Erillään olo aiheuttaa stressiä parisuhteessa. Kakkosasunnon hankinta ratkaisuksi?
Meillä pitkä suhde, aina oltu paljon yhdessä koska yhdessä on mukavaa ja hyvä olla. 5v sitten muutettiin pysyvästi vapaa-ajan asuntoon asumaan miehen työn takia. Työpaikka melkein 1,5 tunnin ajomatkan päässä ja koska hän tekee pitkiä vuoroja, on siellä yötä työvuorojen välissä. Työpaikalla siis pieni yksiö jossa tarvittaessa voi yöpyä. Koska työvuorot on pitkiä niin vapaatakin on enemmän, vuorot vaihtelee mutta yleensä 3-4 vrk viikosta on kokonaan pois. Tämä on periaatteessa toiminut ihan ok. Mutta.
Meillä on mennyt viime vuosina huonommin kuin koskaan, riitoja on ollut paljon. Syitä on koitettu pohtia ja nyt tultu siihen ajatukseen että tää erillään olo raastaa molempia. Ikäväkin on vaikka siihen on totuttu. Mutta mies ei viihdy siellä yötä ja väsyy, ja toisaalta mua ärsyttää kun mies tulee väsyneenä kotiin, jättää jälkensä siivoamatta. Tulee sotkemaan mun arkeni. Ja tulee riitaa mistä milloinkin.
Onko joku ollut samassa tilanteessa ja mitä teitte? Mietittiin että ainoa vaihtoehto kai on ottaa läheltä miehen työpaikkaa joku vuokrayksiö, jossa asutaan miehen työpäivinä. Vapaapäiviksi tullaan kotiin. Itse siis teen etätyötä eli voin olla missä vaan.
Kommentit (33)
Muutitte miehen työn takia 1,5 h ajomatkan päähän työpaikasta? Teillä on outo logiikka.
Hankitte kunnon asunnon miehen työpaikan läheltä, kesämökki on mökkinä.
Epäterveessä riippuvuussuhteessa kun itse aikoinaan roikuin niin se ahdisti kyllä kovasti kun tuli hetkiä kun toista ei nähnyt tai kuullut. Se tuntui maailmanlopulta kun riidassa oltiin eroamassa. Äkkiä peruttiin kaikki ja tuntui heti suuri helpotus. Oli se ihme aikaa.
En ymmärrä aloituksesta mitään. Eikä taida ymmärtää aloittajakaan. sen verran sekavaa settiä.
Vierailija kirjoitti:
Muutitte miehen työn takia 1,5 h ajomatkan päähän työpaikasta? Teillä on outo logiikka.
Hankitte kunnon asunnon miehen työpaikan läheltä, kesämökki on mökkinä.
Niin muutimme, koska meillä oli tämä talo jo valmiiksi, tänne halusimme muuttaa ja miehellä on mahdollisuus yöpyä työpaikalla. Matka on melkein 1,5 tuntia. Ap
Miksi ette kokeilisi? Kai nykyään vuokra-asuntoja saa myös toistaiseksi. Vaikka moni vaatii määräaikaisen sopimuksen. Voi kai sitä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Epäterveessä riippuvuussuhteessa kun itse aikoinaan roikuin niin se ahdisti kyllä kovasti kun tuli hetkiä kun toista ei nähnyt tai kuullut. Se tuntui maailmanlopulta kun riidassa oltiin eroamassa. Äkkiä peruttiin kaikki ja tuntui heti suuri helpotus. Oli se ihme aikaa.
Meillä ei nähdäkseni tästä ole lainkaan kyse. Eikä olla eroamassa. Yhteisen ajan puute vaan rasittaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette kokeilisi? Kai nykyään vuokra-asuntoja saa myös toistaiseksi. Vaikka moni vaatii määräaikaisen sopimuksen. Voi kai sitä kokeilla.
Näin nyt olemme ajatelleetkin, että katsotaan miten vaikuttaa. Ei tässä nyt muutakaan syyksi hoksaa, mistä nämä ongelmat johtuu. Eiköhän niitä vuokrakämppiä ole. Ap
Kyllä itse nautin omasta tilasta mies haluaa vaan olla passattavana sulla siksi sanoo että ei mukamas voi olla erossa muutamaa päivää.
Meillä on varmaan se monen inhoama symbioosisuhde! 😂 Eli ollaan aina tiedetty ettei erossa oleminen meille sovi eikä siihen lähdetä. Yhdessä paras. Että I feel you. Toivottavasti saatte hyvän fiiliksen takaisin keinolla tai toisella!
Miks vtussa ette hankkinut asuntoa miehen työpaikan läheltä jo silloin 5v sitten? Onko sun työ muuttunut tässä välissä etätyöksi? Siis miksi muuttaa pysyvästi vapaa-ajanasunnolle, jos se tekee elämästä hankalampaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse nautin omasta tilasta mies haluaa vaan olla passattavana sulla siksi sanoo että ei mukamas voi olla erossa muutamaa päivää.
En häntä passaa, siitähän ne riidat tuleekin. Kun hän on kotona rauhassa, hän kyllä omat jälkensä siivoaa. Eikä hänkään sano ettei voisi olla erossa, onhan tässä oltu. Mutta se nyt ehkä nämä harmit aiheuttaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on varmaan se monen inhoama symbioosisuhde! 😂 Eli ollaan aina tiedetty ettei erossa oleminen meille sovi eikä siihen lähdetä. Yhdessä paras. Että I feel you. Toivottavasti saatte hyvän fiiliksen takaisin keinolla tai toisella!
Toivotaan. Me ollaan oltu viikot eri paikkakunnilla aiemminkin, mutta se oli tilapäistä, jotain puolen vuoden pätkiä. Silloin tiesi että tämä loppuu pian. Nyt on kestänyt selkeästi liian kauan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miks vtussa ette hankkinut asuntoa miehen työpaikan läheltä jo silloin 5v sitten? Onko sun työ muuttunut tässä välissä etätyöksi? Siis miksi muuttaa pysyvästi vapaa-ajanasunnolle, jos se tekee elämästä hankalampaa?
Voisit ehkä nätimminkin kysyä? Muutimme tähän, koska tämä oli jo olemassa ja täällä viihdyttiin tosi hyvin. Lisäksi tämä oli ensimmäiset vuodet minun ja miehen työpaikkojen välissä. Sittemmin sain etätyön. Ja alusta saakka tiedettiin että mitään päivittäin ajamista ei miehellä tule. Kuten ei ole tullutkaan. Ei missään vaiheessa tuota ole päivittäin ajanut, vaan muutaman kerran viikossa. Siksi ei mieskään koskaan ole kokenut matkaa ongelmaksi. Ap
"5v sitten muutettiin pysyvästi vapaa-ajan asuntoon asumaan miehen työn takia. Työpaikka melkein 1,5 tunnin ajomatkan päässä..."
Tätä logiikkaa en ymmärrä.
Miksi muutitte työn vuoksi kauemmaksi työpaikasta?
Vierailija kirjoitti:
"5v sitten muutettiin pysyvästi vapaa-ajan asuntoon asumaan miehen työn takia. Työpaikka melkein 1,5 tunnin ajomatkan päässä..."
Tätä logiikkaa en ymmärrä.
Miksi muutitte työn vuoksi kauemmaksi työpaikasta?
Aiemmin asuttiin toisella puolen maata. Tuon työpaikan lähellä ei koskaan olla asuttu. Ap
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aloituksesta mitään. Eikä taida ymmärtää aloittajakaan. sen verran sekavaa settiä.
Ap törmäsi siihen tyypilliseen: vale on vaikea ja epälooginen.
Nyt on kyl vaikee sanoo. No muuta. Tai älä. Ota ero.
Eikö se ole helppo ratkaisu se.