Pelottavaa, keitä täällä onkaan?
Mies kävi aamuvessassa. Itse luin uutisia sängyssä, pieni koira pötkötteli myös sängyssä. Mies tuli takaisin totesi: - Koira makaa samassa paikassa edelleen, ei ole mennyt tyynylle.
Silloin hänen puhelimestaan kuului hiukan konemainen miesääni: - Se ei oikein ymmärrä tätä asiaa.
Purskahdimme nauruun. Sanoin, että olenko tässä sängyssä kolmen miehen kanssa (uroskoira). Toisaalta jäin miettimään kuinka meitä kuunnellaan näiden puhelimien kautta? Mistä oikeasti voi puhua yksityisesti?
Mies ei ollut käyttänyt puhelimessaan mitään puhesovrlluksia, tekoälysovelluksia ym. Ihan vain selaillut aamu-uutisia.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä keksit jutun.
Kyllä nuo kuuntelee. Itselläkin on vastasva kokemus. Eli uskon jutun täysin. Kyllähän puhelimet mainostaakin asiaa, mistä puhut.
Täällä on kyllä kaksi ihan selväpäistä aikuista ihmistä (ja se koira), näin todella tapahtui tänä aamuna.
Siitä mitä koiramme ymmärtää tai ei voimme olla koneen kanssa samaa tsi erimieltä. Sillä oli mukava asento, ei tarvinnut tyynyä.
Jo pitkään on ollut tiedossa, että puhelin kuuntelee. Outoja tapahtuu puhelimen kanssa, eilen tuli sellainen surahdus, että oletin tekstiviestin tulleen, mutta mitään ei ollut tullut. Monet kertoo mainosten oudosta tulosta, eli jostain on ollut puhetta ja sitten kännykästä alkaa tulvia mainoksia siitä asiasta.
Toinen outo juttu on televisio, kun olen ajastabut talletuksen se kyllä huomaa TV olisi kiinni. Mutta sitten näistä välähdyksiä, kiinni oleva TV lähettää sellaisen mökki siluetin ja tähtisateen. Kestää vain ehkä sekunnin, mutta ottiko TV kuvakaappauksen. Näiden älyvehkeiden kanssa ei voi olla varma mistään. Toisaalta minulla ei ole mitään vakoiltavaa, mutta kiusallista on epätietoisuus , mitä oikeasti tapahtuu. Siri huutele yhtäkkiä, eli sekin kuulleet jonkin mielenkiintoisen sanan tai lauseen. En käytä Siriä, mutta en myöskään estänyt sitä, mutta kummastuttaa silti.
Nyt kyllä keksit jutun.