Porin rotta-case, miten voi olla laillista syöttää rottia taajama-alueella?
Eikö tuosta pitäisi määrätä suuret sakot ihan terveyden kannalta?
Kommentit (13)
Munatonta virkamiestoimintaa. Saman tie uhkasakon uhalla loppumaan tuo syöttäminen niin homma olisi ratkaistu.
IHAN KAIKKI villieläinten ruokkiminen pitäisi sanktioida ankarasti!
Perusteluja kyllä sekoboltsit keksii loputtomiin:
"Rotta kuuluu Suomen luontoon ja mulla on oikeus ruokkia luonnoneläimiä"
"Mulla on oikeus saada kivoja karhu,ahma,peura yms. eläinkuvia someen"
"Mulla on oikeus metsästää ja pidän siksi ruokintapaikkoja"
"Mulla ja Mulla! Minä ja minä!"
Vierailija kirjoitti:
Taajama-alueilla ruokkiminen pitäisi kieltää. Toki villieläintenkin ruokkiminen pitäisi olla säännösteltyä ja esimerkiksi haaskoilta valokuvaaminen pitäisi kieltää. Siinä pedot oppivat yhdistämään ihmisen hajun ja ravinnon.
Vierailija kirjoitti:
Munatonta virkamiestoimintaa. Saman tie uhkasakon uhalla loppumaan tuo syöttäminen niin homma olisi ratkaistu.
Uhkasakon? Sakon voi määrätä suoraan.
Samaa pölhöilyä koirasusien kanssa. Ne voidaan määrätä heti lopetettaviksi tai ainakin kastroitaviksi. Mikä maksaa?
No kun eihän siellä rottia syötetä, vaan lintuja, linnut kun on niin ihania ja tarvitsevat ruokaa talvella
(tajuamatta, että se lintujen syöttäminen nimenomaan tuo ne rotat paikalle)
Mutta ku linnut...
Itsekkäitä ihmisiä, eivät välitä kuin itsestään.
Itse olisin jo varmaan puhkonut tuon autosta renkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkasakon? Sakon voi määrätä suoraan.
Samaa pölhöilyä koirasusien kanssa. Ne voidaan määrätä heti lopetettaviksi tai ainakin kastroitaviksi. Mikä maksaa?
Oikeastaan kunnan alueella voidaan kieltää kaikki eläinten ruokinta sakon uhalla koska tahansa. meillä näin on tehtykin. Juuri rottaongelman takia. Myös taloyhtiöiden jätteiden käsittely on otettu tarkkailun alle.
Vierailija kirjoitti:
No kun eihän siellä rottia syötetä, vaan lintuja, linnut kun on niin ihania ja tarvitsevat ruokaa talvella
Mutta ku linnut...
Lintuja voidaan ruokkia kun on talvi ja pakkasta 20 astetta. Keskikesällä kannetaan ämpärikaupalla leipää, jauhelihaa ja kalaa puistoon haisemaan ei auta ketään. Tulee vaan pullasorsia ja rottia.
Soitto paikallisille wörkkirusseliharrastajille josko koiruleille kelpaisi luontainen aktiviteetti eli rottajahti.
Lempäälässä oli 700 rotan valtaana lato, neljä wörkkiä kävi siellä kuutena viikonloppuna huvittelemassa. Kottikärryittäin rotanraatoja ja yhdyskunta saatiin tuhottua. Ehkä myös lähtivät muualle kortteeraamaan mutta takaisin eivät ole tulleet .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ku linnut...
Lintuja voidaan ruokkia kun on talvi ja pakkasta 20 astetta. Keskikesällä kannetaan ämpärikaupalla leipää, jauhelihaa ja kalaa puistoon haisemaan ei auta ketään. Tulee vaan pullasorsia ja rottia.
No just tuo, mutta sillähän ne tyypit asiaansa selittää.
Eikä niille linnuille edes pitäis mitään leipää tai pullaa oikeasti syöttää.
-6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taajama-alueilla ruokkiminen pitäisi kieltää. Toki villieläintenkin ruokkiminen pitäisi olla säännösteltyä ja esimerkiksi haaskoilta valokuvaaminen pitäisi kieltää. Siinä pedot oppivat yhdistämään ihmisen hajun ja ravinnon.
Monet ruokkii pihallaan villieläimiä juurikin kuvien toivossa. Tässä kyseisessä rottatapauksessa on taas epäilty, että rottia ruokkivan asukkaan tavoitteena olisi myös sabotoida läheisen päiväkodin toimintaa. Luulisi, että tuollainen sabotaasi olisi jo rankaistavaa ja epäily tutkittaisiin kunnolla.
Saletisti boomeriakka. Demari tai vastaava.