Teetkö joka päivä eri ruuan?
Meitä on vaan minä ja mies, syödään yleensä 2-3 päivää samaa ruokaa. Joitakin ruokia on vaan yhtenä päivänä, kuten kalapuikkoja tai kanansiipiä. Yleensä laatikko-, kastike- ja keittoruokia syödään useampi päivä. Montako syöjää teillä on?
Kommentit (10)
2 syöjää, minä ja mieheni ja juuri sama, että keittoja ja laatikoita syödään se 2-3 päivää ja sitten on niitä päiviä, kun ei jaksa "kokata" mitään ihmeellistä, joten on helppo laittaa, vaikka ne siivet uuniin tms.
Teen. Juuri tänään teen paimenenpiirasta toissapäiväsestä jauhelihakastikkeesta ja perunamuusista. Yleensä teen sen verran isoja annoksia, että riittää evästä tai toisen päivän lounaaksi.
En tee, se tehdään minulle ravintolassa valmiiksi.
Teen vain itselleni, mutta lapsuuden perheessä oli useampi perheenjäsen, niin opin äidiltä tavan tehdä kerralla reilummin ruokaa. Lopputulos on se, että teen maksimissaan kaksi ruokaa viikossa, kun yhtä pöperöä pupeltaa sen kolme, joskus neljäkin päivää. Haittapuoli on se, että teen harvoin esimerkiksi kalaa, koska yritän suunnitella sellaisen ruuan, että se myös säilyy kaapissa useamman päivän, ja kalasta jotenkin pelkään, että menee nopeammin pilalle.
Jos osuu sellainen päivä, että edellinen ruoka on jo syöty (tai sitä on syönyt jo 4 päivää ja enään ei kertakaikkiaan jaksa), niin turvaudun välillä valmisruokiin tai helppoihin salaattiannoksiin yms, millä elän sitten päivän tai pari ennen kuin jaksan tehdä seuraavan ison satsin ruokaa.
Syön samaa ruokaa niin kauan kuiin sitä riittää. En koe sitä ongelmaksi. Jos jostain syystä kyllästyn laitan loput pakkaseen.
Teen keittoja ja uuniruokia aina paljon ja joskus myös pakastan. Niitä on hyvä syödä myös pari - kolmekin päivää valmistuspäivän jälkeen, ne kun tekeytyvät ja maistuvat oikeastaan paremmiltä kuin juuri tehtynä.
Haen ateriaedulla lounasta lisukkeineen sen verran, että syön siitä kahdesti ja viikonloppuisin käyn kavereiden kanssa ulkona.
Joo me tehdään lasagnee tai jotain ja syödään sitä kaksi päivää. Meitä on kaksi minä ja mieheni. Tänään ei olla jaksettu ruokaa tehdä. Syödään jotain ananasta vaan purkista. Viikossa voi olla kaksi kevyt päivää kun syömme jotain ananasta.
Yleensä teen kahden päivän ruoat kerrallaan. Sitten on ruokia, joita tulee syötyä vain yhtenä päivänä, esim. paistettu kalafile tai pihvi.
Meitä on kaksi ja useinkin riittää ruokaa toiselle päivälle, tai sitten niin että saman päivän aikana useamman kerran syödään samaa ruokaa. Joskus menee kerralla kaikki. Ollaan etätöissä molemmat.