Johtuuko se että jotkut eivät pidä romanttisesta kirjallisuudesta misogyniasta?
Suurin osa romanttisesta kirjallisuudesta, etenkin erittäin mausteisesta romanrtisesta fantasiasta eli romantasista on naisten kirjoittamaa, joten onko sen taustalla lukijoiden asenne naisenne naisia kohtaan?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Miten romantiikasta saa aikaan misogynian?
Romanttinen kirjallisuus, kuten sanoin, on usein naisten kirjoittamaa joten kysyn sitä että johtuuko se että jotkut eivät pidä tai halua lukea romantiikkaa siitä.
Voisko johtua ihan vaan siitä, että se on paskaa luettavaa?
Tutkimusten ja psykologien mukaan miehet ovat romanttisempia kuin naiset.
Makuja ja mieltymyksiä on monenlaisia ja kaikkia ei vain kiinnosta lukea Fifty Shades of Grey:tä haltioiden, vamppyyrien tai ihmissusien kanssa. Sillä ei ole mitään tekemistä kirjailijan sukupuolen kanssa.
Jos et pidä paskasta olet naisvihaaja.
- fémakot ry
Wokesilmälasit päässä et voi mennä edes suojatien yli hermostumatta siitä, että liikennemerkissä marssii mies. Lasien repiminen silmiltä on vaikeaa, koska kaikki pienetkin yksityiskohdat elämässä ovat koko elämän kokoisia. Mittasuhteiden kadotus johtaa postmoderniin hulluuteen jota jo elämme.
Luepa tuo otsikkosi uudelleen ja mieti mikä siinä on vikana?
Romantic Relationships Matter More to Men than to Women
https://www.cambridge.org/core/journals/behavioral-and-brain-sciences/a…
1800-luvun oopperoista 99 % on miesten säveltämää ja kirjoittamaa ja niiden aiheena ovat pääosin rakkaus ja intohimo.
Minulle maistuu romantiikka, jos se ei ole tarinan keskiössä. Klassisesta kaunokirjallisuudesta mm. Kurjat, Monte Criston Kreivi ja monet muut sisältävät romantiikkaa, mutta ne tarjoavat lukijalleen kaikkea muutakin.
Nostan myös penkistä 140 kiloa.
t: testo-äejä
Itse olen vakuuttunut siitä että 90-99% noista kirjoista joissa joku naiivi sinisilmäinen nuorikko hyväilee lihaksikkaan miehen paljasta vatsaa on miesten kirjoittamia mutta julkaistu naisten nimellä jotta naiset saataisiin lukemaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vakuuttunut siitä että 90-99% noista kirjoista joissa joku naiivi sinisilmäinen nuorikko hyväilee lihaksikkaan miehen paljasta vatsaa on miesten kirjoittamia mutta julkaistu naisten nimellä jotta naiset saataisiin lukemaan niitä.
Jos ne olisi miesten kirjoittamia, niin nainen hyväilisi 160 cm:n pitkän, pälvikaljuisen luihuhartian roikkovatsaa.
Olen aika militantti feministi enkä ole tippaakaan kiinnostunut romanttisesta viihteestä. Katson elokuvina mieluummin jännitystä, kauhua, scifiä tai hyvää draamaa. Kirjoissa luen myös yllmainittuja ja tietokirjallisuutta.
Romanttisia kirjoja ĺukemalla olen oppinut että naisten unelmien mies on komea tummatukkainen ja 190 senttinen lihaksikas haltia joka on rikas ja lyö sängyssä kovaa. Ei ole tavallisestä ihmisestä sellaiseen joten turhaa edes kilpailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanttinen kirjallisuus, kuten sanoin, on usein naisten kirjoittamaa joten kysyn sitä että johtuuko se että jotkut eivät pidä tai halua lukea romantiikkaa siitä.
Ei kiinnosta kenen kirjoittamaa. En vaan tykkää romantiikasta kun miellän sen epärealistiseksi lässytykseksi. Enkä tykkää luulosta että naiset tykkää romantiikasta. Itse tykkään suorasta toiminnasta.
(Toki on varmaan naisia jotka tykkää romantiikasta ja se on heidän asiansa, makuja on monia).
Vierailija kirjoitti:
1800-luvun oopperoista 99 % on miesten säveltämää ja kirjoittamaa ja niiden aiheena ovat pääosin rakkaus ja intohimo.
Mitä luulet, miksiköhän näin on...
Vierailija kirjoitti:
Romanttisia kirjoja ĺukemalla olen oppinut että naisten unelmien mies on komea tummatukkainen ja 190 senttinen lihaksikas haltia joka on rikas ja lyö sängyssä kovaa. Ei ole tavallisestä ihmisestä sellaiseen joten turhaa edes kilpailla.
Etkö siis osaa erottaa fantasiaa oikeasta elämästä?