Hei Rauhalan tms. mansardikattoisten talojen omistajat tai rakentajat.
Olemme osallistuneet tontin arvontaan. Alueelle pitää rakentaa mansardikattoinen talo. Tällaiset talot ovat kyllä tosi upeita ja sellaisen haluaisimme. Nyt kun olemme katselleet tällaisten talojen hintoja, alkaa hieman hirvittää. Millaisia hintoja teidän taloille on tullut/tulossa ja minkä verran on ollut oman työn osuus? Kauanko olette rakentaneet? Onnea teille, sillä teillä on todella kaunis talo:) Mahtaakohan jäädä meille vain haaveeksi l. tulla liian kalliiksi? Minkä verran teillä on lainaa ja millaiset tulot teillä on? Kiitos kovasti, jos vain vaivaudutte vastaamaan...
Kommentit (4)
aikoja ja perheen tuloja teillä on? Nyt me lyhennetään lainaa 1200 euroa kk:ssa ja eläminen on väljää. RAhaa jää säästöön sekä tehdään ylimääräisiä lyhennyksiä. Laina-aikaa ainakin pitäisi pidentää...Nytkin meillä ihan kiva omakotitalo tosi kivalla alueella. Kovasti puntaroidaan, että tehdäänkö me unelmastamme itsellemme taakka? Pitäisikö vain tyytyä nykyiseen mukavaan elämään? Tontti jota haimme on siitä hyvä ja siksi kai sitä haimmekin, että on nykyistä kotiamme lähellä, joten alue pysyy edelleen hyvänä ja lasten koulut+kaverit ennallaan.
Teimme itse aika paljon, mutta sisustukseen upposi rahaa. On kiirus kirjoittaa, olen just lähdössä kotiin töistä ;) Olemme olleet tyytyväisiä. Eli jos on rahaa niin suosittelen lämpimästi!
vaan pitkästä tavarasta paikan päällä itse tehty (todellakin kaikki työt). Kannustalon inspiroimana. Aikaa meni päätoimisesti vuosi ennen muuttoa ja vielä muutama vuosi sen jälkeen kunnes täysin valmis. mutta eipä ole lainaakaan kuin 50 000:D
Ei talopakettirakentaminen ole ainoa vaihtoehto!
Meille ei tule Rauhalaa eikä mansardikattoa ylipäänsä, vaan Aurora, ja kyllä sen lopullinen hinta tulee olemaan lähemmäs 300t¿. Varmaankin Rauhalat ovat suunnilleen samaa hintatasoa.