Siis minkä verran lihaksista tulee lisäpainoa, jos käy salilla 2-3 x viikossa?
Olen keski-ikäinen nainen, enkä mielestäni syö paljon. Paino on kuitenkin noussut, vaikka käyn salilla. Harmittaa.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Jos ne kasvaa kilon, tulee lisäpainoa kilo, jos ne kasvaa kaksi kiloa, niin tulee lisäpainoa kaksi kiloa jne.
No siis mutta eihän tavalliselle keski-ikäiselle salikävijälle voi kilokaupalla lihaksia tulla? Ap
Paino on huono mittari. Keski-ikäisenä miettisin mieluummin pääsetkö ylös lattialta, jos kaadut.
Ei lihakset kasva vain siellä käymällä. Treenin luonteella on merkitystä, mutta kaikkein eniten kuitenkin syömisellä.
Vierailija kirjoitti:
Paino on huono mittari. Keski-ikäisenä miettisin mieluummin pääsetkö ylös lattialta, jos kaadut.
No tuota mietitään lähinnä, jos ihminen on joutunut pitkäksi aikaa pyörätuoliin. Ap
'Salilla' käydään vain näyttäytymässä, mutta lihasten kasvu otetaan hormoneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota mietitään lähinnä, jos ihminen on joutunut pitkäksi aikaa pyörätuoliin. Ap
Sullekin tulee elämässä pian vaihe, jossa elämänlaadun määrittää lihaskunto. Pystytkö toimimaan itsenäisesti vai joudutko olemaan muiden autettavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullekin tulee elämässä pian vaihe, jossa elämänlaadun määrittää lihaskunto. Pystytkö toimimaan itsenäisesti vai joudutko olemaan muiden autettavana.
Se vaihe ei ole viisikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne kasvaa kilon, tulee lisäpainoa kilo, jos ne kasvaa kaksi kiloa, niin tulee lisäpainoa kaksi kiloa jne.
No siis mutta eihän tavalliselle keski-ikäiselle salikävijälle voi kilokaupalla lihaksia tulla? Ap
Minä en käy ton takia, tulis liian paksut reidet ja peppu, kävelen ja teen kotijumppaa, käsipainot ja soutulaite kotona. Liian kallista myöskin.
Yksilöllistä ja treenikin vaikuttaa. Salilla voi olla puoli tuntia tai 3. Jos vetää maximit osittain ja kunnon tauot.
Ainoa millä voi sitä lihaskasvua mitata. On inbody mittaus. Vaaka ei kerro muuta, kuin painon.
Mä en oo käynyt vaa'alla enää pitkään aikaan. Treenaan salilla 3-4 kertaa viikossa.
Vyö on mun mitta. Siihen kun pitää laittaa lisäreikiä aina muutaman viikon välein, se riittää mulle tiedoksi, että paino laskee. Vaa'alla paino heittelehtii juomisen, nesteen kertymisen takia niin paljon, etten viitsi rasittaa sillä päätäni.
Toinen mittari on vaatekoko. Kun se pienenee pitää pienentyä myös ihminen.
Reisiä ja käsivarsia mittaan joskus kangasmitalla kun niihin pitää tulla lisää massaa.
Yhteen lihaskiloon tarvitaan 6000-7000kcal (voimatyöskentely ja lihakseen tarvittava energia) ja rasva sisältää noin 7400kcal.
Rasvan vähentäminen ja lihasten kasvattaminen näillä kilometreillä ei oo mikään helppo juttu.
Itse joudun käyttämään proteiinijauhoja, muuten tulee lihakset kipeäksi treenistä. Rasvaa oon vähentänyt hankkimalla öljysumuttimen ja Airfryerin. Seurasin Fatsecretin avulla syömisiäni muutaman kuukauden ja totesin ylimääräisen rasvan olevan hidaste laihtumiselle.
Tsemppiä sulle. Kyllä se aurinko vielä paistaa ja kesään on onneks aikaa.