Kokoomuksen äänestäjänä olen aivan ymmälläni tästä ihmisten ahneudesta: miksi ette kuluta?
Alikulutus ja haluttomuus käyttää rahaa heikentävät taloutta. Eivätkö suomalaiset ymmärrä, etteivät hinnat laske enää tasolle tyyliin 2022? Ei teillä vähäosaisilla ole syytä pantata rahaa tileillänne, vaan laittakaa ne kulutukseen, niin kuin kunnon kansalaisen kuuluu tehdä. Ei vähäosaisilla ole mitään suuria tavoitteita, joita kohti pyrkiä säästämällä, vaan olkaa hyvä ja alkakaa ostaa tavaraa ja palveluita kotimaisista liikkeistä. Me hyväosaiset matkustellaan sillä välin ulkomailla Saudi-Arabiassa, Omanissa, Egyptissä...
Kommentit (17)
Tai ehkä otsikkoon sopisi paremmin sana "itsekkyydestä", mutta joka tapauksessa on itsekästä ja ahnetta säästää samalla, kun talous jumittaa.
Ap
Miksi kokoomuslaiset eivät käytä rahojaan suomalaisiin palveluihin ja tuotteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kokoomuslaiset eivät käytä rahojaan suomalaisiin palveluihin ja tuotteisiin?
Koska ne pitää käyttää Arabian maille lentelyyn, että saa hyviä kuvia someen.
Kuluttaminen on modernia orjuutta. Kuluttavat ihmiset ovat kuin mainos-psykoosissa olevia droneja, joita ohjaillaan pikseleiden ja sinisen valon avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne pitää käyttää Arabian maille lentelyyn, että saa hyviä kuvia someen.
Miksi se ei näy millään tavalla Arabian-matkailussa?
Olen saanut kahdesti kenkää tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Toiminta siirretty halvempien kustannusten perässä muualle. Ansaitsin yli 40 tonnia jo 25 vuotta sitten, silloin tein paljon ylitöitä. Nykyisin tienaan vain vähän enemmän. Menoja olen karsinut ja kituuttanut rahaa säästöön myös sijoituksiin.
Niin. Kaikki vaan haisemaan! Siihenhän kokoomukset pyrkivätkin ihmisiä kannustamaan yleistuellaan. Jos omistat mitään, et saa yhtään mitään tukia. Persaukisena saat leikatun yleistuen. Kannattaa hassata kaikki liikenevä kerralla, kyllä kokoomuslaisten taskuihin rahaa mahtuu!
Kokeeko joku että oma ostovoima olisi vahvistunut? Minusta kun tuntuu, että se vaan heikkenee. Palkka ei parantunut yhtään viime vuoteen nähden, vaan näköjään siitä meni enemmän työeläkemaksua ja jotain muuta maksua. Matkalippu kallistui eikä siitäkään saa enää vähennystä kun omavastuu nousi. Lisäksi ay-maksusta ei saa vähennystä.
Lisäksi ässässä oli tuotteet, joita yleensä ostan kallistuneet, jopa ihan huomattavasti.
Tuntuu, että olen karsinut kaikesta, siis ihan kaikesta mitä ennen tein useastikin, kuten elokuvat, keikat, ravintolat, jumpat, kalliit ruoka-aineet yms. ja siltikin rahat koko ajan vähissä.
Kaikki rahani kyllä kulutan, mutta kun toimeentulotuesta on leikattu noin 40 euroa, niin se on 40 euroa vähemmän kulutettavaksi.
Mihinkuluta, käyn viikottain ulkona syömässä, talon ja autojen paranteleluun kuluu satasia kuussa, mitä vielä pitäisi tehdä, kolme autoa, jos on jo kaikkea, olen myös kokoomuslainen ?
Vierailija kirjoitti:
Mihinkuluta, käyn viikottain ulkona syömässä, talon ja autojen paranteleluun kuluu satasia kuussa, mitä vielä pitäisi tehdä, kolme autoa, jos on jo kaikkea, olen myös kokoomuslainen ?
No sun täytyy kysyä sitä hallitukselta ja vvm:ltä. Laita vaikka omalle kok edustajallesi viestiä.
Työttömyysturvaa heikennettiin. Jos joutuu työttömäksi on hyvä olla 5000 säästössä.
Terveydenhuolto heikentyy kokoajan. On hyvä olla 25 tonnia säästössä jos vaikka joutuu käymään yksityisellä lääkärissä ja hoidossa.
Eläkkeelläkin on hyvä olla ylimääräistä. Kustannukset nousevat kokoajan ja hoitopaikkaa tuskin saa. Ainoa hoito jota yhteiskunta 25 vuoden päästä tarjoaa. On 23 kameraa kotona. Jota vaaditaan espanjassa olevassa toimistosta käsin. Hyvä säästää sinne 300 000.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kaikki vaan haisemaan! Siihenhän kokoomukset pyrkivätkin ihmisiä kannustamaan yleistuellaan. Jos omistat mitään, et saa yhtään mitään tukia. Persaukisena saat leikatun yleistuen. Kannattaa hassata kaikki liikenevä kerralla, kyllä kokoomuslaisten taskuihin rahaa mahtuu!
Mä olen täällä aiemminkin kertonut, että porvarit vihaa kaikkein eniten sitä, että prolet rikastuisi. Silloin ette mua uskoneet🙂🙂
Vasemmistoliiton äänestäjänä olen aivan ymmälläni, että miksi kokoomuslaiset rikkaat eivät käytä niitä miljooniaan vaan lujuttavat niitä pankkitilillä nolla korolla. Mitä niillä rahoilla(miljoonilla) sitten tekee kun elämä päättyy? Kukaan ei meistä ole ikuisesti jäänyt tänne elelemään!
Niin, valtio on nuuka ja ottaa tuloista hirvittävät verot. Kyllä tekee mieli säästää etenkin, kun teen parhaillaan vaan osa-aikatöitä.