Mikä mielikuva sinulle jäi ihastuksestasi? Ihastuneen tytön tarina : )
Minulla onkin mielenkiintoinen tarina. Eräs poika ohjausryhmästäni, Helsingin Suomalaisen Yhteiskoukun lukiosta oli yksi mielenkiintoisimpia ihmisiä, joita olen tavannut elämäni aikana. Tämä nuori mies oli hiljainen, hieman elitistinen ja hyvin talousliberaali ajatusmaailmaltaan.
Hän osallistui mm. kansallisen tason matematiikkakilpailuihin menestyksekkäästi. Äidinkielessä oli ainoa tuntemani, joka sai koulun vaativimmalta äidinkielen lehtorilta 10 arvosanaksi. Fysiikassa ja kemiassa oli tasaisen vahva, ja englanti ja biologiakin sujuivat. Muistan tarkasti keskustelleeni tämän henkilön kanssa yo-juhlissani.
Hän oli hyvin omalaatuinen. Harrasti toki urheilua jonkin verran, pituudeltaan noin 184 ja tummat piirteet (puoliksi aasialainen, olikohan Kiinasta). Jotenkin hyvin puoleensavetävä, vaikka kuitenkin kylmä ja etäinen. Tavallaan söpö, mutta niiiin maskuliininen ja kunnianhimoinen.
Perheestään tiedän sen verran, että isänsä oli korkeaa yritysjohtoa ja äiti lakialan yrittäjä. Ei mitään superrikkaita, mutta oli heillä suuremman puoleinen huvivene ja e-sarjan mersuja. Kerran olimme mökillä heidän kanssaan, ja olihan se aikamoinen kokemus. Poika ajoi jahdillaan Saaristomerta, kavereiden kanssa istuimme sohvalla ja naureskelimme. Aurinko paistoi. Silloin tiesin rakastuneeni tähän komeaan nuoreen mieheen.
Kuitenkin lukion lopussa havahduin siihen, että hän on niin erilainen ihminen kuin minä. En tiennyt, minne hän aikoo jatkaa, ja tyrmistyin, kun kuulin, että hän on muuttamassa USAan Harvardin yliopistoa käymään. Sillon tiesin, ettei meillä koskaan voisi olla yhteistä tulevaisuutta.
-ihastunut 18 v. tyttö silloin, nyt 23 v.
Me naiset emme pidä rasvanäpeistä, jotka ryyppäävät ja rassaavat autoja. Oikeasti viehättävä on mies, joka lukee, osaa ja ymmärtää. Tunteen tason yhteys ja kiinnostavat yhteiset puheenaiheet ovat tärkeämpiä kuin se urheilu-BMW.