Millä liimalla korjaat kengät?
Muovipohjaiset lenkkarit tai nahkakengät muuten ok, mutta hieman pohjalliset irvistävät. En siis kaipaa ohjetta osta uudet.
Kommentit (29)
Korjasin neopreeniliimalla. On pysynyt hyvin.
Tarkoitatko pohjallisilla irrotettavia sisäpohjallisia?
Kengän pohjat liimaisin pikaliimalla.
Jos työkengät tai muut rönttäkengät niin tuota ekan ehdotusta olen käyttänyt. Paremmat kengät sitten suutarille.
Muovipohjaiset kengät on yleensä alle puolessa vuodessa roskistavaraa, eikä niitä kannata korjata, siksi kannattaa ostaa laadukkaat kengät, kestävät vuosia ja ne pystyy ja myös kannattaa korjata.
Kumiliima voisi toimia kengän pohjassa, mutta jos pohjalliset ovat resuiset/likaiset osta uudet.
Loctite super gluella olen monenlaista paikkaillut
Riippuu materiaalista. Kumiin sitä kuminpaikkaus massaa, maksaa kympin tuubi ja pitäisi ihan päivittäistavarakaupoista saada. Muihin kenkiin joko tekstiililiimaa, tai sellaista liimaa, jolla voi liimata muovia ja kumia, lukee liiman pakkauksessa.
Itse olen ihan neulalla ja langalla paikannut lenkkareiden saumoja ja neulosta, pysyy sillä paremmin kuin millään liimalla.
Vierailija kirjoitti:
bostic kumiliima
Tuota ne suutaritkin tuoksusta päätellen käyttävät.
Korjaan samalla liimalla jota haistelen.
Pikaliimalla olen paikkaillut, kun Halti-merkkisten urheilusandaalien reunat irtoavat aina pohjasta. Tarvitsee kyllä puristimen.
Ulkopohja, liimauksen pitäisi kestää tosi hyvin märkää ja kulutusta.
Mitä siis suutarit käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Eri Keeperillä
Se liima on jäänyt meikäläisellä sinne yläasteen puukäsityötunneille ja hyvä niin, ei mitään asiaa moisella liimalla kenkien korjaamiseen.
Kasari renkutus mainosmaailmasta: Saippi on teippi, Saippi korjaa kaikki...Ei tietenkään päde tuohon Ap.n onkleemaan!
Jesarilla ympäri. Osssootoko kuukletttoo ????