Pelkkä kurkkukipu, korona?
Mulla ollut 5 päivää kurkku tosi kipeä. Voisikohan koronaa olla? Ei kuumetta tai nuhaa, väsymystä kylläkin.
Kommentit (10)
Nyt on taas se aika vuodesta, kun mikä tahansa flunssan oire on tappavaa koronaa.
Mullakin oli ensin kova kurkkukipu ja kuume, vasta lopuksi tuli flunssa. En tehnyt testiä, en tiedä oliko koronaa.
Mitä väliä sillä on onko korona vai joku muu flunssa?
Mä meinasin tukehtua viime yönä. Aamulla sain kurkusta kröhittyä sitkeää, paksua keltaista limaa.
Olin viikko sitten puoli päivää kuumeessa, poskionteloita särki ja nenä oli tukossa muutaman päivän. Nyt 3-4 päivään ei ollut mitään, kunnes viime yönä menin ihan tukkoon. En tiedä onko samaa vai sainko jonkun jälkitaudin.
Mulla oli kuukausi sitten toispuoleinen kova kurkkukipu ja 37,5 lämpöä, sitten otin Buranan niin rupesi heti paranemaan, kesti siis 5 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mikä tauti on.
Periaatteessa ei, koska osa taudeista vaatii antibiootin parantuakseen.
Testin kun tekee selviää. Oli normi flunssa, ostin testin mikä näyttää koronan,rsv viruksen ja infulenssa a ja b. Ylläri oli kun näytti rsv, kurkku oli kipee, nuha,yskä ,ei kuumetta . Eli ihan samanlainen hoito näissä kaikissa, lepoa,nestettä,tarv.lääkettä.
Jaa-a ei me tiedetä. Mene apteekkiin ja osta testi tai mene lääkärisemalle ja otata testi. Tänään ehtii vielä tai huomenna.. Mehiläinen, Terveystalo.. onhan näitä.