Suomessa saa kansanedustaja määräillä mediaa
SDP:n eduskuntaryhmä puheenjohtaja Tytti Tuppurainen komentelee mediaa:
Tytti Tuppuraisen (sd) mielestä STT:n jutussa on yhä useita väitteitä, jotka tulisi oikaista.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1d2e0d02-8815-4235-ac59-3f8f85cfa…
Suomalaisena olen erittäin huolissani maamme demokratian tilasta, kun istuva kansanedustaja määräilee mitä media saa kirjoittaa. Jos tällainen median komentelu sallitaan niin kohta media ei uskalla tehdä yhtään kriittistä juttua valtaapitävistä, kun seurauksena on kansanedustajan ja/tai hänen esikuntansa kurinpitotoimet lehtijutun kirjoittaneelle lehdelle. Tuppurainen on myös väläytellyt oikeustoimia STT:tä vastaan.
Toimittajat tarkistavat lähteensä tiedot. Eivät he kirjoita mitään paljastusjuttuja mutu-tuntumalla.
Odotan ryhtiliikettä toimittajilta, tällaista määräilyä ei voi missään demokraattisessa maassa sallia. Oikeastaan jokaisen suomalaisen tulisi osoittaa julkisen tukensa STT:lle. Jos nykymeno jatkuu, niin kohta on oikeudessa juttuja, jossa toimittajia saa tuomioita vallanpitäjien toiminnan läpivalaisusta.
Kommentit (17)
Olihan se mutuilua, kun kyselyyn pystyi vastaamaan kuka tahansa, joka oli saanut linkin ja linkkiä pystyi jakamaan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/643a4776-c68f-43bf-bfb1-4bf34c972…
Iltalehden selvitys paljastaa, että STT:n kohua herättäneen uutisen taustalla olleeseen nettipohjaiseen kyselyyn on ollut mahdollista vastata yhden henkilön toimesta lukuisia kertoja.
Kyselylinkkiä on ollut myös mahdollista jakaa muillekin kuin sen vastaanottaneille eduskunta-avustajille. Kysely jaettiin yhteensä 147 avustajalle, jotka edustivat useita eri puolueita.
Vierailija kirjoitti:
Niin teidän perskokkareiden median ohjailu on sitä parempaa ohjailua ja kyllä: minäkin vaatisin valheet oikaistavaksi.
Onko whataboutismi tuttu käsite, mutkupersu?
SDP vie jo täysin mediaa. Vain sosialistit voivat vaientaa demokraattisen keskustelun.
Hävettää jo tuon vanhan aste puolueen toimet.
Nyt valitettavasti naiset haluavat olla esillä ja kiukuttelu uhriutuminen on päivän sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin teidän perskokkareiden median ohjailu on sitä parempaa ohjailua ja kyllä: minäkin vaatisin valheet oikaistavaksi.
Ei ole tapana mutuilla vaan perustaa faktaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana mutuilla vaan perustaa faktaan.
STT:n tarkennukset eivät muuttaneet artikkelin pääpointteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on SDPläisillä tapana. Saa uutisoida vaan siitä mistä minä tahdon!
Mites teillä persuissa: "minä olen uhri, miksi minua syytetään, en ole tehnyt mitään, muiden vika".
Eipä nuo demarit persuista erotu uhriutumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP vie jo täysin mediaa. Vain sosialistit voivat vaientaa demokraattisen keskustelun.
Hävettää jo tuon vanhan aste puolueen toimet.
Nyt valitettavasti naiset haluavat olla esillä ja kiukuttelu uhriutuminen on päivän sana.
Täriseekö perskokkareen puntti, kun maalituskampanja meni perseelleen ja samalla pulkalla menette mäkeä lujaa alas?
Jutun keskeiset huomiot eivät ole muuttuneet täsmennyksistä huolimatta.
Tuppuraisen äänestäminen tietää kaikkea huonoa
Onhan SDP:ssä kansanedustaja Pia Viitanen arvostellut Tuppuraista:
Pia Hiltunen vaatii Tytti Tuppuraista korjaamaan toimintatapojaan Menee henkilökohtaisuuksiin
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011795248.html
Eli kyllä Tuppuraisen käytös herättää lehtitietojen perusteella kysymysmerkkejä myös SDP:n eduskuntaryhmän sisällä eikä väitteet epäasiallisesta käytöksestä rajoitu pelkästään STT:n kyselyyn.
Vierailija kirjoitti:
Onhan SDP:ssä kansanedustaja Pia Viitanen arvostellut Tuppuraista:
Pia Hiltunen vaatii Tytti Tuppuraista korjaamaan toimintatapojaan Menee henkilökohtaisuuksiinhttps://www.is.fi/politiikka/art-2000011795248.html
Eli kyllä Tuppuraisen käytös herättää lehtitietojen perusteella kysymysmerkkejä myös SDP:n eduskuntaryhmän sisällä eikä väitteet epäasiallisesta käytöksestä rajoitu pelkästään STT:n kyselyyn.
Korjaus ylle tarkoitin Pia Hiltunen.
SDP on menettänyt tolkun miehet. Antti yrittää selvitä riitelevät ämmälauman keskellä. Pahemmaksi menee mitä lähempänä vaalit ovat. SDP ei saa mies ehdokkaita mukaan. Ville tuskin hakee uutta kautta. Ilmari sai jo palkinto paikan. No tämä Mäkynen,nevr ööd ei mitään tolkkua.
Noloa. Kuvitteleeko tuo, että STT kertoisi koko jutun olevan hölynpölyä. Menisi itseensä ja parantaisi tapansa.
Vierailija kirjoitti:
Just näin, Tyttiä on hiukan vaivaannuttavaa kuunnella. Aseta kontekstiin tapaus Rydman, ja Tuppuraisen ulostulot tästä jutusta.
Vierailija kirjoitti:
Tuppuraisen äänestäminen tietää kaikkea huonoa
Tuppurainen ensin ajattelu on vahingollista Suomelle. 😝
Tuppurainen on ihminen, joka puhuu ensin ja ajattelee vasta sitten. Olisi toki suotavaa, että ajattelu edeltää puhetta. Mutta tämä on ilmeisesti liikaa vaadittu.