Panostatteko pukeutumiseen, kun kyläilette?
Itse tykkään laittaa jotain hienoa päälle aina kun käyn sukulaisilla/ystävillä. Myös jos lähden jonkun kanssa kaupungille niin panostan.
M28
Kommentit (20)
Minusta se on aika vanhanaikaista.
Puen vaatteet joissa on hyvä olla ja jotka on kuitenkin puhtaat.
En. Kuljen aina mustassa t-paidassa, tennareissa ja tummissa farkuissa. (en toki samoissa, pois lukien ne tennarit 😂) kylmemmällä ilmalla heitän lisäksi mustan hupparin ja takin päälle. En tykkää pukeutua ja käytän vain vaatteita joista pidän, eli edellä mainittuja. Hautajaisia jne juhlia varten on tumma ja musta kauluspaita ja mustat suorat housut jotka joudun kaivamaan kaapista ehkä kerran kymmenessä vuodessa, jos siis en edes parhaalla yritykselläni pysty millään luistamaan tilaisuudesta. Aivan yks hailee mitä kukakin siitä ajattelee, ei vähempää voisi kiinnostaa.
Todellakin panostan. Vaikka lähden vain kaupungille, mietin, mitä laitan päälle, jos menen kylään, sama juttu. Pukeutuminen on aina ollut mun juttu !
Vierailija kirjoitti:
Tykkään pukeutua. Kiva välillä laittaa nätit vaatteet päälle, vaikka ihan vaan kotona.
Itse kotona kuljen vaikka kuinka risaisissa räteissä koska ne ovat mukavia. Mutta heti jos kaveri/sukulainen/ihastus kutsuu kylään tai ulos niin heti kaivan kaapista bleiseriä ja kravattia esiin. :D
Kivasti pukeutuminen hyvässä seurassa on niitä elämän pieniä suuria iloja.
Ap
Pidän pukeutumisesta. Joka ainoaan paikkaan funtsaan mitä laitan päälle, en vaan voi lähteä ihan ilman funtsaamista ja mielellään vaatteiden pitää myös näyttää päällä hyvältä, elikkäs just minun näköiset. Jotkut saattavat pitää minua idioottina kun pukeudun ehkä paremmin kuin moni tärkeisiin tilaisuuksiin. Hyvinistuvat ja kivat vaatteet on ihan perusjuttuja.
Riippuu kyläilyn laadusta. Jos kaveri kutsuu iltateelle, voin mennä rennoissa, mutta puhtaissa vaatteissa. Sen sijaan jos tarjotaan ruokaa, tai kyseessä on juhlat, laitan aina siistit, jopa juhlalliset vaatteet päälle. Nautin pukeutumisesta ja kaipaan aikaa, jolloin kyläilykutsuja tuli enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Pidän pukeutumisesta. Joka ainoaan paikkaan funtsaan mitä laitan päälle, en vaan voi lähteä ihan ilman funtsaamista ja mielellään vaatteiden pitää myös näyttää päällä hyvältä, elikkäs just minun näköiset. Jotkut saattavat pitää minua idioottina kun pukeudun ehkä paremmin kuin moni tärkeisiin tilaisuuksiin. Hyvinistuvat ja kivat vaatteet on ihan perusjuttuja.
Mielestäni pieni ylipukeutuminen näyttää hyvältä. Minuakin vähän ihmetellään kun ilmestyn paikalle joku näyttävä bleiseri ja kraka päällä. Näen sen itsensä kunnioittamisen lisäksi muiden kunnioittamisena.
Ap
Persoonallista sen olla pitää. Puet sen mikä itsestäsi on mukava päällä. Jos pukee toisen valkkaamat vaatteet niin ryhti heikkenee kun et tunne oloasi hyväksi.
On taito osata pukeutua tilaisuuden mukaisesti oikein. Olen saanut kasvatuksen, jossa puetaan vähän parempaa päälle, jos käy kutsu sukulaisille synttärikahveille tai ystäville illalliselle. Ylipukeutuminen on ihan ok, mutta alipukeutuminen on minusta kutsuvan tahon vähättelyä.
Paremmin pukeutuminen tarkoittaa sitä, että jos mennään väen vängällä farkuissa kuten teinit tahtoo, farkkujen on oltava puhtaat, ehjät ja ryhdikkäät, paidan juhlavampi, sukkien laadukkaammat ja tietenkin on käyty kunnolla suihkussa, laitettu hiukset jne. Pynttäytyä ei kenenkään tarvitse, ja omaa tyyliä saa noudattaa.
Meillä lapsetkin pukeutuvat vähän siistimmin kaverisynttäreille, ellei kyseessä ole liikunnalliset teemajuhlat. On hyvä oppia jo pienestä pitäen, että verkkarit eivät ole juhlahousut.
Vierailija kirjoitti:
Persoonallista sen olla pitää. Puet sen mikä itsestäsi on mukava päällä. Jos pukee toisen valkkaamat vaatteet niin ryhti heikkenee kun et tunne oloasi hyväksi.
No tämähän on itsestäänselvyys! Minulle persoonallinen on sellainen vähän vanhemman tyylinen ja samalla hyvin näyttävä. Tykkään ja niillä menen.
Ap
Nykyään näkee aivan järkyttäviä outfittejä ihan hienoissakin juhlissa. Tekisi joskus mieli mennä sanomaan naisille, että halvasta viskoosista tehty paita ei ole millään tavalla tyylikäs ratkaisu suurlähettilään kutsuilla.
Toisaalta Jenni Vartiaisen tusinapopbiisi voi avata tasavallan presidentin itsenäisyyspäivän vastaanoton, joten elämme muutoksen aikaa.
Minusta ihmisten pitäisi lukea klassikkoromaanien lisäksi nykyrunoutta ja kokeellista proosaa. Sama pätee pukeutumiseen: jos on tyylitajua ja ymmärrystä, ei tarvitse valita sillkiä, vaan viskoosi näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni pieni ylipukeutuminen näyttää hyvältä. Minuakin vähän ihmetellään kun ilmestyn paikalle joku näyttävä bleiseri ja kraka päällä. Näen sen itsensä kunnioittamisen lisäksi muiden kunnioittamisena.
Ap
Kyllä vain. Juuri sellainen pieni ylipukeutuminen on tosi hyvä, itse arvostan sellaista. Itse tykkään myös seurata miten ihmiset pukeutuvat, aika tylsiä ovat, joten näillä mennään, saa pällistellä minua, ei haittaa.
Käytän vain pukua. Ihan sama olenko huoltsikalla kahvilla vai fine diningissa
Naiset käyttää paljon aikaa hiuksiin ja meikkiin, mutta pukeutuvat usein tajuamatta mikä heille sopii ja mikä on tyylikästä. Miehillä taas on harvinaista, että tukka on leikattu hyvin vaikka puku istuisi kuin hansikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei, olet pinnallinen keekoilija, et mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset käyttää paljon aikaa hiuksiin ja meikkiin, mutta pukeutuvat usein tajuamatta mikä heille sopii ja mikä on tyylikästä. Miehillä taas on harvinaista, että tukka on leikattu hyvin vaikka puku istuisi kuin hansikas.
No ei Suomessa kyllä kauheasti nähdä vaivaa edes hiuksiin eikä pukeutumiseen. Jokainen pukeutukoon miten haluaa ja budjetti sallii, mutta mitään tyylikansaa emme ole. Lähes joka paikkaan miehet tulee harmailla lököcollareilla ja naisilla edelleen tiukat farkut ja joku villapaita päällä.
Pukeudun paremmin kuin kotonani, kyllä
Kyllä vain. Juuri sellainen pieni ylipukeutuminen on tosi hyvä, itse arvostan sellaista. Itse tykkään myös seurata miten ihmiset pukeutuvat, aika tylsiä ovat, joten näillä mennään, saa pällistellä minua, ei haittaa.
->> Itse olin ennen se, joka oli aina ylipukeutunut. Pandemian aikana minuun on iskenyt joku taantumus, sillä oli yhdessä työhön liittyvässä juhlavassa tilaisuudessa ja minulla oli siistit, mutta tavalliset vaatteet päällä. Voi luoja mikä alemmuudentunne siitä syntyi.
Tykkään pukeutua. Kiva välillä laittaa nätit vaatteet päälle, vaikka ihan vaan kotona.