Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKA_APUA kaivataan:vauva 3 1/2 kk levottomat yöt

19.04.2007 |

hei, mikä avuksi: vauvamme on aina ollut hieman levoton/huonon oloinen nukkuja. ihan erilainen kuin isoveljensä. nyt alkaa kuitenkin pinna mennä tai oikeastaan väsyttämään liikaa. vauvamme menee kyllä joka ilta klo 20 nukkumaan ja nukahtaa hyvin. sitten herää noin klo 23.30-00.30 välillä ja syö. eilen sitten heräsi seuraavan kerran jo 2.20, söi vähän, nukahti. heräsin ökinään 3.30..sitten 4.00 ja klo 5.00 otin kainaloon viereen, jossa nukkui ruhtinaallisesti klo 06 asti..sitten " aamu" herätys.

näitä tällaisia öitä on ollut kohta jo melkein 2 viikkoa. menen itse jo klo 21.30-22 nukkumaan nykyisin, muttan silti en saa riittävästi unta- no ei kai kun koko ajan joyutuu heräämään! alan olla oikeasti tosi väsynyt. mikä avuksi- miksi vauva havahtuu koko ajan..aiemmin nukkui klo 20-00.30 ja sitten vasta 4.30 herätys...

mitä suosittelisitte?? päätin jo, että jos tämä sama meno jatkuu niin ilmoitan itsemme heti kun 6 kk täynnä niin siihen unikouluun tms. oliko se ensikotien liitto?

vauva kakkaa aina aamulla, luultavasti ökinä johtuu tästä " kakan valmistelusta" ..mutta en ole varma.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa auttaa? nostan...

Vierailija
2/3 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa tutulta. meillä meni kans aika lujaa siinä 3kk paikkeilla. 3 kertaa yössä syönyt vaavi alkoi syödä koko ajan. asiaan vaikutti mm tiheän imun kausi. ja koska poika oli levoton nukkuja niin hänethän oli vastasyntyneestä asti tainnutettu tissillä (joka oli ainoa keino) joten hän aina tullessaan kevyenunen vaiheeseen hamusi tissiä. välillä 30min välein.

nyt poika on 4,5kk ja ollaan 3kk ikäistestä asti toteutettu elisabeth pantelyn oppeja tisiille nukahtamisen suhteen. ja toinen mitä on tehty niin illalla panttaan tissejä yötä varten ja annan vain korviketta. nukkumaan mennessä annan sen verran tissiä sängyssä että rauhoittuu. yölle sitten riittää omaakin maitoa.

meillä alkoi käydä jo niin et kun tisussa roikuttiin koko yö niin ne oli ihan " tyhjät" ja siis poika heräili nälkäänsä. mä yritin alussa nukuttaa omaan sänkyyn mut perhepetiin jäätiin. nykyään siis syödään " enää" se 3 kertaa yössä ja syöttövälit on pitenemään päin.

ennenkuin viet ensikotiin tms unikouluun niin selvitä miksi vauva herää niin usein, mitä voit itse tehdä sen eteen että hän voi paremmin. mä ainakin saan osaltaan syyttää itseäni, mitäs oon opettanu. =) ja tutustu ihmeessä elisabeth pantleyn kirjaan ' pehmeä matka höyhensaarille'

lasta ei ole pakko huudattaa jos ei halua.

tsemppiä! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo kuulosta melko normaalilta tuon ikäiseltä..? :)

Meillä esikoisella meni yöt yhdeksi syömiseksi siinä ennen 4kk ikää ja niinpä neuvolan suosituksista piittaamatta rupesin lykkäämään pottua nassuun heti nelikuisena. Ja tadaa, yöt alkoi pikkuhiljaa rauhoittua! Joten nälkä taisi pojalla ihan olla :)

Katotaas miten tämän toisen kanssa käy, ikää nyt 3kk joten hulinat vasta edessä ;)