Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkässä parisuhteessa oleva nainen, mitä tapahtuu jos

Vierailija
17.02.2026 |

alkaisit panostaa aivan kaikkeen tasan yhtä paljon kuin miehesi? Aloitteet sängyssä, yhteiset suunnitelmat, vakavien asioiden esilleotto, kodin metatyöt ja suunnittelu, kotitöiden ei pelkkä teko vaan delegointi yms

Tasan 50/50 kaikki 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän kanssa kokeilin ja kaikki pysähtyi. Mies eleli omaa elämäänsä ja oli ymmällään kun halusin erota. Luuli että kaikki on hyvin koska lopetin nalkuttamasta

ei ollut huomannut miten likainen kodista oli tullut ja äitinsä oli verisesti loukkaantunut koska ei muistettu syntymäpäivänään 

Vierailija
2/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ensin pitäisi oppia ajamaan traktoria, koska lumityöt tehdään sillä. Ja tietty pitäisi oppia kiinnittämään traktoriin sillä hetkellä olennainen työkone. Sen jälkeen pitäisi hyväksyä se, että joutuu hakemaan polttopuita puuvajasta melkein 80 m päästä ja varmistamaan, että kuistilla on aina sopiva määrä "lämpiämässä". Pitäisi varmaan hankkia oma lumilapiokin, talossa on 3 kuistia ja portaita, joilta lunta lapioida.

Sitten pitäisi keksiä, missä meillä säilytetään pölynimuripusseja, mies huolehtii niistä, koska hän imuroi. Ehkä hankin oman imurinkin?

Joutuisin lähtemään miehen kanssa mökille, se olisi inhottavaa ja kamalaa, koska vihaan mökkeilyä ja siellä on ulkovessa. Joutuisin myös sopimaan anopin kanssa lastenhoidosta, nykyisin mies hankkii meille lastenhoitajan, kun lähdetään yhdessä jonnekin. Pitäisi opetella suunnittelemaan yhteisiä menoja, se ei todellakaan ole minun juttuni!

Kyllä, elämä muuttuisi paljon vaikeammaksi, jos joutuisin tekemään ihan kaikesta puolet. Miehelle tuo ei olisi ongelma muuten kuin ikkunanpesussa, hän ei kai ole koskaan pessyt yhtäkään ikkunaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kerran ruokahuollon täysin. Alettiin molemmat lihoa ja rahaa meni valtavasti pitsaan ja eineksiin. Mies ei sanonu mitään paitsi vasta kk päästä kun otin asian esille. Oli kuulemma huomannut muttei ajatellut asiaa sen kummemmin

Kokeilin samaa makkarissa enkä tehnyt alotteita hieromalla tai keikistelemällä. Pari kertaa kysyi haluanko seksiä ja kun sanoin että minua pitäisi lämmitellä, mies ei sanonut mitään ja meni nukkumaan. Huomasin läppärin välilehdellä aikuisviihdesivuston logon

Vierailija
4/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään jo lähes kaikki 50/50 joten mikään ei muuttui paljon ollenkaan.

Vierailija
5/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä tulisi kämppiksiä erittäin sotkuisessa kämpässä. 

Vierailija
6/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyytyväinen tilanteeseen 

Vierailija
7/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies panostaa parisuhteeseen, kotitöihin etc yhtä paljon kuin minäkin, joten aika status quo. Ehkä seksi vähenisi vähän, koska nykyään en ehdi tehdä aloitteita ennen miestä. Auto on aika miehen käytössä ja huolehdittavana. Se muuttuisi.

Vierailija
8/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, miten muuttuisi. Mies siivoaa, hankkii suurimmaksi osaksi rahat talouteen ja hoitaa kaikki raha-asiat muutenkin. Minä laitan arkiruoat ja pesen pyykit. Seksissä ei tarvitse tehdä aloitetta, koska sitä on aina tiettynä päivänä viikossa. Olen tyytyväinen nykytilanteeseen. En koe tekeväni enempää mitään ihme metatöitä kuin mieskään. Minä saan päättää, miten koti sisustetaan ja mihin matkustetaan, mutta se on vain hyvä asia.

Vierailija
9/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee 90% kaikista kotitöistä ha metatöistä. Lisäksi käy töissä. Meillä kukaan ei nalkuta mistään.

Vierailija
10/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Jos panostaisin yhtä paljon kuin mies, laskut jäisivät maksamatta, lumityöt tekemättä, kaupassa käymättä, ruuat laittamatta mutta kaljaa ja possunkassleria, sitä menisi tuplamäärä. Samoin infarktien ja diabeteksen määrä tuplautuisi.

Joten ratkaisuni oli ja on jatkossakin: äijä pihalle ja avaimet pois.

Vaikka te incelit haluatte toisin kuvitella harhaisissa mielissänne, miesten osa on helvetin helppo. Ettehän tekään muuta tee kuin länkytätte vauvavitunfissä ja Kela elättää. 

Vierailija
11/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde päättyi, koska kumpikaan ei kerran enää hoitanut sitä tippaakaan. 

Vierailija
12/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla valaiseva hetki kertoa itselleen elävänsä kulissiliitossa. Siis, ettei koko suhdetta edes olisi ilman yksipuolisia ponnisteluitasi.

Vierailija
13/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla valaiseva hetki kertoa itselleen elävänsä kulissiliitossa. Siis, ettei koko suhdetta edes olisi ilman yksipuolisia ponnisteluitasi.

Ei se ole mitään kulissia vaan miesten käsitys parisuhteesta. Kun nainen on saatu valloitettua, mies nojaa taaksepäin ja olettaa kaiken hoituvan ympärillään. Siksi ero tulee miehille yllätyksenä, koska niiden mielestä kaikki oli oikein hyvin.

Vierailija
14/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä horiset??

- Minä olen ollut seksuaalisesti aktiivisempi kuluneet 30v ja olen yhä. Elän puutteessa

- olen rakentanut mieheni rinnalla 3 ja rempannut 1 talon.

- ai niin, ensin suunnittelin ko talot, kilpailutin tarjoukset, hoidin tavaratilaukset, rakennusvalvonnan ja rahat. Budjetti piti.

- niin ja tietty hoidin lapset (4), kodin ja oman työni raksojen ajan

- hoidan myös muut raha-asiat perheessämme sijoituksia myöten

- siivoukset menee 50-50, ruuanlaitto 90-10.

Mies tekee työnsä ja tuo isomman liksan kotiin, teki raskaammat työt raksoilla ja edelleen kotitöistä. Tankkaa auton. Pitää seuraa ja on mun paras ystäväni

Vierailija
15/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis vähentäisin kotityöt ja alkaisin remontoimaan? No, ainakin remonttiajat pidentyisivät eli lopputulos olisi rumempi, kotona olisi likaisempaa. Ja matkustaisimme huonommissa hotelleissa, koska minulla ei ole laittaa yhtä paljon rahaa matkusteluun. 

Metatöitä en tee, koska ei ole yhteisiä lapsiakaan. Mies hoitaa oman äitinsä, enkä ole ikinä lauttanut tikkua ristiin hänen (nyt jo aikuisten) lastensa eteen. 

Aloitteiden osalta olemme jo niin rutinoituneita, ettei siinäkään näkyisi. 

Vierailija
16/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut käytössä 50/50 systeemi.

Tällä hetkellä puoliso tekee itseasiassa vielä enemmän. 

T: Tuntematon 

Vierailija
17/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme eri kotitöitä, mutta kumpikin tekee oman osuutensa. Minä esim. laitan ruokaa ja tiskaan. Mies kuljettaa lapset kouluun ja harrastuksiin, siivoaa viikottain jääkaapin ja vie roskat ja kompostin. Kumpikin pesemme pyykkiä, imuroimme ja moppaamme. Minä pesen meillä ikkunat ja avaan tukkoutuneet viemärit. Mies pesee saunan, kylpyhuoneen ja vessan, huoltaa ja katsastaa auton, vie lapset hammaslääkäriin ja käy pääasiassa koulun arviointikeskusteluissa. Mies ajaa nurmikot. Lumitöitä teemme molemmat. Minä kokoan huonekalut, teen kodin pienet remontit ja käyn pääsääntöisesti ruokakaupassa.

Eri töitä, mutta koen, että tasan menee.

Vierailija
18/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis panostaisin yhtä paljon kuin mies? No kyllä, silloin kaikki olisi 50/50. Mun hommat vähenisi huomattavasti, kun suhdeluku on mun puolelle nyt 70/30. Vai pitääkö valita vaan kaikki miehen tekemät hommat ja ottaa niistä puolet itselleen? Käy. Paitsi oltais varmaan kohta ulosotossa ja nälkäkuoleman partaalla.

Vierailija
19/19 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina aloitteen seksiin ja miehelle sopii aina. Yhdessä suunnitellaan lomat ja muut. Asutaan ytimessä ilman autoa. Kotitöitä ei juuri ole, siivooja käy . Kumpikaan ei valita. 
Mikä ongelma ap:llä on?

Ai niin, tienaan vuodessa 15t enemmän kuin mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi