Outo Sellpy-kokemus
Siis: Lähetin tässä syyskuussa Sellpylle myyntiin uuden talvitakin. Siinä oli minulle alun perin liian kapeat hihat, joten en ole käyttänyt sitä lainkaan ja se on roikkunut minulla henkarissa vuoden verran.
Sellpyllä se sitten saatiin vihdoin marraskuun alussa myyntiin ja väitettiin, että siinä on paljon käytön jälkiä ja likaa. Sellpyn julkaisemissa takin lähikuvissa oli jotain omituisia keltaisia, hyvin pieniä pilkkuja, jotka sitten olivat näitä tahrakohtia heidän mukaansa. Lisäksi näissä valokuvissa takki näytti vaaleanharmaalta, vaikka sen vuori on keltainen ja päällys tummansininen. Isossa yleiskuvassa kyllä on selvästi minun takkini. Ihmettelin niitä todella paljon ja lopulta päätin, että haluan takin takaisin itselleni.
Nyt se on tullut takaisin ja mitään näistä likakohdista ei siinä takissa edelleenkään ole. Olen melkein suurennuslasilla tuijotellut sitä takkia ja käännellyt eri puolilta ulko- ja sisäpuolelta. Mitään ei näy missään.
Tässä on vielä se juttu, että lähetin sinne Sellpyyn samalla kertaa muitakin vaatteita, joissa oli siellä sitten löydetty omituisia, keltaisia likakohtia. Esimerkiksi farkuissa, joita en liioin ole epäsopivina käyttänyt, pitäisi olla jopa kirkkaankeltainen, saumalangan pituudesta päätellen ehkä nuppineulanpään kokoinen läntti jossain takana. En ymmärrä, mistä sellainenkaan olisi näihin käyttämättömiin housuihin voinut tulla.
Voiko olla mahdollista, että joku Sellpyllä käsittelee kuvia niin kuin vaatteissa olisi likaa ja sitten ne voi saman tien myydä halvemmalla tai vetää itselle välistä? Mitään hienoja merkkivaatteita nämä eivät kyllä ole, mutta jotain hyvin outoa näissä keltaisissa "tahroissa" nyt on.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Missä valossa katsoit niitä`?
Sekä luonnonvalossa että sisällä lampun valossa. En vain kerta kaikkiaan ymmärrä. Takki on täysin siisti ja tosiaan sattuneesta syystä käyttämätön. Oli Sellpylle mennessään ja on nyt Sellpyltä palattuaankin. Uutena olen sen ostanut. Voiko olla, että ne kuvaavat näitä takkeja jollain voimakkaalla salamavalolla, joka heijastaa niihin sitten jotain "pilkkua" jostain? Siis nämä heidän tahroiksi luokittelemansa kohdat nimenomaan tässä takissa olivat kuvassa ikään kuin jonkinlaista hyvin hienoa pölyä kankaan päällä ja se kangas näytti lisäksi vaaleanharmaalta, vaikka on oikeasti tummansininen.
Missä valossa katsoit niitä`?