Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 5+1 ja yhtäkkiä kirkasta veristä vuotoa ilman kipuja??

03.05.2007 |

Olen aivan paniikissa, kun aamupäivällä tulin kotiin, huomasin housuihin tulleen kirkasta verta. Verta tuli ja tulee koko ajan, ei mitenkään tulvimalla eikä vielä ainakaan hyytymiä, mutta kuitenkin.

Minulle tehtiin PAS 11.4. ja tänään siis on rv 5+1. Soitin klinikalle ja sanoivat että kohdun limakalvokin saattaa vuotaa johtuen tukilääkityksestä (Zumenon ja Lugesteron), koska limakalvo paksuuntuu joillakin ihmisillä liikaa. Tämä ei kuulemma ole vaarallista eikä aiheuta mitään toimenpiteitä. Toinen vaihtoehto on sitten keskenmeno. Keskenmeno minulla oli juuri joulukuussa viimeksi, silloinkin hoitona oli Pas.

Kysyisinkin, että onko jollakin ollut vastaavaa tilannetta, ja onko siitä seurannut keskenmeno vai mitä?

Useamman keskenmenon kokeneena, minulla ne eivät ole koskaan alkaneet näin. Aina on ollut ensin menkkamaisia kipuja tms. Ja siksi olenkin vähän ihmeissäni, koska pp12 otettu verikoekin oli hyvä, hcg silloin 280,3. Aina ennen raskaudet jotka ovat päättyneet keskenmenoon, hcg:kin on noussut kituliaasti, eikä ole alussa koskaan ollut korkea.

Onkohan enää toivoa?

Kerttuli2 rv 5+1

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mulla kans tehty Passeja ja nyt viimeisimmästä plussa. Vuoti 5+0 ja 5+5 oikein kunnolla kipujen kanssa, tosin vaan yhden tunnin ajan kerrallaan. Tuli hyytymiä kanssa. Lääkkeellinen Pas kyseessä. Lääkäri sanoi silloin että mahdollisuudeet on 50:50 raskauden jatkumiselle. Tsemppiä!! Asialle ei voi mitään tehdä etkä voi itse vaikuttaa lopputulokseen. Ota rauhallisesti ja käy kontrolliultrassa (varmaan sulle tuttu juttu jos kerran km takana). Ja jatka tukilääkitystä.

Luppis rv 16+4 (ei sitten mennyt vuodosta huolimatta kesken, jos yhtään lohduttaa)

Vierailija
2/5 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tieto lohdutti paljon. ja kyllähän sen itsekin tiedän, että mahdollisuudet ovat juuri nuo 50:50.

Minulla myös vaikuttaa nyt siltä, että vuoto on vähän tyrehtymään päin, ja vuodon alusta on nyt n. 3 tuntia. Katsotaan miten tämä tästä menee. Kuinka kauan sinulla vuoto kesti silloin 5+0 ja 5+5 ? koko päivän vähän väliä tunti kerrallaan vai oliko vuotoa vain se yksi tunti sinä päivänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollu kaksi keskenmenoa ja kolmas raskaus päättyi onnellisesti pikku prinsessan syntymään 10/05.Kaikissa raskauksissa on ollut tuhruvuotoa alusta saakka ja tässä viimeisessä veristä vuotoa,kipeitä supistuksia rv 7+ viikoilta 10+ viikoille.Syytä ei löytynyt.eli vuodot voivat olla ihan vaarattomia tai sitten eivät.Se että vuoto ei ole runsastunut on mielestäni ihan hyvä merkki.Jos keskenmeno on alkaa spontaanisti vuodolla niin todennäköisesti se sitten myös jatkuu ja vuoto lisääntyy.Itse pystyin seuraamaan hcg:n laskua keskenmenoissa apteekin omalla raskaustestillä,viiva alkoi haalenemaan mutta kaikilla se ei varmaan toimi.Toinen km tuli lääkkeellisestä passista,eka tuoresiirrosta ja sitten 3.IVF toi aareen kotiin saakka.Jaksamista sinulle.

T:Tyynetuulia ja pikku prinsessa 1,5 v.

Vierailija
4/5 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Toivottavasti vuoto on jo vähenemään päin. Mulla tosiaan vuoti vain tunnin verran (arvio) per kerta- tosin tavaraahan tulee ulos vähän pidempään eli määrä sen tunnin jälkeen väheni (emättimestä tulee viimeisetkin pisarat ulos aika pitkällä viiveellä). Ja kun sillon tokalla kerralla kävin vuotavana gynellä, todettiin vuodon tulevan kohdusta mutta ruskuaispussi ja alkio oli ok, samoin kohdun limakalvo. Syy ei sitten koskaan selvinnyt. Yks mun kaveri vuoti n. parin viikon välein aina viikolle 30 saakka eikä syy koskaan selvinnyt.

Tsemppiä!!

Luppis

Vierailija
5/5 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotoa kesti vain tuon yhden päivän, ja se loppui saman päivän iltana. Se ei muuttunut kovin runsaaksi missään vaiheessa, mutta oli kirkasta koko ajan. Soitin klinikalleni ja sieltä sanottiin että näitä vuotoja tosiaan on aika monessa hoidolla alkunsa saaneessa raskaudessa.

Ja kipuja ei tullut missään vaiheessa. Minulla on keskenmenoja useampia taustalla, eivätkä ne ole koskaan alkaneet kirkkaalla vuodolla ja ilman kipuja.

Toivotaan parasta, nyt tilanne ainakin on ihan kunnossa taas,

Ultrassa sitten selviää paremmin, täytyy vaan jaksaa sinnitella sinne asti. Eka ultra yksityisellä on 14.5. jolloin luulisi alkion ja sykkeen jo näkyvän, jos on näkyäkseen,

kerttuli2 rv 5+3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi