Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen vanhempi, joka on menettänyt huoltajuuden

Vierailija
20.11.2025 |

Vaatii lähettämään kuvan lapsen passista. Tarviiko mun suostua?

Tää lapsen vanhempi on häiriintynyt ihminen, joten häneen ei voi luottaa, eikä hän kerro, mihin tarvii lapsen passikuvaa. 

Olen yksinhuoltaja käräjäoikeuden päätöksellä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään. 

Vierailija
2/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaa viestissä tulevansa itse ottamaan sen kuvan, jos en lähetä. En vastaa hälle mitään.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä lähetä passista tai mistään henkilötodistuksesta kuvia viestitse. Hän ei tarvitse sellaisia tietoja ollenkaan sinulta itselleen.

Vierailija
4/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhkaa viestissä tulevansa itse ottamaan sen kuvan, jos en lähetä. En vastaa hälle mitään.  

Jos hän uhkailee ja yrittää väkisin tunkeutua yksityiselämääsi, tee hänestä rikosilmoitus. Ei kuulosta ihan hyvältä toiminnalta jos olet totaali yh eikä hänellä siis lainkaan huoltajuutta.

Vierailija
5/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähetä. Hän yrittää käskyttää ja uhkailla, niin halusin varmistua että mun ei tarvi totella. En tajua mihin tarvii passikuvaa. Ap

Vierailija
6/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähetä. Hän yrittää käskyttää ja uhkailla, niin halusin varmistua että mun ei tarvi totella. En tajua mihin tarvii passikuvaa. Ap

Älä kuitenkaan jätä vastaamatta sillä vastaamattomuus ärsyttää ketä tahansa ja tämä saattaa aiheuttaa sen että hän alkaa vaatimaan vastausta ja kohta on molemmilla paha mieli riitelemisestä. Olen pärjännyt hyvin sillä että vastaan, perustelen asiallisesti sekä rehellisesti asiat ja otan toisen tunteetkin huomioon. Tämä toiminta tuo turvaa kaikille osapuolille ja parantaa elämänlaatua muutenkin. Suosittelen toimimaan aina fiksusti, uskalla ottaa asiat puheeksi ja käsittelyynkin. 

Vierailija
7/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän uhkailee ja yrittää väkisin tunkeutua yksityiselämääsi, tee hänestä rikosilmoitus. Ei kuulosta ihan hyvältä toiminnalta jos olet totaali yh eikä hänellä siis lainkaan huoltajuutta.

Ainoastaan tiedonsaantioikeus. Oon jo joutunut rikosilmotusta tekee häirinnästä kun spämmii viestejä ja ääniviestejä, sairaita juttuja. Jospa hän ymmärtää olla tulematta meille, ettei tarvi tehä uutta ilmotusta. 

Vierailija
8/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsikaappaukseen ?

Vierailija
9/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa kuvasta vai koko passista ? Kuvaa väärennettyyn passiin ?

Vierailija
10/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi vastata mitään, kun hän on jo pitkään häirinnyt viesteillä meidän elämää. Mutta jos vastaan vain lyhyesti että en lähetä kuvaa. Ap

Vierailija
11/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passin numeroa todnäk.. saakohan jostain vielä jotain pikavippejä alaikäisen nimiin kun on henkilötiedot?

Vierailija
12/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käskee lähettämään passista hyvän kuvan. Ei edes pyydä, vaan käskee. Ja jos en tottele niin tulee itse ottamaan kuvan. Ap 

Vierailija
13/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi vastata mitään, kun hän on jo pitkään häirinnyt viesteillä meidän elämää. Mutta jos vastaan vain lyhyesti että en lähetä kuvaa. Ap

Vastaa lyhyesti että et lähetä lapsen passista kuvaa koska hän ei tarvitse sitä mihinkään eikä sellaisia tietoja ole turvallista lähettää viestillä kenellekään muutenkaan. Voit kysyä miksi hän haluaa kuvaa passista.

Vierailija
14/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ja ei! Kuva passista, ei ikinä! Kannattaisikohan sinun olla yhteydessä tuosta jo johonkin viranomaiseen tai lastensuojeluun? Melko epäilyttävää pyytää kuvaa ja henkilötietoja yhtään kenestäkään.

Vierailija
15/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa lyhyesti että et lähetä lapsen passista kuvaa koska hän ei tarvitse sitä mihinkään eikä sellaisia tietoja ole turvallista lähettää viestillä kenellekään muutenkaan. Voit kysyä miksi hän haluaa kuvaa passista.

Ja jos sinusta tuntuu että hänellä ei ole kaikki ihan hyvin, voit kysyä häneltä mikä hänetä nyppii. Asiasta voisi keskustella.

Vierailija
16/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen näin. Kiitos vastauksista. Ap

Vierailija
17/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ja ei! Kuva passista, ei ikinä! Kannattaisikohan sinun olla yhteydessä tuosta jo johonkin viranomaiseen tai lastensuojeluun? Melko epäilyttävää pyytää kuvaa ja henkilötietoja yhtään kenestäkään.

Anteeksi nyt vain mutta asia kuuluu poliisille. Lastensuojelu ei ole näitä tilanteita varten. Ei saa kuormittaa lastensuojelua turhista asioista johtuen.

Vierailija
18/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsikaappaukseen ?

No voi nyt kamalaaaaa..... huuuu.... Mitä muutaaa.  🤣🤣🤣🤣

Vierailija
19/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos sinusta tuntuu että hänellä ei ole kaikki ihan hyvin, voit kysyä häneltä mikä hänetä nyppii. Asiasta voisi keskustella.

Varmaan oikein riemastuu kun tuota kysyy... Ja ystävällisesti kertoo syyn. Ei kerro.

Vierailija
20/26 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy milloin viimeksi rankannut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän