Tallinnaan vauvan ja 2-vuotiaan kanssa
Olemme lähdössä Tallinnaan perjantaina 3kk ja 2-vuotiaiden poikiemme kanssa. Onko kenelläkään kokemusta tuplarattaista Tallinnassa tai ylipäänsä laivalla? Entä mitä vinkkejä lasten kanssa puuhaamiseen esim. leikkipuistoja tai kiinnostavia, lapsiystävällisiä paikkoja? Mites ostokset esim. lasten vaatteiden osalta? Tulipa monta kysymystä eli kaipailisin monennäköisiä kokemuksia kaupungista!! Ajatuksena olisi mennä visiitille Tallinnan eläintarhaan ja/tai uimaan uuteen Spa & Conference- hotelliin. Jos jollakin on näistä kokemuksia, niin niitä myös mielellään luen.
Kommentit (5)
että alla vuode ikäistä ei suositella vietäväksi yleisiin uimaaltaisiin tai järveen/mereen uimaan. Vauva-uinnissa vesi vaihdetaan useammin. Mutta tosiaan ehkä et edes ollut viemässä vauvaa Talliinnaan uimaan vaan isompaa lastasi:) Vierekkäin istuittavat kaksosten rattaa ovat varmaan aika hankalat laivalla. En ole ollut kaksosten rattaiden kanssa, mutta tuntuu vaan että on niille liian ahtaat tilat, varsinkin pika-aluksilla.
Onko Tallinnassa hyvin vauvanhoitohuoneita ja paikkoja joissa imettää rauhassa (tosin vauvamme kyllä syö pullostakin, joten syöminen nyt ei niinkään ole ongelma)? Itse olen myös miettinyt Tallinnan-reissua 3 kk vauvan kanssa..
Kiitos kommenteista tähän asti! Meillä normaalisti kulkupelinä vierekkäin olevat tuplat, jotka ovat huippukätevät. Mutta... tosiaan epäilyttää et mahtuuko niiden kanssa mihinkään. Ajattelin kysellä, jos joku on rohjennut vastaavien kanssa matkaan! Ja vastauksena myös et uintia ajateltiin iskälle ja 2-vuotiaalle, jolloin äiti ja vauva voisivat lähteä ostoksille! Lisää kommentteja ja kokemuksia vaan kehiin, kyllä Tallinnan matkaajia varmasti löytyy, eikö?
Suus:
Onko Tallinnassa hyvin vauvanhoitohuoneita ja paikkoja joissa imettää rauhassa (tosin vauvamme kyllä syö pullostakin, joten syöminen nyt ei niinkään ole ongelma)? Itse olen myös miettinyt Tallinnan-reissua 3 kk vauvan kanssa..
Hei! On tosi huonosti vauvanhoitohuoneita!! Joissain kauppakeskuksissa ei henkilökunta/vartijat edes tienneet mikä " nursery room" tai " baby care" yms. olisi tarkoittanut. Prismassakin imetin naistenvessan ahtaassa vessakopissa pöntöllä istuen melko rauhattomassa paikassa, ovet kolisaivat, hajua oli ym. Muista paikoista puhumattakaan. Kerran pääsimme jonnekin siivoojien taukotilaan vaippaa vaihtamaan... Laivalla minut puolestaan ajettiin äkäisen siivoojan toimesta pois naistenvessasta, kun olisin vaipan vaihtanut siinä lavuaaritasolla vauvan oman pyyhkeen päällä...Lasten leikkihuoneessa olisi kuulema ollut jokin taso, mutta sekin aukesi vasta laivan lähdettyä liikkeelle, enkä voinut antaa vauvan odotella vaipanvaihtoa paria tuntia, kun jo odottelimme laivassa sen lähtöä. Vaunuissa jotenkuten pystyy vaihtamaan.
Hotellissa Viron puolella sitä vastoin oli vauvansänky huoneessa, vaikka sitä emme lopulta tarvinnutkaan, vauvamme kun on perhepetläinen. Mutta ei sielläkään vauvanhoitohuoneita ollut, mutta edes vähän lapsiystävällisyyttä sentään :)
Vauva oli tuolloin 4 kuinen, ja muuten oli helppo liikkua hänen kanssaan, laivassa ym. Söi täysin tissiä, muussa tapauksessa ehkä olisi ollut vaikea saada ruokia lämpimäksi tms.. Viron puolella melkeinpä nukkui vaunuissa, kun olimme ostoksilla. Katukuvassa ei paljoa lapsia tai vaunuja näy, joten jotenkin tunsin itsemme " yli-leveäksi kuljetukseksi" liikkuessamme vaunujen kanssa kaupoissa ym.
Hyvää matkaa!
Aika hankala siellä on niillä liikkua, jos nyt haluaa liikkua;) Itse ottaisin kahdet rattaat/vaunut, jos kerran on useampia työntäjiä mukana.