Millainen mies ei suostu parisuhdekurssille?
Kertokaa miehetkin.
Ei mitään liian yksinkertaisia vastauksia kiitos.
Kommentit (7)
Sellainen, joka on mielestään aina oikeassa ja niin spesiaali hiutale, ettei terppamatonen voi hänen erikoislaatuisuuttaan ymmärtää, tuskin puolisokaan. T. Kokemus
Älykäs mies ei suostu vellihousujen kursseille.
Terve järki. Jos suhde on siinä tilassa, että siihen tarvitaan parisuhdekurssia on sama erota.
Parisuhdekurssilla voidaan saada hiukan lisäaikaa, mutta ero on joka tapauksessa lähes väistämätön.
Miksi siis lähteä kurssille?
Eikö empaattinen keskustelu ja kuuntelu riitä parisuhteen ylläpitoon? Jos keskusteluyhteyttä ei ole koskaan ollutkaan, niin miksi olla yhdessä?
Jos oma kumppanini ei olisi heti suhteen ensimmäisten kuukausien aikana pitkien keskustelujen tuloksena ottanut 100% vastuuta omista menneisyyden kuormistaan, niin olisin lähtenyt suhteesta. Hän sai itse päättää miten asiansa hoitaa, elikkä tarviiko terapiaa vai ei. Ei mennyt terapiaan ja alkoi itse lukea päivittäin aiheesta lisätietoa ja tuin hänen valintaansa ja suhde alkoi voimaan todella hyvin. Hän kiittänyt minua monesti siitä, että sai kasvaa suhteessa ilman painostusta muuttua
En keksi tapoja miestä saamaan vastuuta omasra roolista, menneisyyden käsittelystä, en kirjan en minkään kautta.
Joku ulkopuolinen voisi antaa syötteen. Se on ainoa mitä keksin.