olenko tylsimys jos jätän herkuttelematta juhlissa laihdutuksen takia?
olen kuin alkoholisti herkkujen suhteen. olen nähnyt kovasti vaivaa vieroittautua sokerista ja en haluaisi pilata sitä yhden illan takia. tiedän että jos otan herkkuja alkaa tehdä niitä taas mieli. nyt olen jo viikkotolkulla ollut hyvässä vauhdissa elintapojen kanssa, syönyt terveellisesti ja saanut kiloja jo kivasti pois. minulla on ahmimishäiriötaustaa ja sen vuoksi kertynyt liikakiloja.
Kommentit (5)
Onko tiedossa sellaiset tarjoilut, ettei pysty valitsemaan mitään sellaista mikä ei laukaise sokerinhimoa? Ilman muuta tee niin kuin sinulle on paras, eli et pilaa hyvää putkeasi. Ei kai juhlissa pelkästä syomisestä ole kysymys. Nauti toisten seurasta.
Kai juhlissa on jotain terveellistä, jota voit syödä? En ottaisi sitä riskiä, että saisin ahmintakohtauksen.
Ei ole pakko ottaa. Mutta ilmoita se etukäteen jos kehtaat. Vai hiljaisuus. Ettei emäntä tai isäntä ota kalliilla rahalla sullekin. Haluatko salaatin tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko ottaa. Mutta ilmoita se etukäteen jos kehtaat. Vai hiljaisuus. Ettei emäntä tai isäntä ota kalliilla rahalla sullekin. Haluatko salaatin tms.
mietin että ilmoitan etukäteen, vaikka se vaikuttaa vähän oudolta. mitä aikaisemmista tarjoiluista tiedän niin siellä tuskin on minulle juuri mitään. tiedän että toimintani huutaa syömishäiriötä mutta minkäs teet. toivoisin että osaisin syödä herkkuja vähän vain kuten muut. ehkä joku päivä opinkin. toisaalta toivoisin että juhlissa usein olisi muuta kuin kakkuja ja suolaisia ja rasvaisia hiilariherkkuja. vähän kevyempääkin purtavaa.
Minun mielestäni sinun kannattaa kuunnella itseäsi ja kehoasi. Jotkut ihmiset saattavat sanoa, että juhlissa voi maistella herkkuja eikä se pilaa laihdutusta. Jotkut ihmiset myös sanovat alkoholisteille, että miksi et ota yhtä juomaa.