Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi anoppi olettanut vuosikymmeniä

Vierailija
04.01.2026 |

Poikansa elättävän perheemme?

Tienaan noin 75.000 euroa vuodessa, olen aina maksanut elämiseni ja olemiseni.

Taitaa anoppi omaa elämäänsä peilata ja kohdentaa sen minuun?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikansa on valehdellut hänelle? Sekin on mahdollista, ja hyvin yleistä.

Vierailija
2/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi ei mainitse koskaan sanallakaan missään että tienaan enemmän kuin poikansa.  Hys hys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylpeilet sillä, että maksat miehelle seksistä?

Vierailija
4/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi ei koskaan oleta mitään. Hän ei puhu perheestämme ulkopuolisille ja meillekin puhuessaan keskustelunaiheet ovat tyyliin säätila tai tietön kunto, ei mitään henkilökohtaista.

Miehen täti ihmetteli miehelleni, että ai sulla on perhe, ei se Mirja (anoppi) ole meille mitään kertonut. Minusta aika outoa, ettei kerro lapsenlapsestakaan muille.

Vierailija
5/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anoppi olettaisi yhtään mitään? Ei meillä koskaan keskusteltu kummankaan vanhempien kanssa kuka elättää ketä, molemmat töissä.

Vierailija
6/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä anoppi ei mainitse koskaan sanallakaan missään että tienaan enemmän kuin poikansa.  Hys hys.

Miksi hänen pitäisi teidän tuloistanne muille kertoa? Oli tuo tuloero kumminpäin tahansa.

Vierailija
7/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sun anoppi on noin 90v, ei hän muuten olisi voinut vuosikymmeniä moista olettaa.

Vierailija
8/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mun anoppi on aina kehunut DI- poikaansa ja hänen palkkaansa, vaikka meillä on sama koulutus ja tienaan saman kuin mieheni. 

Vierailija
9/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppi kertoilee tyttärensä "menestyksestä" osoittaen samalla jonkinlaisia säälin eleitä minulle ja pojalleen. Poikansa tienaa erittäin hyvin ja on erittäin hyvässä asemassa työssä, itse tienaan keskiverrosti ja olen ihan arvostetussa ammatissa asiantuntijana (tai ainakin sellaisessa, joka yleensä herättää vähän vieraammassa ihmisessä luottamusta ja arvostusta). 

Tyttärensä toki on myös hyvässä työssä ja sellaisessa mihin on toivonut pääsevänsä. En vain kerta kaikkiaan ymmärrä, millainen anopin sosiaalinen maailma on, kun puhuu minulle tyttärensä työstä ja varallisuudesta sääliä vihjaten tyyliin "kyllä teilläkin varmaan joskus sitten..". Kun ihan oikeasti olemme varakkaampia kuin sisko ja tämän mies ja olen itse omat uralliset haaveet täyttänyt kuten miehenikin. Toki varallisuudella ei ole mitään väliä (kunhan toimeen tulee), mutta näköjään anopille on ja kaipa se näköjään itseänikin häiritsee sitten, kun joku olettaa jotenkin kurjuudessa/köyhyydessä eläväksi vaikka emme sitä ole. Tai vihjailee minun työasemani olevan jollain tapaa huono. No, kirjoitanpa niin tai näin niin pinnalliselta vaikutan nyt minäkin ja ehkä sitä vähän olenkin sitten.

Vierailija
10/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppina en tiedä edes lastemme tuloja.  Mutta oletan niiden olevan hyviä samoin kuin puolisoidensa jotka kaikki kuusi johtoasemissa työpaikoillaan.

Miksi joku tonkii koko ajan anoppiaan, mikä vajaus elämässä jos anoopi niin tärkeä?

Vierailija
11/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 euroa ei ole kovin paljon.

Vierailija
12/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppi kertoilee tyttärensä "menestyksestä" osoittaen samalla jonkinlaisia säälin eleitä minulle ja pojalleen. Poikansa tienaa erittäin hyvin ja on erittäin hyvässä asemassa työssä, itse tienaan keskiverrosti ja olen ihan arvostetussa ammatissa asiantuntijana (tai ainakin sellaisessa, joka yleensä herättää vähän vieraammassa ihmisessä luottamusta ja arvostusta). 

Tyttärensä toki on myös hyvässä työssä ja sellaisessa mihin on toivonut pääsevänsä. En vain kerta kaikkiaan ymmärrä, millainen anopin sosiaalinen maailma on, kun puhuu minulle tyttärensä työstä ja varallisuudesta sääliä vihjaten tyyliin "kyllä teilläkin varmaan joskus sitten..". Kun ihan oikeasti olemme varakkaampia kuin sisko ja tämän mies ja olen itse omat uralliset haaveet täyttänyt kuten miehenikin. Toki varallisuudella ei ole mitään väliä (kunhan toimeen tulee), mutta näköjään anopille on ja kaipa se näköjään itseänikin häiritsee s

Nuo boomerit on niin lapsellisia. Kaikki mitataan rahassa ja tuönteossa. Itse elämällä

ja sen laadulla ei ole väliä.

Vierailija
13/13 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi kuoli marraskuussa ja mies joutuu maksamaan perintöveroa 90 000€. Hirveä summa. Onneksi osan perinnöstä oli testamentannut kolmelle alaikäiselle lapsellemme. Rivarikämpän saimme maksettua jo viime vuonna. Velaton sijoitusasunto löytyy, samoin kesämökki - kaikki Pääkaupunkiseudulla.

Jään pian työttömäksi, eikä tilanne juuri huoleta.