Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpailu naisten kesken työpaikalla, en haluaisi uskoa siihen

Vierailija
08.01.2026 |

Mutta silti on alkanut tuntua että sitä on. Varsinkin miesvaltaisilla aloilla, joissa naisia on vähemmän. Olen jotenkin niin loppu, tuntuu että näennäisesti ollaan kavereita keskenämme mutta silti osa kärsii kateudesta tai yrittää jotenkin erottua edukseen, vie toisten nenän edestä juttuja joita toiset oli miettinyt aiemmin ääneen jne. 

Kauheaa sanoa näin mutta epäilen että minulle ollaan kateellisia toisten naisten toimesta työpaikallani, ensinnäkin siitä että olen koulutetumpi ja menin osaamisessa joidenkin pidempään olleiden ohi ja toiseksi ulkonäöstäni. Luonteeltani sitten taas olen introverttiyteen taipuvainen ja vältän viimeiseen asti mitään pelejä tai en koskaan voisi alentua ns. kyynärpäätaktiikkaan. Nyt kuitenkin vaikutti sille että (jopa ystävänä pitämäni) kollega vei nenän edestä yhden työjutun jota olin suunnitellut ja kertonut siitä vain hänelle. Ylianalysoijana aloin tietysti miettiä asioita muutenkin ja tajusin että hän ei koskaan laita minulle viestiä vapaa-ajalla tai tilaisuuksissa hakeudu juttelemaan minun seuraani, vain miesten seuraan, kun taas itse olen hänelle viestitellyt niitä näitä tai erilaisissa tilaisuuksissa hakeutunut samaan pöytään istumaan ym. 

Toivoisin että kaikki on vaan sattumaa ja kuvittelen kaiken mutta ehkei niin olekaan. Onko muilla vastaavasta kokemusta?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla