Onko täällä ketään jolla rintasyöpä on oirehtinut vaan kosketusarkuutena rinnassa tai pienenä jomotuksena?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut mitään oireita. Ehkä pientä pistelyä harvoin mutta niin pientä että en osannut huolestua. Seulonnassa löytyi. Käykää ihmiset seulonnoissa.
Siskoltani löytyi kahden seulonnan välissä toisesta rinnasta 7 cm kokoinen pahanlaatuinen kasvain, pelkkä aristamaton kyhmy. Molemmat rinnat poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut mitään oireita. Ehkä pientä pistelyä harvoin mutta niin pientä että en osannut huolestua. Seulonnassa löytyi. Käykää ihmiset seulonnoissa.
Minulla havaittiin seulonnassa imusolmukesyöpä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saatanasta te kaikki syäpäakat tänne löydätte???
#Syöpiksiä
Minulla oli kipeä kohta rinnassa, kuin neula pistäisi ja tulos rintasyöpä. Ablaatio. Toinen rintasyöpä myöhemmin toisessa rinnassa,ei kipeä mutta muoto muuttui ja kova oli rintarauhanen. Syöpä ja ablaatio siihen myös. Elämä ilman rintoja on hyvää ja terveenä kun saa olla. En halua mitään rekonstruktioita.
Miksi tälläisiä kamalia kommentteja? Onkotäällä jotain junttejja?
Mitäs kamalaa noissa on. Elämän totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saatanasta te kaikki syäpäakat tänne löydätte???
Täällähän meitä kutsutaan. Joka syöpä-sana ruudulla on kuin kutsu tanssiin, niin pakkohan se on tulla, kun kutsu käy. DWI
Eihän rintasyöpä tarkoita aina lopullista lähtöä, ennusteet ovat hyviä. Hyvä on hoito Suomessa. Tutkimuksiin vaan jos jotain ilmenee oireilua. Rintasyöpä on yleistynyt mutta niin on tiedekin ja osaaminen syöpähoitojen osalta parantunut. Ei ole turhia käyntejä ja tutkimuksia syöpien osalta vaikkei mitään löytyisi, mikä hyvä asia tottakai. Ennakointi on tärkeää. Siksi kannattaa käydä mammoissa ja seuloissa.
Pistely rinnoissa voi olla hormonaalista myös, riippuen kierrosta. Toisilla on hyvin mastopaattiset rinnat, jolloin on kyhmyjä ja nestekystiä. Usein vaarattomia. Hyvä tutkia silti jos oireita tai kipuja on. Rinnat on turhakkeet ja tiellä vaan lasten imetysten jlk. Sehän se tarkoitus on rintojen. Nykypv ihmiset vaan joskus ajattelee toisin. Halutaan isot boobsit, silarit, barbinaiseus mikä on aivan turhaa lyhyen elämämme aikana. Onnellisuus on aivan muuta kuin rinnoista kiinni.
Joillakin on, joillakin ei. Minulla oli jomottava ja kosketusarka kohta rinnassa, syöpä oli. Olemme yksilöitä. Mutta tutkimuksiin aina jos oireita on outoja, ja epävarma tunne, niin asiat selviää. Hope the best !
Jonotus tuskin on hyvä juttu, mutta kosketusarkuutta voi olla myös rintalihaksessa.
Vierailija kirjoitti:
Jonotus tuskin on hyvä juttu, mutta kosketusarkuutta voi olla myös rintalihaksessa.
Jomotus
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rintasyövän oireita nuo.
Ovat joskus. Olen hoitanut työkseni joten tiedän asiasta jotain. Onneksi useimmiten eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Oli muutaman viikon kivistystä, jomotusta ja kipua toisessa rinnassa. Lääkärissä löytyi poikkeavaa ja edessä röntgen ja ultra, tosin vasta kuukauden oäästä. Nyt rintaa särkee juuri sitä kohtaa, jossa löydös on.
Joulusulut sairaalalla?
En huomannut mitään eikä ollut patteja tai imusolmukkeissa havaittu löydöksiä. Todettiin seulonnassa ja aikaa tästä on jo yli 10 vuotta. Ei kannata tuudittautua ainakaan siihen, että syöpä olisi rinnoissa vain, jos löytyy patti. Mulla oli jotenkin sirottautunut pitkin rintatiehyitä.
Äitini on kuolemassa. Hän vastusti gynekologista tutkimusta jääräpäisesti, kun häntä ei kopeloida. Surkeaa ja surullista katsottavaa on tilanne, mutta kun ei sorkita ja varmasti sattuu niin mitäs siihen sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla havaittiin seulonnassa imusolmukesyöpä.
Minkä ikäisenä?
Oli kivun esiastetta eli kutinan tunnetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli muutaman viikon kivistystä, jomotusta ja kipua toisessa rinnassa. Lääkärissä löytyi poikkeavaa ja edessä röntgen ja ultra, tosin vasta kuukauden oäästä. Nyt rintaa särkee juuri sitä kohtaa, jossa löydös on.
Joulusulut sairaalalla?
Jonoa