Tienasin vielä viime vuonna 40 000 euroa ja nyt olen toimeentulotukiasiakas
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen satu tänään.
Mitähän satua tässä mielestäsi on?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saitko potkut?
Sairastuin enkä pystynyt enää tekemään työtäni.
Ap
Kova on kulutus jos mitään omaisuutta ja rahaa ei noista tuloista jäänyt sukan varteen:)
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuhlasit rahasi?
En ehtinyt kerryttää niin paljon säästöjä, että niillä olisi pärjännyt vuosia.
Ap
Eikö yhtään jäänyt säästöjä tuollaisi tuloista?
Ei siis tullut mieleesi pistää rahaa sivuun pahan päivän varalle?
Vierailija kirjoitti:
Kova on kulutus jos mitään omaisuutta ja rahaa ei noista tuloista jäänyt sukan varteen:)
En ehtinyt tehdä tuota työtä kovin montaa vuotta ja palkka oli alussa paljon pienempi. Säästöön jäi muutama tuhat euroa ja ne kuluivat loppuun alle vuodessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jäi. Pahoja päiviä tuli vaan peräkkäin niin monta, että säästöt loppuivat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ootko aatellut MENNÄ TÖIHIN?!
Olen hakenut todella moneen paikkaan, mutta en pääse edes haastatteluihin. Ei sinne noin vaan mennä.
Ap
Et ole ainoa. Monelle käy noin nykypäivänä, että joutuu syömään säästöt kun sairastuu ja työt loppuu. Itse odottelin neljä kuukautta työmarkkinatukipäätöstä ilman mitään tuloja. Onneksi sain kaksi 50e maksusitoumusta diakonilta ruokakauppaan. Laskuille jouduin anomaan lisäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun kansalaiset eivät kuluta, haukutaan. Kun he kuluttavat, haukutaan jos ei jää mittavia summia säästöön
Aika lailla sama. Olen yrittäjä ja asiakkaat katosivat (ihan hyvistä syistä, niilläkin on rahapula).
Älä välitä noista syyllistävistä kommenteista. Moni heistäkin saattaa tulla kokemaan, miten elämän peruspilarit voivat aivan yllättäen sortua ja kaiken voi menettää. Ja kun terveys menee, menee siinä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko potkut?
Sairastuin enkä pystynyt enää tekemään työtäni.
Ap
Niin voi käydä kelle vain. Ei kysyttävää, paitsi:
Oletko nyt vähemmän omahyväinen kuin työssä ollessasi?
Vierailija kirjoitti:
T. Kelaloispersu, joka ei muista että palkasta maksetaan verot, asuminen ja esim opintovelat.
Tsemppiä.
KUKA TAHANSA VOI SAIRASTUA.
Ja ketjun persmölöthän ei edes ole töissä. Te olette suurin sossuelättijoukko: persujen äänestäjistä yli puolet eli sosiaaliturvalla jo ennen Orpon kauhukabinettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kelaloispersu, joka ei muista että palkasta maksetaan verot, asuminen ja esim opintovelat.
Ja työmatkakulut! Mulla meni töissäollessa älytön summa rahaa siihen, että pääsin kulkemaan töihin.
Ap
Että sellainen satu tänään.