laturaivo on totta
Olin hiihtämässä. Olen hiihtänyt samoilla laduilla koko talven eikä kertaakaan ole tullut ketään vastaan, koska sijainti aika syrjässä. Eilen sitten menin hiihtämään vähän aiemmin kuin normaalisti. Ympyrälenkki on 8km, en jaksanut hiihtää koko lenkkiä koska sukset töksähtelivät kokoajan joten käännyin autolleni 3km jälkeen. No sitten vastaan tulikin nainen, tämä alkoi huutamaan vihaisena että hiihdät väärään suuntaan ja mumisi jotain mitä en kuullut.
Olin hämilläni, tilanteessa ei mitään vaarallista tapahtunut, lisäksi hiihdin ladun oikeaa reunaa, hän omaa oikeaa.
Jotenkin asia jäi vaivaamaan että miten jotain ihmistä voi haitata tuollainen asia noin paljon että aletaan huutamaan? Siis miten? Pakko olla mielenpäällä jotain joka saa sitten raivon päälle kun siihen on pienikin mahdollisuus. Ymmärtäisin suuttumuksen ehkä jotenkin jos ladulla olisi paljon käyttäjiä ja olisi vaara tulla mutkassa törmäys (toki silloinkin pitäisi pysyä reunassa ja vaaratilanne epätodennäköinen) tms muttei tuollaista vaaraa olisi tullut vaikka olisin ollut poikittain ladulla koska silti olisi mahtunut ohi. Mutta miten voi myöskään olettaa että kaikki pystyy sen 8km hiihtämään? Varmasti ei monikaan jaksa, aloittelijat, lapset jne. Eikö silloin sitten saa hiihtää ollenkaan kun ei saa kääntyä? Tuntuu että maalaisjärki on kadonnut jo täältäkin korkeudelta suomea tai sitten ihmiset vaan saa jotain mielihyvää valittamisesta.
Kommentit (12)
Olet luovuttaja luuseri, käännytit takaisin 3km jälkeen, kumminkin jouduit hiihtämään 6km, vain 2km vähemmän kuin lenkkisi olisi ollut.
Tuollaisissa tapauksissa pitää soittaa pelastushelikopteri hakemaan, ettei muiden hiihtäjien suoritus mene takiasi piloille.
Viikonloppuna olin kaverin kanssa juoksulenkillä. Ulkoilutien molempiin laitoihin oli hiihtäjät muovanneet ladut, joille emme astuneet (kyseessä ei siis mikään virallinen latu). Yht'äkkiä takanamme luisteluhiihtänyt keski-ikäinen mies raivokirosi meitä huutaen väistämään, itse ei voinut edes 10 metriä hiihtää ladulla tien jommassa kummassa reunassa, olisiko meidän pitänyt talloa siis latu?
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna olin kaverin kanssa juoksulenkillä. Ulkoilutien molempiin laitoihin oli hiihtäjät muovanneet ladut, joille emme astuneet (kyseessä ei siis mikään virallinen latu). Yht'äkkiä takanamme luisteluhiihtänyt keski-ikäinen mies raivokirosi meitä huutaen väistämään, itse ei voinut edes 10 metriä hiihtää ladulla tien jommassa kummassa reunassa, olisiko meidän pitänyt talloa siis latu?
Taitaakin olla keski-ikäisten vaiva, elämä kriisissä niin pitää raivota toisille että voi tuntea olonsa hyväksi. Voisipa tuollaisesta tyhmyydestä sakottaa.
Olisit lyönyt sitä sauvan piikillä silmään.
Mulla sama, ajoin yksisuuntaista väärään suuntaan, miten se voi ketään haitata niin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaakin olla keski-ikäisten vaiva, elämä kriisissä niin pitää raivota toisille että voi tuntea olonsa hyväksi. Voisipa tuollaisesta tyhmyydestä sakottaa.
Taitaa olla keskiluokkaisten vaiva enemminkin. Uraorientoituneet toimarit kuvittelevat muuttuvansa ladulla oman elämänsä huippu-urheilijoiksi, joiden suoritus ei missään nimessä saa häiriintyä.
Ja sitten keväällä ne tulee pyörätielle rullahiihtään. Olen minä eräänkin hiihtäjän kiilannut pengertä alas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla keskiluokkaisten vaiva enemminkin. Uraorientoituneet toimarit kuvittelevat muuttuvansa ladulla oman elämänsä huippu-urheilijoiksi, joiden suoritus ei missään nimessä saa häiriintyä.
Samat miehet raivoaa talvella ladulla ja kesällä pyörän selässä. Pitäisi viedä suoraan Finlandia-hiihdon maalista suljetulle "uudelleen koulutukseen".
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten keväällä ne tulee pyörätielle rullahiihtään. Olen minä eräänkin hiihtäjän kiilannut pengertä alas!
Yleensä tekevät kuin sinä eli vaihtavat kesäksi pyörän selkään. Jännimmät vetää sähköfatbikella kalliot sammaleista paljaiksi ja syöksyy metsästä alamäkeä tuhatta ja sataa ulkoilutien poikki.
Se on sitä loukkaantumisen iloa. Pitäähän se nyt loukkaantua jos annetaan mahdollisuus.