Loisteputkivalaisimen muovinen suojakupu meni rikki. Mistä uusi?
Keittiöni katossa on loisteputkivalaisin, missä muovinen suojakupu. Kupu tippui lattialle ja meni rikki. Olen googlettanut mistä voisi tilata uuden, mutta ainoa firma mikä myy kyseistä kupua, Onnisen verkkokauppa, on lopettanut sen myymisen.
Onko ideoita, mistä voisi kysellä vai pitääkö vaihdattaa sähkömiehellä koko valaisin uuteen?
Kommentit (14)
Katsele kirppareilta. Minulle kävi samoin ja löysin tilalle toisen kierrätyskeskuksesta.
Ei välttämättä kannata uusia kupua vaan koko valaisin nykyaikaiseksi.
T. Sähkömies
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä kannata uusia kupua vaan koko valaisin nykyaikaiseksi.
T. Sähkömies
Kauppa se on, mikä kannattaa...
Et mistään saa uutta. Se tippui siksi kun se on jo niin vanhaa ja haurasta muovia että murenee omia aikojaan. Loisteputkivalaisimet on poistunutta ja poistuvaa tekniikkaa. Se on uuden valaisimen vaihto edessä.
T. toinen sähkömies
Vierailija kirjoitti:
Et mistään saa uutta. Se tippui siksi kun se on jo niin vanhaa ja haurasta muovia että murenee omia aikojaan. Loisteputkivalaisimet on poistunutta ja poistuvaa tekniikkaa. Se on uuden valaisimen vaihto edessä.
T. toinen sähkömies
Ja toinen kauppamies.
Hommaa vaan se led-valaisin. Maksaa itsensä takaisin ajan saatossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. toinen sähkömies
Ja toinen kauppamies.
Kuinka monta valaisinta sinä olet asentanut, kerran tunnut tietävän?
Itse olen niitä asentamalla leipäni tienannut jo +25 v., joten uskallan väittää asiasta jotain tietäväni.
Tilaa temusta kopio saat kympillä tusinan uusia.
Katso valaisimen merkki ja malli. Itselleni löysin vastaavan rautakaupasta.
Ja valaisin oli vuosimallia kivi eli et saa sopivaa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. toinen sähkömies
Ja toinen kauppamies.
Kuinka monta valaisinta sinä olet asentanut, kerran tunnut tietävän?
Itse olen niitä asentamalla leipäni tienannut jo +25 v., joten uskallan väittää asiasta jotain tietäväni.
Siinä se onkin, kun kaikki ei älynsä vuoksi sähköalalle pääse. Sitten on se joukko, joka pääsee, mutta ei pääse koulua läpi. Viimeisenä ne, jitka pääsee koulun läpi, mutta ei pääse työelämään.
Jäljelle jää kaltaisesi vuosikausien kokemuksen omaavat kaverit.
Ja ekassa kappaleessa mainitut jää räksyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa temusta kopio saat kympillä tusinan uusia.
En jaksa ymmärtää, kuka on näin urpå. Toivottavasti kytketkin itse.
Laita valaisimen arvokilvestä sen tiedot ja tyyppikoodit tänne niin etsitään.