Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Onko teitä muita onnistanut?
03.05.2007 |
Olen 27-vuotias nainen ja olemme mieheni kanssa yrittäneet nyt lasta tuloksetta vuoden verran. Olemme käynneet kumpikin läpi lapsettomuuden perustutkimukset ja mussa on syy eli mulla on pco:ta. Nyt odotan elokuuta,että pääsisin Tyksiin hormonihoitoihin. Haluaisin kuulla miten teillä muilla on hormonihoidot auttanut eli kuinka suuri todennäköisyys on,että tuun sillä tavoin raskaaksi. Toive raskaaksi tulemisesta on todella suuri.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ikää mullakin siis kohta 27 ja PCO tuli diagnoosiksi perustutkimuksissa. Meillä Lapsettomuutta kestänyt vuodesta 2003, eli 4 vuotta tulee täyteen. Olimme ensin julkisella puolella hoidossa, pistivät mut syömään 9 kk clomeja (ekassa kierrossa ultra, muut kierrot ilman seurantaa) eikä mitään tuloksia tullut. Nyt sitten kun piti siirtyä pistoshoitoihin, tuli klinikalta ilmoitus, että he eivät voi taata, että joka kierrossa voidaan tehdä inssi tai pistoshoitoja ylipäätänsä lääkäripulan takia. Siirryimme suoraan yksityiselle, Väestöliittoon. Nyt eka inssi takana (oli ti) ja tuloksia odotellaan.
Pistoshoitoja ja clomeja voin hyvin verrata. Clomeista mulla oli kauheita sivuoireita, lihomista, mielialan muutoksia, finnejä ja kuumia aaltoja. Pistoshoidoista taas ei mitään. Onhan pistäminen tietty aika inhaa itsessään, mutta nopeesti sen oppii ja neula on tosi ohut. Onnistuu näemmä piikkikammoiseltakin. Clomien haittavaikutuksena mainittakoon mm. limakalvon oheneminen (mikä yleensäkin on ongelmana meillä PCO-diagnoosin saaneilla). Eli vaikka munasoluja syntyisikin ja hedelmöitys onnistuisikin, alkio ei pääse kiinnittymään kohdun limakalvolle, kun se on liian ohut. Mäkin testasin monta haamuplussaa clomien aikana ja aina silti vuoto alkoi. Nyt Puregon-pistosten kanssa seurattiin myös limakalvojen kasvua ja sentin paksuuteen päästiin. Ja inssin jälkeen aloitin vielä Lugesteronit tukilääkitykseksi.
Toivottavasti mun löpinöistä oli jotain apua. Jos haluat ottaa yhteyttä, mun osoite on nonnalumienkeli@hotmail.com
Onnea hoitorumbaan!
Nonna