"Yli 30 vuotta eläkkeellä olleiden määrä kasvaa hurjaa vauhtia"
Kommentit (9)
Pelkkien linkkien viljely on typerää. No, klikkausten kalastelussa markkinointikeino tämäkin.
Tulevat haukkujat, hoitakaa oma osuutenne ettei tällainen kehitys jatkuu.
Poistukaa ajoissa muonavahvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mieti jotain eläkkeellä olevaa lääkäriä, joka vetää 30 vuotta isoa eläkettä.
Vetäisit sinäkin jos tekisit työtä.
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät maksaa.
Työikäiset ei saa edes asuntovelkaa ja maksaa palkasta eläkemaksua rikkaiden lääkäreiden eläkkeisiin.
Mutta kuitenkin suurin elossa oleva luokka on jo 90-luvulla syntyneet. Ei edes kauan ollut 80-luvulla syntyneet, eli ihmisten huonot elintavat alkavat näkyä. En usko nykyisten nuorten elävän satavuotiaiksi.
Itse aion tehdä töitä niin kauan kuin jaksan. Palkkatyöstäni jään eläkkeelle, mutta niin kauan kuin sivutyölläni on ostajia ja pystyn sitä tekemään, teen sitä. Maksan siitä myös veroja. Eläkkeen otan kyllä ihan siksi, ettei tulot lopu kuin seinään jos sairastun äkillisesti johonkin vakavampaan.
Voitaisiin oikeasti jo siirtyä siihen malliin, että jokaiselle rahastoidaan oma eläke ja tämän määrään voi myös itse vaikuttaa. Sitten jos tämän käyttää loppuun vaikka 10 vuodessa, olisi sen jälkeen vain takuueläke. Loppuisi nämä naurettavat nykypuheet miten on muka itse maksettu eläke olemattomilla eläkemaksuilla ja sitten eletään muiden rahoilla 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Työikäiset ei saa edes asuntovelkaa ja maksaa palkasta eläkemaksua rikkaiden lääkäreiden eläkkeisiin.
Aika harvalla jää saamatta, normaalisti työssäkäyvät ja säästävät kyllä saavat.