Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vatsan tyhjeneminen ennen synnytystä?

02.05.2007 |

Moi!

Odottelen kalkkiviivoilla toista lasta syntyväksi rv. 37+5. Muistelisin jostain lukeneeni, et vstsan verrattain voimakas tyhjeneminen (liki ripuli) saattais enteillä synnytystä.

onko kellään kokemusta tai tietoa asiasta? esikoisen syntymään mulla ei kyllä liittynyt ko reaktiota....

Reepu

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vähän ennen synnytystä minulla meni vatsa aivan sekaisin (verrattavissa ripuliin) ja istuin varmaan tunnin vessassa yhteen menoon. Tässä vaiheessa mulla oli jo lieviä supistelujakin ja arvasin tuosta ripulista, että kohta pääsisin tositoimiin. Esikoista odottaessani synnytys käynnistyi lapsivesien menolla, joten silloin en moista ripulia kokenut.

Vierailija
2/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmat synnytyksen käynnistyneet vatsan tyhjenemisellä. Ekaa odottaessa luulin tosiaan saaneeni ripulin ja istuin vessassa varmaan lähes tunnin ennenkuin alkoi tuntua supisteluja. Toisen kohdalla kun suolisto alkoi tyhjenemään tiesin jo että kohta alkaa supistelut - ja niin kävikin.

Sairaalassa kätilö sanoi että toisilla " luonto hoitaa homman" ennen synnytystä eli ainakaan tarvitse mitään suolihuuhteluja :)

Tsemppiä sulle!

Taija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maha tyhjeni jo edellisenä yönä, supistukset alkoivat vasta illalla klo 19.30. Vauva syntyi sitten päivällä klo 11.37.

Vierailija
4/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemissa synnytyksissä tyhjentynyt.

Ekassa oli supistellut pari yötä ja sitten aamulla tyhjeni vatsa..samana aamupäivänä tyttö syntyi.

Tokassa alkoi supparit heti kovina ja samalla tyhjeni vatta.

kolmatta odotellessa

Liipe ja rinsessa rv30

Vierailija
5/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei esikoisen kanssa tullu mitää muutosta mahaan. ihan normaali pökäle tuli normaaliin aikaan. siitä huolimatta ei onneks mitää peräruisketta tyrkytetty sairaalassa, en olis sitä suostunukkaa ottaa. niin, ja synnytyksessäki tullu pieni kakka oli ihan kiinteä

Vierailija
6/9 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen synnyttänyt kolme tenavaa ja kahelta viimeseltä muistan että aika tarkalleen 2 viikkoa ennen h-hetkeä mulla on maha tyhjentynyt parin päivän aikana. Sitten on taas normaalia ja kun alkaa supistelut niin silloin taas tyhjenee.. Että näin meillä:-)

Vierailija
7/9 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin kyllä suoli tyhjeni. Supistuksia oli ollut jo epäsäännöllisesti noin vajaa vuorokausi, mutta kun supistukset säännöllistyivät, niin olin varmaan yli pari tuntia ihan ripulilla (kyllä oli maha kipeä). Sairaalaan mentiin siitä noin 3-4 tunnin kuluttua ja kun kätilö oli suolihuuhtelua tarjoamassa, niin ilmeeni oli kyllä kauhistunut. Selitin kyllä miksi en moista halua. Synnytyksen aikana tuli kyllä tavallinenkin kakka, mutta synnytys olikin suht pitkä ja ennen laitokselle lähtöä tuli syötyä vielä hyvin. Ripulista kyllä tiesin, että nyt ei enää supistuksetkaan tule loppumaan.

Vierailija
8/9 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt toisella kertaa ei - toisaalta ruoka ei ollut maistunut kunnolla aikoihin joten ei ollu varmaan paljon suolessa tavaraakaan... Mut esikoisesta maha oli sekaisin vikan illan (klo4 yöllä oltiin sairaalassa, vauva syntyi aamulla klo10) mut tuli myös limatulppaa ja supisteli ni osasin aavistaa et kyllä se varmaan sieltä syntymässä on. Nyt toisella kerralla ei menny maha sekasin, eikä tullu kyllä limatulppaakaan, pissatti ja janotti kylläkin - samaa esikoisestakin. Tällä kertaa oireili kylläkin naapurin rouvan vatsa ;)

Vierailija
9/9 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tuollaista kummassakaan synnytyksessä. Eka käynnistyi vesien menolla, toka supistuksilla, jotka tosin eivät olleet kummemmin kivuliaita ennen kuin vedet menivät.