Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko 500000e säästöillä jäädä työttömäksi?

Vierailija
21.02.2026 |

ei ole elämässä ollut naista jonka kanssa jakaa elämää saati omaisuutta, joten sitä on vaan kertynyt nurkkiin. Ikää on 40v enkä tiedä mitä näillä rahoilla teen, eikä se ainakaan onnelliseksi tee.

Vuodessa pakolliset kulut on jotain 15000e luokkaa. Nopeasti laskettuna se riittäisi 33 vuoden elämään, jolloin olisin reilu 70 vuotias ja toivottavasti eläkerahaa tulisi jo.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaisempi kysymys on, miksi haluaisit jäädä työttömäksi ja mitä haluaisit ajallasi ja rahoillasi tehdä. Mikä tekisi sinut onnelliseksi, jos ei raha (tai rahalla saatavat asiat)? En kyllä oikein ymmärrä, miten naisettomuus tähän liittyy. Nainen toki ansaitsisi itse omat rahansa. Mutta tuolla varallisuudella pitäisi kyllä saada jo jonkin verran pääomatuloja, oletko ottanut ne huomioon laskelmissasi?

Vierailija
2/7 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin työttömäksi kuun voitin lotossa 460000 euroa 13 vuotta sitten. Olen töitä kyllä tehnyt sen jälkeen viime vuosina. Minulla on vielä 300000 euroa säästössä. Ajattelin 15 vuotta vielä pärjätä jos ei tuhlaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää jos ei ryyppää. Yks tuttu kaveri ryyppäsi 200000 euroa.

Vierailija
4/7 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon riippuu elintavoisa, miten asuu ja minkälainen auto, matkusteleeko paljon. Kyllä kohtuullisesti eläen velattomana voisi elää pitkäänkin noilla rahoilla.

Eikä pidä langeta huijareiden houkutteluihin. Ei se pieniä avustuksia tarvitseva yhteydenottaja välttämättä ole oikea Elvis tai Marilyn.

Vierailija
5/7 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat nuo pörssiin osinko-osakkeisiin niin voit jäädä.

Vierailija
6/7 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäisin heti tänään mutta mulla onkin ikää jo paljon enemmän. Elämisen kulutkin samaa tasoa kuin sinulla. Eläke tulee olemaan surkea mutta noilla säästöillä pärjäisin hyvin. Rahaa voi tienata muutenkin kuin toiselle raatamalla.

Vierailija
7/7 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen luuseri tekee työtä jos ei täydy?