Ensi viikolla tulee olemaan järkyttävän kylmää. Pekka Pouta:"Asteikko loppuu kesken"
Suomi jää sinisen möykyn sisään.
Olihan se kiva, että talvi saatiin ja lumi tuli maahan, mutta jotain rajaa nyt sentään. Ei olisi näin kylmää talvea kuitenkaan tarvinnut tulla. 🥶
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asteikko-loppuu-kesken-pekka-pouta-…
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi ensin edes pakkaset. -26 olen lähdössä koiran kanssa 5km lenkille
Palellutat koirasi, olet ääliö.
Eiköhän tuon kirjoittajalla ole Alaskan husky. Ne kestää kylmyyttä jopa -40 astetta.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuon kirjoittajalla ole Alaskan husky. Ne kestää kylmyyttä jopa -40 astetta.
Eri
Tuskin on. Joku pieni mopsiparka kuitenkin. Eikä huskyjakaan saa rääkätä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Pekka tarkoittanut sillä Suomea. Tarkoitti Keski-Eurooppaa.
No näytti tuossa videolla ihan selvästi, että "Suomi on jossain tuossa noin, eihän sitä näy edes siitä möykyn alta". Eli keskellä kylmintä aluetta ollaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Tuskin on. Joku pieni mopsiparka kuitenkin. Eikä huskyjakaan saa rääkätä.
Kuka muka hankkisi niin sairaan koiran kuin mopsi?
Eikä lenkki ole rääkkäämistä. Huskyt tarvitsee liikuntaa.
-30 vielä menee. Autokin lähti aamulla ilman lämmitystä käyntiin tuosta talon kulmalta.
Ei ainakaan ennusteissa ole muuta kuin jotain -5 - -8 päivälämpötiloja, eikä nuo ole likikään edes normilämpötilaa tammikuussa saati sitten sen alle. Vai koskiko tääkin ennuste taas jotain peräkylää pohjoisessa rajan pinnassa jossa voi olla kylmempää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Miten elämästä vieraantuneita nää helsinkiläishipit oikein on nykyään?? Ei normikoira mene miksikään alle -20 asteen lämpötiloista kunhan pääsee sisälle lämpimään lenkin jälkeen eikä lenkki ole montaa tuntia tms. Ja normikoira on sellainen jolla on karvoja. Huskyt sun muut paksuturkkiset on sitten ihan eri asia vielä noistakin.
Lämpötilan osalta jos loppuu asteikko kesken, niin ollaan absoluuttisessa nollassa. Tuskin on niin kylmää.
Meinasin tulla käy,ään Suomessa, mutta peruin matkani. Mulle sopii tämä +17C paremmin.
Asunnottomilla juopoilla ja narkeilla hiukan vilpoisaa...porraskäytävissä voi olla tungosta..
Toivottavasti punkit saa nyt pahasti kylmää, ne ällöt verenimijät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joka ilta pitää ennen sääennustetta olla Pekka Poudan lärvi tv-ruudussa, vaikka joku toinen meteorologi kertoisi ennusteen?
Ja jokaisen uutisoinnin jälkeen kerrotaan, millaisia otsikoita on netissä ja kenenkäs sanomiset siellä onkaan joka ainoa kerta: Nyt Pekka Pouta sanoo sitä ja tätä jne.
Eikö tästä linssiluteesta päästä ikinä eroon. Toki hän saa kertoa sääennusteen silloin kun on hänen vuoronsa, mutta vähempikin julkisuushakuisuus riittää. "
Julkisuudessa saisi olla vain sellaisia, jotka eivät julkisuudessa halua olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi säätiedotusta ei voi enää nykyisin kertoa ilman joutavaa vouhottamista?
Tämä on totta. Kaikesta pitää repiä joku ääri-ilmiö. :D
Etenkin maikkarilla on näitä meteorologeja jotka näkee sääkartoillaan aina jotain hurjaa ja poikkeuksellista kunhan vaan muistaa käyttää tarpeeksi montaa kilpailevaa säämallia.
Varsinaisia maailmanlopun ennustajia.
Kiva kuulla. Itsellä ei ole etätyömahdollisuutta, vaan ammattini perustuu läsnäoloon, niin pakko on löhteä aamulla ajamaan.