Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsivarsi venähti tapaturmassa kohta 2 kk sitten

Vierailija
06.01.2026 |

Vieläkin ssttuu jos yritän nostaa sitä ja tietyssä asennossa. Mikään ei ole poikki, jokin lihasvenähdys, mutta onko normaalia  kun näin kauan tapaturmasta on vielä kipeä? Lääkärissä en ole käynyt.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla venähti tai repesi jopa jotain käsivarressa/olkapäässä vuosi sitten. Alkuun ei tuntunut kovin pahalta, sitten oli todella kipeä mm.  leposärkyä. Kun rajoitin tekemiset minimiin, en yrittänyt nostaa käsivartta kuin alle 90 asteen kulmassa alkoi pikkuhiljaa parantua. Kunnossa ei ole vieläkään en esimerkiksi saa kättä taivutettua taakse jne. Mitä aiheesta luin niin vuosi, kaksi menee helposti vastaavien vammojen kanssa. Pari kuukautta on lyhyt aika. Nyt menisin ehkä fyssarin juttusille, lääkäri ei tee muuta kuin määrää Buranaa. Oikeasti tollaseen ei auta kuin aika ja kärsivällisyys. 

Vierailija
2/8 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen tapaturma? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu sen tapaturman laadusta. Minulla venähti nilkka vuonna 1983 ja se vaivaa joskus vieläkin

Vierailija
4/8 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen tapaturma? 

Kaaduin. Ap

Vierailija
5/8 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla venähti tai repesi jopa jotain käsivarressa/olkapäässä vuosi sitten. Alkuun ei tuntunut kovin pahalta, sitten oli todella kipeä mm.  leposärkyä. Kun rajoitin tekemiset minimiin, en yrittänyt nostaa käsivartta kuin alle 90 asteen kulmassa alkoi pikkuhiljaa parantua. Kunnossa ei ole vieläkään en esimerkiksi saa kättä taivutettua taakse jne. Mitä aiheesta luin niin vuosi, kaksi menee helposti vastaavien vammojen kanssa. Pari kuukautta on lyhyt aika. Nyt menisin ehkä fyssarin juttusille, lääkäri ei tee muuta kuin määrää Buranaa. Oikeasti tollaseen ei auta kuin aika ja kärsivällisyys. 

Ok. Kiitos tästä tiedosta. Juu, tiedän kuinka turhaa lääkärille meno on kun on julkisella (jos sinne pääsee edes) että ei tää mittään, ohi menee ja jos yksityiselle menee niin teettävät tonnin edestä tutkimuksia röntgenkuvineen ym. Ap

Vierailija
6/8 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivarren kipu voi johtua myös siitä, että kaatuessa kaularangan välilevy muljahti. Kipu voi kestää pitkään ja aiheuttaa mm. käden voiman heikentymistä.

Vierailija
7/8 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla venähti jalkapöytä Siitä on aikaa helmikuussa vuosi. Turposi ja oli sininen silloin. Sille pystyi astumaan, mutta oli todella kivuliasta.

Alkuun kävely minimiin ja kyynärsauvat. Lisäksi tukisisde auttoi paljon. Loppukesästä pikku hiljaa kyynärsauvoista eroon. Nyt kävelen jo sata metriä ihan ok. Tukiside on välttämätöntä edelleen. Eli koko ajan menee paremmaksi. 

Olen ajatellut, että vuosi menee. (Kuten 3 kertaa murrettuani varpaan ja kerran saaruani venähdyksen nilkkaan ja kerran polven nivelpussintulehdus pidettyäni teiniä pitkään polvellani.)

Nyt en mennyt lääkäriin.  Aiemmista menin ja silloin myös aina kuvattiin. 

Vierailija
8/8 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla venähti jalkapöytä Siitä on aikaa helmikuussa vuosi. Turposi ja oli sininen silloin. Sille pystyi astumaan, mutta oli todella kivuliasta.

Alkuun kävely minimiin ja kyynärsauvat. Lisäksi tukisisde auttoi paljon. Loppukesästä pikku hiljaa kyynärsauvoista eroon. Nyt kävelen jo sata metriä ihan ok. Tukiside on välttämätöntä edelleen. Eli koko ajan menee paremmaksi. 

Olen ajatellut, että vuosi menee. (Kuten 3 kertaa murrettuani varpaan ja kerran saaruani venähdyksen nilkkaan ja kerran polven nivelpussintulehdus pidettyäni teiniä pitkään polvellani.)

Nyt en mennyt lääkäriin.  Aiemmista menin ja silloin myös aina kuvattiin. 

Lisään, että aiemmat hoidettiin yksityisellä siis. Olen siirtymässä julkisen käyttäjäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä