Pitäisiköhän tuota tekoälyä vähän päivittää? Juttelin 90-luvun kasvatuksesta ja ruumillisesta kurittamisesta, niin tekoälyn mielestä
ruumiillinen kurittaminen vyöllä saattoi olla hyvä kasvatusmenetelmä erityisesti hyvien perheiden kilteillä tytöillä, koska tällaiset tunnolliset tytöt hyväksyivät sen, että säännön rikkomisesta seuraa rangaistus, eikä ankarakaan kurittaminen ollut äidin tai isän ilkeyttä, vaan oikeudenmukainen seuraus!
Huh-huh.
(ja tämä siis tuli pitkän keskustelun jälkeen kommenttina, kun kertomani jälkeen kysyin oliko tämä kokemani sen ajan näkökulmasta katsottuna hyvä kasvatustapa)
Kommentit (14)
Ei se mulle ole koskaan vastannut tuollaista. Varmaan ennakoi keskustelun sävystä tuollaisen vastauksen. Helppohan sitä ontosin johdatella haluamaansa suuntaan.
"sen ajan näkökulmasta katsottuna"
Miksi vastaus siis olisi väärin?
Eri asia, jos kysyisit nykyajan näkökulmaa.
Niin, kenen mielestä? Kai se nyt niiden vanhempien mielestä oli hyvä menetelmä, ei kai ne muuten olisi niin tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Tekoälyhän ei ajattele yhtään mitään, vaan toistaa sen mitä joku ihminen on nettiin kirjoittanut. Tekoäly ei luo, se vain toistaa.
Tarkoitatko, että tuolla tavalla kuritetut ovat itse olleet sitä mieltä, että se oli hyvä kasvastustapa?
Vierailija kirjoitti:
Tekoälyhän ei ajattele yhtään mitään, vaan toistaa sen mitä joku ihminen on nettiin kirjoittanut. Tekoäly ei luo, se vain toistaa.
kyllä juuri näin
ja tekoälyä on helppo ohjailla, netti on esim. täynnä Trumpin vastaista propagandaa ja tekoäly uskoo tämän kaiken
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Se on hermoverkko, jonka toimintaa edes kehittäjät eivät ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Se on hermoverkko, jonka toimintaa edes kehittäjät eivät ymmärrä.
Oikeasti 1000000 miljoonaa intialaista on palkattu vastailemaan sinne, eikä mitään tekoälyä ole.
Miksi hyvän perheen kiltti tyttö tarvitseisi kuritusta saati hyväksyisi sen? Miten vastausta on johdateltu.
Ei 90- luvulla normaaleissa perheissä ollut ruumiillista kuritusta. Minäkään en oke ikinä saanut selkään rikä minun lapsis oke kuritettu eikä tietääkseni ketään lähipiirissä samanikäisiä kuin omat lapset . Olen 61 ja lapset 32 ja 34.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hyvän perheen kiltti tyttö tarvitseisi kuritusta saati hyväksyisi sen? Miten vastausta on johdateltu.
Ei kai kilttikään aina käyttäydy täydellisesti. Mun mielestä tuo "kiltti tyttö" on enemmänkin kuvaus luonteesta, eikä se tarkoita, että käyttäytyisi 100% täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olet idi ootti jos tosissasi luulet tota.
Tekoäly 2.0:n mielestä ainoa oikea kasvatusmenetelmä on sanoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly 2.0:n mielestä ainoa oikea kasvatusmenetelmä on sanoittaminen.
Eipä ole suuri päivitys, melkein sama kuin (selkä)saunottaminen.