Pilaanko kinkun
Kun paistan sen vasta jouluaattona ja nostan suoraan pöytään ilman kuorrutteluja. Niin se on mielestäni parhaimmillaan.
Kommentit (9)
Miten pilaisit, mutta ei sitä ihan suoraan voi nostaa. Pitää antaa jäähtyä pari tuntia, jotta voi poistaa verkon ja kamaran. Sitten itse ripottelen päälle vain korppujauhoja ja käytän kuumassa uunissa 10 min, niin on kaunis pinta. Siitä sitten leikkaamaan ja syömään.
Vierailija kirjoitti:
Miten pilaisit, mutta ei sitä ihan suoraan voi nostaa. Pitää antaa jäähtyä pari tuntia, jotta voi poistaa verkon ja kamaran. Sitten itse ripottelen päälle vain korppujauhoja ja käytän kuumassa uunissa 10 min, niin on kaunis pinta. Siitä sitten leikkaamaan ja syömään.
Höps, suoraan uunista tultua ne voi poistaa oikeasta kinkusta. Samalla rääpiä rasvaa tirskuvia herkkupaloja.
30-luvulla syntynyt äitini ei kuorruttanut kinkkua ikinä, jätti kamarankin paikoilleen, hän oli jopa koulutettu talousalalle. Se kamara näet suojaa sitä lihaa säilytysaikana. Meillä itsellämme kuorrutetaan se kinkku, jos on aikaa, useimmiten ei.
Ei ole tullut kuorrutettua koskaan ja aina on maistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höps, suoraan uunista tultua ne voi poistaa oikeasta kinkusta. Samalla rääpiä rasvaa tirskuvia herkkupaloja.
Niin jos haluaa polttaa itsensä niin saahan sitä räpiä uunikuumas kinkkua. Itse mielummin annan jäähtyä.
En minäkään mitään siihen päälle laita. Paistan kinkun tiistaina päivän aikana.7.5 tuntia paistan.
Voi tulla yllätyksenä, mutta saat laittaa sen kinkkusi ihan miten itse haluat
Nyt tekee mieli jo kinkkua! 😋
En ole kuorruttanut vuosiin, se on ihan turhaa.
En itsekkää pidä kuorrutteista niin paljoa että omaan kinkkuun laittaisin