Voiko narsistivanhempi kaivata syntipukkilasta?
Minulla sisarus väitti äitini sanoneen ikävöivänsä minua. Ei olla oltu 16v missään tekemisissä, laittoi itse omasta aloitteestaan välit poikki minuun, eikä ole sen jälkeen tehnyt elettäkään ottaakseen yhteyttä, vaikka käsittääkseni sisarus yrittänyt jotain sellaista puhua tekemään.
On aina ollut minua kohtaan todella ilkeä, kohdellut kuin pahimmanlaatuinen koulukiusaaja. Minulla on sellainen käsitys tekojensa ja huutamiensa asioiden perusteella, että vihaa minua, on aina vihannut.
Minun on erittäin vaikea uskoa, että olisi tämä olisi totta ja ikävöi. Ennemmin tulee mieleen, että haluaa luoda kuvaa itsestään kärsivänä uhrina, jota paha ja ilkeä lapsi taas tälläkin tapaa ihan ilman mitään syytä kiusaa ja kiduttaa.
Mitä olette mieltä, voiko narsisti oikeasti kaivata uhriaan / sylkykuppilasta, vai onko vain jotain normaalin ihmisen esittämistä?
Kommentit (4)
Syntipukkilapsella on ainoastaan välineellinen arvo. Kaipaa sitä hyvänolontunnetta minkä saa kiusaamisesta ja piikittelystä.
Ennemmin tulee mieleen, että haluaa luoda kuvaa itsestään kärsivänä uhrina, jota paha ja ilkeä lapsi taas tälläkin tapaa ihan ilman mitään syytä kiusaa ja kiduttaa.
Tämä lauseesi on se, mitä ajattelin itsekin ennen kuin edes pääsin tähän kohtaan aloitusta. Narsistien päänsisäiset liikkeet ovat välillä niin ennalta-arvattavissa.
Narsisti sanoo sitä mikä on hänelle hyödyllistä. Hän kuulostaa empaattiselta kun sanoo ikävöivänsä sinua. Oikeasti häntä harmittaa että pääsit livahtamaan hänen vaikutuspiiristään. Ehkä hänellä ei ole enää ketä kiusata.