Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret näpistivät jopa 50 paistopistetuotetta päivässä Jyväskylässä

Vierailija
19.02.2026 |

https://yle.fi/a/74-20211063

Kyllähän nuo automaattikassat ovat selvästi lisänneet varastamista. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, on siinä teineillä ollut pokkaa... Itse tuossa iässä varastin jonkun suklaapatukan kerran tai kaksi, ja kuumottelin varmaan vuosia jälkikäteen, että mitä jos jäänkin vielä kiinni. 😅

Vierailija
2/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on poikia 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on lopputulos kun vanhemmat kasvattaa kakransa ajatuksella että aina saat tehdä mitä itse haluat eikö sinun tarvi välittää mistään

Vierailija
4/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi nälkä niin varastaisivat lihapullia tai leipää. Siinä teille kasvaa tulevia hoitajia mammat. 

Vierailija
5/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi nälkä niin varastaisivat lihapullia tai leipää. Siinä teille kasvaa tulevia hoitajia mammat. 

Paistopisteeltä saa myös leipää.

Vierailija
6/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ymmärtäneet "nälän" väärin. Nälkäänsä voi varastaa jos on ollut muutaman päivän kokonaan syömättä.

Vierailija
7/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuosta mitään niille seuraa vaikka varastaisi kuinka.  Vassevanhemmat kannustaa että hanki vaan välipalaa ilmaiseksi. 

Vierailija
8/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat ymmärtäneet "nälän" väärin. Nälkäänsä voi varastaa jos on ollut muutaman päivän kokonaan syömättä.

Muutaman viikon...

Vierailija
9/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vanhemmat huolehtia riittävästä eväsrahasta ja eväistä. Koulu taas ruokailusta. Sama laitosnuorille, että oma raha. Paistopisteille terveellisempiä vaihtoehtoja, ei pelkkää transrasvaa.

Vierailija
10/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippuosaajat ovat aiheesta huippuosaajia

Vierailija
11/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrmannin Prismassa olen nähnyt useamman kerran, kun nuoriso on syönyt paistopisteen tuotteita ennen kassaa ja heittäneet roskikseen tyhjät pussit. 

Vierailija
12/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko vanhemmat huolehtia riittävästä eväsrahasta ja eväistä. Koulu taas ruokailusta. Sama laitosnuorille, että oma raha. Paistopisteille terveellisempiä vaihtoehtoja, ei pelkkää transrasvaa.

Vapetus ei ole ilmaista.  Jossain pitää säästää.  Vapemyyjä ei anna armoa. 

Vierailija
13/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyrmannin Prismassa olen nähnyt useamman kerran, kun nuoriso on syönyt paistopisteen tuotteita ennen kassaa ja heittäneet roskikseen tyhjät pussit. 

Vanha kikka jo 80-luvulta. Silloin ei kamerat paljoa vaivanneet

Vierailija
14/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on lopputulos kun vanhemmat kasvattaa kakransa ajatuksella että aina saat tehdä mitä itse haluat eikö sinun tarvi välittää mistään

Piis kaa

Vierailija
15/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, on siinä teineillä ollut pokkaa... Itse tuossa iässä varastin jonkun suklaapatukan kerran tai kaksi, ja kuumottelin varmaan vuosia jälkikäteen, että mitä jos jäänkin vielä kiinni. 😅

Itse varastin 13 vuotiaana varmaan 500€ edestä siideriä, pelejä, tupakkaa, kondomeja, karkkia yms.

Vierailija
16/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outfitti maksaa 15 tonnia, mutta ei ole varaa lihikseen 🤣 👍 

Vierailija
17/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietiin köyhiltä ja annoin rikkaille. T. Petsku ja Riikkuli

Vierailija
18/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vartijaa, ei mitään. Nuoriso saa riehua kaupoissa porukalla. Jääkö muille mitään.

Vierailija
19/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret

Vierailija
20/28 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ysärillä yläasteella ja silloin luokkakaverit pölli ruokkiksella lähikaupasta karkkia, tupakkaa yms. Itse olin niin pelokas että en uskaltanut enää heidän mukana kulkea kun tajusin mitä touhuavat :D Mutta näpistyksiä on tapahtunut aina. 

Joulunaikaan käräytin erään mummelin joka yritti ostoskärryssään pölliä juustoa, kalaa ja suklaata. Osan maksoi ja osan päälle laittoi käsilaukkunsa. Ja tämä tapahtui ihan tavallisella kassalla. Marimekkolaukkuun ja -toppatakkiin oli varaa mutta ei loheen ja juustoihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi