oppia vähän tuntemaan uusi tulokas.... Olenko sikamaisen julma, jos laitan esikoisen vaikka 10 päiväksi kuussa tarhaan hoitoon, jolloin paikka säilyisi ja lapsi saisi myös kaipaamaansa seuraa? Kotihoito olisi tietysti se paras vaihtoehto, mutta kun ei yhtään voi tietää omaa vointia synnytyksen jälkeen. Ja jos taas missataan kaikkien kerhojen aloitus silloin elo-syyskussa, niin ei niihinkään enää myöhemmin mukaan mahdu. Meilläpäin ryhmiin pitää kuitenkin ilmoittautua ajoissa eikä toimintaa nyt niin kauheasti edes ole tarjolla. Esikolla elokuussa ikää 1v8kk, joten ei mikään hirmuisen vanha.... Tulipas aika sepustus, mutta jos joku nyt jotain tästä ymmärsi niin kertokaa ihmeessä mielipiteenne.
NiiskuPiisku ja pikkukakkonen rv 24+? tai 25+? tai jotain sinne päin
Meillä isommat olleet tähänkin asti kaiken aikaa kotihoidossa (kohta 4- ja 5-vee). Tosi käyvät kaksi kertaa viikossa seurakunnan päiväkerhossa (3h/kerta). Sama jatkuu edellee!! Jos teillä päin on vastaavanlaisia kerhoja, niin sinne vaan!! Kyllä ne isommat jo ikäistensä seuraa kaipaavat!! Tietenkin voi olla myös ihan hyvä idea pitää saman vanha tuttu ja turvallinen hoitopaika, vaikka muutamana päivänä viikossa!!!
Meillä esikoinen on onnistunut saamaan aivan IHANAN perhepäivähoitajan, ja olemme tehneet päätöksen pitää neiti hoidossa 10 pv/kk. Hoitaja on tosi aktiivinen, tekevät kaikenlaista koko ajan....tiedän että itse en ikipäivänä kykene moisia virikkeitä esikoiselleni tarjoamaan, varsinkaan silloin kun taloon tulee uusi vauva. Uskon, että jaksan itsekin paremmin, en ole niin väsynyt ja sitä rataa koko perhe voi paremmin. Ja mikä ihaninta, niin se hyvä hoitopaikka on ja pysyy. Ja jos ajattelen, että nyt ottaisin esikoisen kokonaan kotiin, ja laittaisin sitten taas ä-lomien jälkeen takaisin hoitoon, niin taas saisi tavallaan aloittaa " alusta" , koska varmaan olisi jo tottunut kotona olemiseen.
Joten, älä sinäkään ajattele, että olisit jotenkin " huono" äiti, jos tähän ratkaisuun päädyt. Mulla ainakin omatunto ihan puhdas :) Kukin tehkäöön niin kuin parhaaksi kokee.
Hyvää odotuksen jatkao sinulle!
ja hoidan kyllä kotona. Mutta oln alkanut katselemaan ranskankielistä kerhoa/ 2-3t päivässä pk- paikkaa sen kielen ja ikätovereitten seuran takia. Mutta jos ei kohtuullisen matkan päästä löydy, niin hoidan kotona ja haen paikallisesta lp:stä kerhopaikkaa. Olen iste hoitaja enkä siksikään halua laittaa omia lapsiani tavalliseen päiväkotiin.
Mulla antibiootit tuntuu todella purevan ja eilen ja tänään olen jopa tehnyt normaalin päivittäisen kävelylenkn ilman supistuksia!!!!!!!! Olen niiiin iloinen. Jopa kotityöt maistuvat kun nyt niitä pystyy tekemään... Ja huomenna menen tyttäreni kanssa Lintsille, kun sinne tulee Kengurumeioniki ja tyttö tykkää kovasti tanssimisesta:) Satoi tai paistoi...
masukki jyllää jo pontevasti, ja erityisen mukavaa minusta on kun hän vastaa aina kosketukseen. Sitä auttaa sekin, että istukka on tällä kertaa takaseinässä.
Synnytyksistä halusin kertoa oman kokemukseni, kun synnytys pelosta kärsiviä tuntuu olevan meissäkin. Elikkäs itse synnytin ilman kivunlievitystä yskinkertaisesti siksi, että minulla on jo todettu allergiaa muutamallekin kipulääkkeelle sekä muilla lääkkeille. EN halunnut mitään ikäviä ylläreitä. Synnytys kesti 13,5 tuntia ja eteni koko ajan hissukseen. Kivuta olivat aivan sietokyvyn rajoilla, mutta heti synnytyksen jälkeen pystyin istumaan ja maha toimi normaalisti. Keuhkoihin vain sattui, kun yhtäkkiä niillä olikin tilaa. Odotan ihan positiivisin mielin seuraavaa synnytystä:)
T:Gekko ja masu rv 25+1
Supisteluista huolimatta kohdunsuu ei ole auennut, onneksi.
- verenpaine 110/74
- hb 119
- sf mitta tosi pieni= 21
- painoa tullut itselle nyt 6,5kg
- sydämen sykettä ei laskettu, mutta pontevasti kuului
Rvkoja 27+1
Kiitos kun kerroitte miltä liitoskivut tuntuvat, ilmeisesti mulla niitä ei ole, kun en vastaavanlaisia juttuja ole itselläni huomannut, supistelee kyllä senkin edestä, tosin kivuttomasti.
Mulla myös tuo sf-mitta pieni, ja lääkäri sanoikin, että myös vauva on pieni, mutta koska liikkuu normaalisti päivittäin ei hänen mielestään ole syytä ylimääräiseen ultraan.
aa" . Olen nähnyt myös sen toisen puolen, päiväkodin. Olen ollut siellä työharjoittelussa aikoinaan ja tällä hetkellä toimin perhepäivähoitajana. Olihan se aikoinaan raskasta kun jaloissa pyöri 4 alle kouluikäistä tenavaa, mutta nyt kun tulossa on kuudes niin ei tulisi mielen viereenkään viedä omaa rakasta hoitoon ! Tosin tämä on VAIN minun mielipiteeni.
Tietty jotkut harrasteet ja virikkeet voivat olla ihan kivoja, ehkä, mutta kun meillä tätä väkeä pyörii muutenkin pilvinpimein niin yritän päinvastoin suojella lapsia siltä liialta viriketulvalta jne. Kyllä nuo ehtii tekemään retkiä ja saada niitä virikkeitä vielä ihan kylliksi.
Kyllähän tää vauvan syntymä taas ajoittuu hyvään aikaan : la 7.8, koulut alkavat seuraavalla viikolla. Esikko menee yläasteelle, yksi neljännelle ja yksi toiselle luokalle. Yksi tytöistä aloittaa eskarin... Kotiin jää vauvan ja minun lisäksi tällä 11/05 syntynyt typykkä, 2 koiraa ja kissat ! Tuohon lisäksi lasten harrastukset ja muut menot, mutta täytyy sanoa että tää on nyt sitä elämää mitä aina olen halunnut ja toivonut ja olen sen saanut :o) Siksi aion siitä " nauttia" .
Mutta ei ne lapset piloille mene hoidossakaan. Jos tuntuu että tarvettaa osa-aikaiseen hoitoon on niin eikun. Olen tätä jopa suositellut eräälle äidille... Mutta kokopäivähoitoa lähtisin kyllä miettimään ellei siihen ole hyvää syytä.
Anteeksi " saarna" , mutta tää hoitoasia aina vähän järisyttää pientä maailmaani :oD
Tiistaina ois taas ultra polilla ja saa nähä onko pieni kasvanut kuinka. Ainakin viimeisen SF -mitan perusteella, 26 cm, ei massussa potkikkaan mikään hyttynen. Kaikki tytöt ovat olleet 3-3.7 kg. En kyllä toivo erityisesti yli 4 kg painavaa pienokaista.
Ja tämähän potkii : tuntuu et massussa heitellään voltteja ja enimmäkseen potkut tuntuvat alhaalla. Viistossa tämäkin viimeksi neuvolassa oli, mutta aikaa on vielä kääntyillä jos vaikka ja minne.
Nyt on vaan pakko mennä maate että jaksaa huomenna tuon kuopuksen kanssa. Meillä on koolla pieni perhe : minä, ukko ja kuopus kun 4 vanhinta ovat tämän viikonlopun isänsä kanssa mummolassa :o) Aion nukkua, nukkua ja nukkua !
Rapuäiti ja rakas Lahja 26+3
Olipas meillä kiireinen loppu viikko. Oli hammaslääkäriä, neuvolaa synttäreitä, eskarin palautekeskustelu, siskon pojan synttärit, esikoisen baletin kenraali harjoitukset ja tänään vielä kevätnäytös. Eipä tässä menossa ole edes konetta ehtinyt avaamaan. Onneksi ensi viikko ei ole yhtä täynnä ohjelmaa.
Neuvola oli siis torstaina. Sain vihdoin kelan paperit täytettäväksi ja nyt sitten vielä arvon kumman otan pakkauksen vai rahan. no onneksi on vielä jonkin verran aikaa miettiä.
Neuvolassa ei muuten mitään uutta.
Painoa tullut alusta 5kg joka on ihan ok.
Verenpaine 116/62
Hb 127
Virtsa puhdas
Vauvan syke 148
sf mitattiin ja oli vissiin 20 mutta sitä ei vielä merkattu korttiin.
Seuraavaksi lääkärineuvola 7.6.
Vauva liikkuu jo niin että tuntee päivittäin mutta ulospäin ei liikkeet tunnu. Lapset on jo malttamattomia niiden liikkeiden suhteen kun niin kovasti haluaisivat niitä tuntea. Esikoistyttö tossa jo totesi että voi kun on kamalan pitkä aika vielä kun vauva syntyy. Minusta taas aikaa on enää tosi vähän jäljellä. Aika menee niin vauhdilla että ihan hirvittää. Neuvolassakin sanoin että eihän tässä juuri enää ole muuta odotettavaa kuin synnytys kun nuo viralliset ultratkin on takana. no onneksi on vielä se istukan tarkistus ultra jota voipi odotella.
Oma vointi on loistava. Liitoskipuja ei ole tässä raskaudessa vielä ollut ja hyvä niin ja supistelutkin on olleet vähissä. Liekkö sitten vaikuttanut tämä kun olen ekaa kertaa kotona koko raskauden ajan. Ennen olen ollut aina töissä ihan loppuun asti.
Hoitopaikoista oli puhetta. Minä olen ottanut lapset pois hoidosta kun olen jäänyt ä-lomalle. Silläkin uhalla että hoitopaikkaa ei samaan paikkaan saa. Itse kun en ole tiennyt että miten pitkään olen kotona ja ajatellut että kivempi niiden lasten on kuitenkin kotona olla kuin hektisessä hoitomaailmassa. Meillä keskimmäinen oli 1v9kk kuin kuopus syntyi eli 1v8kk kun jäin kotiin ja oli kyllä niin pikkuinen että ei ekana vuonna sen kummempia aktiviteetteja kotona kaivannut. Vauvassa oli ihan tarpeeksi kiinnostavaa katseltavaa ja touhuttavaa isolle veljellekin. Nyt olen siis kolmannesta ollut kotona tähän ä-lomaan asti ja meillä vanhin ollut hoidossa viimeksi 3v. iässä ja keskimmäinen 1v8kk iässä ja nuorin ei vielä ollenkaan ja ei heistä kukaan ole kaivannut hoitoon eikä mitään kovin ihmeellisiä aktiviteetteja. Kerhossa ovat käyneet kerran viikossa ja temppujumpassa kerran viikossa ja nyt koulun aloittava pari viime vuotta vielä baletissa kerran viikossa. Ja tämä on heille hyvin riittänyt. Kuopus nyt reilu 2v ei vielä harrasta tai käy mitään. Edes perhekerhossa ei olla käyty eikä ole poika sitä kaivannutkaan. Temppujumppaan yritän hänetkin saada nyt syksyllä mutta jos en saa niin ei haittaa. Meidän lapset siis eivät tunnu mitenkään kärsineen virikkeettömästä ja rauhallisesta kotielosta.
Vaan jos siltä tuntuu että haluaa hoitopaikan säilyttää niin eipä siinäkään mitään. Onhan se äidille lepoa se aika kun vanhempi lapsi on hoidossa. Eikä se lapsikaan siitä hoidossa olosta yleensä kärsi. Yhdelle perheelle ja lapselle sopii toinen ja toisella taas erilainen tapa toimia tässäkin tilanteessa ja jokainen tapa on ihan yhtä oikea ja hyvä.
Jotain vielä piti kommentoida vaan en nyt muista mitä.
aliisa ja ylläri rv 24+5
Vitanovalle piti vastaamani eli me saatiin kotihoidontuen tulosidonnaista lisäosaa kun viimeksi eli kolomannesta olin ä-lomalla. mutta se oli vain joitain kymmeniä euroja eli ei kovin suuri summa. Aion kyllä silti kokeilla nytkin sitä hakea sillä rahaahan se on pienikin määrä. Meillä tosin ei mitkään kaksiset tulot kun molemmat ollaan sosiaalialalla töissä.
aliisa
Poikkesin vain katsomaan, aika hiljaista täällä tänään. Taitavat kaikki olla jossain ulkoilemassa, kun on näin kaunis sääkin (ainakin täällä meillä päin)!! Kuulin, että maanantaille olisi luvattu jo lähes 20 astetta lämmintä!!!! Vähän ihanaa, jos pitänee paikkansa!!!!!!!
Eipä tässä nyt sen kummempia turinoita, taidan tästä itsekkin lähteä katsomaan josko sitä jo kohta saisi grilliä kuumaksi!!!
pönttö-örvelö rv 25 tasan
Aattelin käydä vähän pinoa nostamassa ekaa kertaa näin lauantaina..mulla nää viikonloput menee yleensä perheen kesken mutta nyt on iskä ja esikoinen kahestaan pelimatkalla, joten junioreiden kanssa tässä ollaan " kolmestaan" .. Pullat on jo leivottu (en ole yleensä suoriutunut pullarulijanssista näin nopsaan), odottavat vain pakastajaa..täytyy varmaan ensin tyhjentää tuota pakastinta vanhoista ruuista pois ku muuten tuo satsi (100pullaa) ei taida sinne mennä kirveelläkään..mutta tylsäksi oloni tuli kun löysin itteni koneelta....
Kauheasti ollu tällä palstalla juttua tuosta pakkauksesta...itte taas jännällä nyt ootan saisinko vielä sen vanhan pakkauksen, mulle se siis kävis vallan mainiosti :) Aattelin että jos tässä sais akkujaan ladattua koneen ääressä niin vois mennä penkomaan tuota ullakko, josko oisin jemmannu muutaman vauvan vaatteen sinne, enkä sittenkään olisi vienyt niitä kaikkia keräyksen..
Me ollaan nyt siis ihastuttu sellasiin kärryihin mitä ei Suomeen tuoda lainkaan..tässä nyt pähkäillään että tilataanko raakasti netin kautta vaiko haetaanko Haapanrannan puolelta..kyseessä on siis Emmaljungan Sport combi-kärryt..vai tietääkö joku mistä niistä sais?? Lastentarvikemyymälästä tiedustelin ja heillä ei sitä ole edes maahantuojalla, en tiedä sitten onko se maahantuoja se, joka tuo kaikki Emmaljungat Suomeen??
Päivähoitopaikoista oli kovaa keskustelua...oma (siis mun oma) mielipiteeni on etten raaskisi isompia lapsia viedä toisen hoiviin, kun kotona olisin vauvan kanssa..kakkosen la oli lokakuussa niin esikoisen otin pois jo kesäkuun alusta..mulle on nimittäin aina tehny " pahaa" omien lasten vieminen hoitoon..opiskelujen vuoksi mun oli pakko viedä ne mutta, kun jäin yrittäjäksi kotikonttorille otin silloin myös lapset kotiin..olihan siinä välillä melkosia ongelmia, mutta niistä selvittiin..tän tulokkaan kans toimin samoin...jos töitä ei ois pakko tehdä rahan takia, jäisin ilman muuta kotiäidiksi, sillä me molemmat ajatellaan niin, että lapset hoidetaan kotona. Mutta kukin siis toimii omalla tavallaan ja enkä ketään ole lähtenyt asiasta moittimaan jos vie lapsensa hoitoon :)
Gekkokolmonen: hienoa että antibiootit ovat vaikuttaneet että supistukset ovat pysyneet poissa!
Mulla ne pysyy poissa ku ei tee mitään eli ei sais siivota tai käydä kaupassa...mutta kukahan ne tekis jos en mää??
Aurinkoista täälläkin, grilliä ei olla vielä ehditty virittelemään, eli on vielä talvikunnossa (on tollanen puilla " toimiva" niin vaatii pientä siivousta ja arinan asettelua ennen ku on toimintakuntonen...) voi että Pönttö-örvelö sait mut haluamaan grillattua kananrintaa...slurps! Ulos en siis tänään ole ehtiny noilta leipomisiltani..mutta jos sitä vaikka yrittäis mennä sinne ulos...
Viikonlopun jatkoja!
Nani76 ja Vilperi rv 25 (siis meilläki tasan!)...mutta VASTA kuka sanoo että olen malttamaton... :/
Päivitän sitä listaa ja voin laittaa siihen tietoja. Parhaiten tiedot tulevat listaan, jos vastaa aina edelliseen listaan ja poimin tiedot sieltä. Vielä en voi tietoja päivittää, sillä olen nyt sukuloimassa.. Kotikoneelta päivittelen mielummin. Pää alkaa olla laho ym, joten saatan nykyisin unohtaa 5 sekunnin kuluttua jotain lukemaani/kuulemaani.
Meillä hoitoasia on helppo ratkaista. Otan mielelläni lapsen pois hoidosta. Tyttö täyttää pian 4 vuotta ja on selvästi itsekin väsynyt aina aamuisin hoitoon menoon. Vaikka hoitopäivä voisi mennäkin hyvin. Sitten leikkiaikaa kotona tyttö selvästi myös kaipaa paljon. Tyttö pääsee syksyllä kerhoon, jossa voi sitten leikkiä samanikäisten kanssa, mutta se onkin vähän eri kuin hoito. Nykykisin tytölle on myös aika tärkeää tyttöjen leikit ja nykyisessa hoitopaikassa on vain poikia. Luulen, että meillä tyttökin tarvitsee äitiä ja äidin huomiota sitten taas enemmän kun vauva syntyy. Nyt jo välillä oireilee selvästi siihen, että meillä on tulossa vauva. Välillä leikkii itse vauvaa ym. Toisaalta lähes kaikki omat mahdollisuudet päiväuniin lähtee ja se saattaa olla se isoin ongelma oman jaksamisen kanssa. Siihen olen kyllä ajatellut rekrytoida mahdollisimman paljon sukua (vaikka osa asuukin kauempana) esim leikittämään esikkoa vauvan nukkuma-aikoina. Katsoo miten onnistu.
(.) maha kasvaa ja nyt myös turvotusta alkaa tulla. En muista miten esikoisen aikana turvotus alkoi, mutta pian näitä main silloinkin huomasin turvotuksen lisääntyvän varsinkin seisaallaan ollessa.
Päivällinen odottaa. Mukavaa viikonloppua!
Västis ja Taimi 25+1
Meillä tyttö elokuussa 3v8kk ja jatkaa kesäloman jälkeen 2 päivää viikossa perhepäivähoitajalla jossa tähänkin asti on ollut ja viihtynyt. Asumme melko kaukana kaikista kavereista ja puistoista joten jotta pääsee leikkimään ikäistensä kanssa ja äitikin saa levättyä niin tyytyväinen olen ratkaisuumme. Melkoista syyllistystä asiasta on tullut ihan omien vanhempienkin puolelta mutta koska itse olen (ja mies on) tyytyväinen ratkaisuun niin mitäpä tuo muille kuuluu.
Mies lähti juuri hakemaan illaksi vuokraleffaa ja iltapalaa ja lähinnä tuota iltapalaa täällä odotellaan jo kieli pitkällä ;) Tyttö on nukkumassa ja kerrankin meni helposti kun koko päivän on pitänyt pientä kuumetta yllä. Toivottavasti voi pikkuinen huomenna paremmin, inhottavaa aina kun lapsi sairastaa (vaikka olisikin vain pientä kuumetta)
Viikonloppuja kaikille
Jav@ 23+5
Niin se sitten iski tuo kaamea vatsapöpö koko perheeseemme, vaikka kuinka on käsiä pesty ja toivottu parasta. Muutaman tunnin sisällä sairastuimme kaikki alkuviikolla.
Tänään lopultakin näytti siltä, että esikoinenkin alkaa toipua. Mutta tosi koville on ottanut varsinkin häntä (2 v.). Meidän vanhempien tauti oli lyhyempi, mutta sitäkin " tehokkaampi" . Kyllä kummasti pieneni oma mahani ja paino laski reilut 2 kg :) Aivan hirveä tauti, enkä kyllä toivo kellekään. Mutta eipä terve ihminen tähän onneksi kuole, eikä sikiölle äidin raju oksentelu kuulemma ole vaaraksi. Muutaman kerran piti kyllä kysyä neuvoa esikoisen takia, kun oma olo alkoi olla neuvoton ja tuntui, ettei tauti koskaan helpota. Säälitti niin. Mutta eiköhän se nyt tästä! (Pesukonekin kesti tämän valtavan pyykkäysrumban!) Oma olo on ihan normaali taas, eikä mitään raskauden vaivoja ole (kop kop), kuten ei ollut edellisenkään kohdalla.
Maakulille minunkin puolestani onnea ja parhainta vointia erityisesti pienelle!
Minulla noita työpäiviä (osa-aikaisia) piisaa varmaankin pitkälle kesään. Aktiivinen vaihe päättyy kyllä tämän kuun lopussa. Mutta jos meinaan olla ensi lukuvuoden töistä pois, täytyy hommat saada aika hyvään malliin kesällä.
Tuohon päivähoitokysymykseen en oikein osaa ottaa kantaa, kun oma esikoinen on kotihoidossa. Riippuu varmaan kovasti kunkin perheen tilanteesta.
Mitään hankintoja emme ole tulevalle pienokaiselle tehneet. Minäkin (kuten joku toinen kirjoittaja taannoin) olen sen verran vissiin taikauskoinen, että uskon vauvan olemassaoloon sitten, kun saan hänet käsiini... Kaikki esikoisen vaatteet (joskin tytön) ovat tallella ja suurinta osaa varsinkin vauva-ajan vaatteista voi hyvin käyttää pojallakin. Vaunut ovat kunnossa, samoin hoitopöytä ja sänky. Pitäähän sitä tietysti jotain ihanaa päästä jossain vaiheessa shoppailemaan...
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
Hannele9 rv 26+3
isompaa sisarusta hoitoon(tää vain mun mielipide),kun vauva tulee kotiin.Meillä esikoinen lähtee yläasteelle,toinen poika menee 4:lle,tyttö menee eka luokalla ja taapero(nyt 1v 9kk)jäi kotiin samantien,kun itse jäin kotiin.Kotona on ihan kylliksi virikkeitä tuolle meidän taaperollekin,kun olen itse kotona.Pati vuotta vanhempaa veisin 1krt vkossa seurakuntakerhoon tms.
Täällä alkaa koulut elokuun 9 pvä,joten lapset ehtii jonkin aikaa tutustua vauveliin(la 3.8,tuskin menee laskettuun aikaan,kaikki syntyneet rv 39+4 mennessä viim.)
Eilen ostin taas lisää vaatetta vauvalle...käy kohta niinkuin viimeksi,uutta vaatetta oli niin paljon,ettei ehtinyt kaikkea käyttämäänkään...Jotenkin vain ne ihan pikkuriikkiset vaatteet on niin söpöjä,että niitä ei voi olla ostamatta.
Tänään meillä esikoinen täytti 13v,mut me juhlitaan niitä vasta ens viikonloppuna.
Eilen käytiin synttäreiden kunniax koko poppoolla kiinalaisessa syömässä,täl viikol ollaankin syöty jo 3 krt " ulkona" ti tivolin jälkeen oltiin raxissa,sit eilen tosiaan siellä kiinalaisesssa ja tänään vielä pitseriassa....Kiva mennä puntariin neuvolassa ti aamuna.
Lumina ja Lahja rv 27+1
ihanan aurinokoinen ilma,ainakin täällä eteläsuomessa päin.
kohta lähdössä pojan kanssa ulos, katsomaan 200m päässä olevaa " uutta" kotiamme,viikon päästä siis siellä asutaan.kamala homma tässä on,ja meinaa tulla uskon puute.keittiötä laitettu 2päivää,vielä pitäis jaksaa 1päivä,mutta nää pyhät on sillain tylsiä,kun kolistella ei saa.pojan leluja lähti justiinsa monta laatikkoa.jos tätä purkua sais jostain tehokkaasti aloitettua.
sitten iltapäivällä lähdetään pojan kanssa uimaan.on kaikkien yhteinen harrastus. pojan kanssa viettetty kaikki aika kaksin.mies kun remontoi isäni kanssa.huomaa pojasta ja ehkä minustakin että hermo meinaa välillä kiristyä,ja ikävä isää on kova,ja kyselee koska taas leikitään yhdessä iskän kanssa.ekaa kertaa juttelee tällaisia,ennen on ollut enempi äitin poika.jahka tämä tästä helpottaa,ja hyvä ajankohta kaikenkaikkiaan, mitään tuskin jaksaisin enää loppupuolella raskautta tehdä.
päivähoito asiaa on täälläkin pähkitty suuntaan jos toiseen väännetty kättä...poika jatkaa hoidossa.on aivan ihana päiväkoti,ja poika menee sinne todella mielellään.ikää pojalla kesällä 4,5vuotta.
tosiasia taitaa olla että on vähän niinkuin pakko mennä vuoden kuluttua takaisin töihin.(tulee olemaan aivan kamalaakin kamalampaa)mutta minkäs tekee kun menot kasvaa,ja asuntokulut kaksinkertaistuu.
esikoisen kanssa olin 2,5vuotta kotona,ja nautin tästä ajasta todella, vielä en halua edes ajatella seuraavaa kesää.tai kesän ehkä kitkuttaa vaikka päällään seisten,jos vaikka säästöjä käyttäen,mutta syksystä on pakko aloittaa työt.
ja päivähoitopaikan haluan pitää molemma lapsilla samana.jos nyt otan pojan sieltä pois,epäilen ettei paikkaa enää sitten ole.joka päivä en häntä sinne vie, 2-3pv viikossa.ja jos joku " ihme" tapahtuu ja voinkin jatkaa kotiäitinä,otan pojan vuodenvaihteessa pois tarhasta,mutta siis siihen asti mennään näillä.
asiaa olen niin paljon vatkannut,että nyt haluan sen menevän näin.
alkuviikosta taas lisää juttuja...hyvää sunnuntai päivää kaikille!
neitiniiskunen rv 24+3
Eilinen Linnanmäkireissu meni kivasti, vaikka 3 tuntia oli selvästi maksimi vaikka istuin aina kun voin.
Tänään hain kellarista esikoisen vanhat makuuvaunut Citcross, meinaan kunnostaa ne pikkukakkoselle. Ovat ihanan isot ja suojaisat ja keinuvat kuin laiva:) Bussimatkoilla käytän kuitenkin mileuyiten kantoliinaa, ettei jäädä ulkopuolelle toisten rattaiden takia.
Maakuulista ei ole kuulunut mitään:/ Itselle tulee hänen tilanteensa mielen päivittäin. Toivottavsti pahoja takapakkeja ei ole tullut...
Ensi viikolla taas neuvola. Turvotusta on vaikka muille jakaa; jalkaan mahtuvat vain 2 nroa liian isot remmisandaalit joita voi säätää. No eipä pääse jalkahiki haisemaan, eilenkin kun oli niin viileä ilma;)
Terveisin gekko, Muru ja Masu 25+3
Täältä aurinko katosi äsken johonkin, kuka sen oikein vei?! Koko aamun se onkin niin kivasti paistanut! Lapset ovat isän kanssa ulkona, minä tulin välillä laittamaan ruokaa (ja vähän näemmä nettiinkin..). Pyykitkin pitäisi ripustaa ja toisia viikata kaappiin..
Sain tossa äsken ajatuksen, että voisin käydä kaivamassa varastosta poikien vanhat vaunut!! Ja katsoa saisiko niistä vielä mitä, jos ne kunnolla pesisi ja puunaisi!! Olen koko ajan vain ajatellut, että ne ovat jo niin vanhat ja kulahtaneet, että uudet on ehdottomasti saatava!! Nyt kuitenkin alkoi sormet syyhytä niiden suuntaan!! Voihan olla jos ne menisivät vielä vaikka kakkosvaunuina!! Täytyy heti ruuan jälkeen lähteä niitä esiin kaivamaan!!
Vauva myllää masussa kamalan kovasti. Tulevat isoveljetkin ovat jo päässeet masun päältä kokeilemaan vauvan potkuja!!!!!
pönttö-örvelö rv 25+1
Ja päivitin taas listaa.
Maakuli, jos olet kuulolla. Laitoin poikasi syntyneihin. Jos et kuitenkaan halua niitä tietoja listaan, niin ilmoita.
Huomiseksi luvattu ihanaa ilmaa. Työt pitävät huolen, ettei siitä pääse nauttimaan. Tylsää.. Tänään reissussa jotenkin kaikki ulkoilumahdollisuudet katosivat yllättävään sateeseen tai yllätysvieraisiin.
(.) Autolla ajo ei näköjään vielä tee selälle pahaa, hyvä niin. Seuraavaa viikonloppua voikin jo käydä odottelemaan..
Västis ja Taimi 25+2
Eli terveisiä nla-lääkäristä!
Eilen kävin, ja seuraavaa todettiin:
- painoa tullut taas kivasti, nyt yhteensä miltei 10 kg, uhhh
- hemppa 114
- sokerirasitukset ja pissatestit kaikki yllätys yllätys puhtaita, eli en kärsi mistään diabetespaholaisesta, lapset vain muuten kasvavat sisälläni reilunlaisiksi
- sydämensyke 150 ja liikkeitä ++
- tarjonta ei raivo- eikä perä- vaan VIISTO! On vielä tilaa potkia sinne sun tänne
- sf-mitta 24
- ja juu, kohdun ulkosuu taas auki sen puolelletoista sormelle! Sisältä kyllä napakasti kiinni, joten en jaksa ruveta stressailemaan, kun viimeksikään asialla ei ollut niin mitään vaikutusta tyttären nopeampaan maailmaantuloon (syntyi rv 42+1, vaikka niin varoiteltiin)
Sain myös ajan synnärille kummikätilölle, jonne menen parin vkn päästä juttelemaan peloista ja käymään läpi edellisiä hirvityskokemuksia. Ihokarvat väristen odotan kyllä taas sitä oivallusta, kun elokuussa laitoksella ne kivut nousevat aivan sairaan tajuttoman kuolettavan hirveiksi ja tajuan, että ei hemmetti, näinkö kauheaa se olikin! Kadun sadasti ja tuhannesti lapsihinkuani ja sitä,e ttä olen saattanut itseni typerästi taas tähän samaan kidutukseen! Eikä se edes mene mulla ohi parissa tunnissa tuo pahin vaan olen molemmilla kerroilla jäänyt junnaamaan siihen ilman merkittävää edistymistä. Vaan josko kolmas kerta olisi erilainen???!
Virtsatietulehdukseni aiheuttajasta ei oel vieläkään selvyyttä, koneella luki vain latinaksi epäilyjä. Kovasti oli kuitenkin kaikkea löytynyt. Hmmm? ma tarkistuskäynti ja -viljely, olisipa nyt ohi. Vaan sadastuhannes flunssa meihin kyllä iski vime yönä! Kuopus on kiukkuinen ja kuumeessa, raivoaa, kun tukkoinen ja kipeä olo, ja meikä kuin vanha väsähtänyt rätti. Miten näitä perhanan pöpjä riittää näin moneen sairastumiskertaan???
Olostani kertoo jotain sekin, että näin tosi pöntön unen, jossa mieheni ihan pokkana totesi haaveilevansa avioerosta, kun " opiskelukuviot ovat nyt niin haasteelliset ja kiinnostavat" ja että toiveissa olisi saada nuorempi vaimo, jolla ei ole suonikohjuja!!! Kun heräsin, mulkoilin epäilevästi vielä nukkuvaa miestäni, ja kun hän löntysti tuomaan mulle sänkyyn narulla kuivuneet glamour-tukisukkani, kysyin häneltä asiasta käheällä äänellä, ettei siis hänellä satu olemaan moisia unelmia! Siinä raukka seisoi tukareideni kanssa ja sanoi: " No ei todellakaan, olin just antamassa sulle pusun!"
No joo, tällaista tänne.
Hei, KYSYMYS teille monilapsisille: Viimeksikin haimme turhaan hoitorahaa äitiysrahan oheen esikoiselle. Nyt tulot ovat samat, mutta lapsia enemmän. Kannattaako taas hakea? En turhaan jaksaisi byrokratiahässäkkää, jos siitä ei sittenkään kostu, kuten olen ollut ymmärtävinäni Kelan ah niin selkeistä laskuohjeista.
Jotain piti vielä kysyä, mutta tinttaava flunssapotilas on nyt kiemurtelemassa sylissäni.
Itsekin pärskien,
Vitanova rv 26+6