Helsingin joulukadun avajaiset oli järjestetty hyvin - olin itse paikalla
Olin paikalla perheen kanssa ja mukana olivat myös 2 ja 4 vuotiaat lapset. Ei ollut mitään ongelmaa. En ymmärrä tuota ihmisten ruikutusta mitä artikkelissa on. Ja onko pakko itse ängetä sinne Stockan / Citykäytävän luo katsomasn paraatia?
Paraati kiersi myös Espalla, siellä oli ainakin hyvin tilaa sekä myös Senaatintorin lähempänä oli väljempää kuulemma
Kommentit (2)
Ihmiset ei tunnu tajuavan mistä oli kyse. Asemalta päin tullessa et nähnyt talon läpi, että Aleksanterinkatu on seinien vierustoja myöten tukossa. Yhtäkkiä ihmiset pysähtyivät, kukaan ei liikkunut eteenpäin ja takaa tuli ihmismassa eli siellä joutui osa tilanteeseen ettei päässyt palaamaan takaisin muttei myöskään päässyt eteenpäin. Jäimme jumiin citykäytävän porttikongiin. Takana tulleet työntää eteenpäin ja toisilla ei vain yksinkertaisesti ollut tilaa senttiäkään mennä eteenpäin. Siitä oli kyse. Siellä todella alkoi tulla paniikki ja lapset, jotka aikuisia lyhyempinä seisoivat omin jaloin olivat vaarassa jäädä litistyksiin. Varmasti suurin osa reitistä oli ihan ok, mutta tuolla nyt kävi näin. Siitä voi haukkua ihmisten tyhmyyttä miksi mennä jos ahdistaa ihmiset tai ruuhka tai mitä järkeä mennä ahtaan porttikongin kautta, mutta tuskin kenellekään tuli mieleen, että siellä on ihan täysi tukos, etkä pääse liikkumaan mihinkään. Jos olisi tiennyt niin näinkö ajattelette, että porukka olisi silti mennyt sinne tungokseen eikä esim. kiertänyt väljempää reittiä väljempään kohtaan. Jos sinne menijät olivat tyhmiä ,niin ei voi älykkäiksi kutsua näitä ihmettelijöitäkään!
Jos ei tykkää väkijoukoista niin kannattaa vaan jäädä kotiin