Yskä kestänyt 2 kuukautta
Antibioottikuurikin syöty, eikä auta. Röngtenkuva otettu. Mitään ei näkynyt, muuta kuin puhtaat keuhkot. Miksi yskä ei lopu? Kolme pulloa jo mennyt yskänlääkettä. Auttaisiko kuusenkerkkäsiirappi? Lääkäreitä paikalla?
Kommentit (8)
Hoida nuha pois jos on ja nenän kuivuus. Allergialääkkeet jos tarvitsee. Alkoholipitoinen yskänlääke tai toti. Onko kitarisat tai nielurisat joissa jotain. Yksityinen tutkii? Labra? Keuhkoputki? Lepo kotona, ei kylmään. Kaulaliina. Poskiontelot? Keuhkot? t. ei lääkäri vastasi eli tavis
Vierailija kirjoitti:
Jos se alkoi flunssalla, niin varmaan menee ohi odottelemalla, kun kerran on tutkittu ettei ole mitään keuhkokuvassakaan. Minulla kestää melkeinpä aina yskä monta viikkoa flunssan jälkeen, pari kuukautta ei ole harvinaista.
Minä sairastin yskää viime talvena noin 6 kuukautta. Yritin päästä lääkäriin, muttei annettu aikaa silloin, kun yskä oli pahimmillaan. Yöuni jäi lyhyeksi tuona aikana. En uskaltanut paljoa liikkua ihmisten parissa, sillä ihmiset ovat pelokkaita ja siirtyvät kauemmaksi bussissa ym, kun joku yskii sillä lailla. Laihduin niin paljon, että farkut meinaavat pudota päältä. Vasta yskän alkaessa vähentyä pääsin lääkärin vastaanotolle ja silloin tutkittiin vihdoin. Mitään ei löydetty. Lääkäri ilmoitti lopuksi, että olen terve. On vaikea uskoa tätä diagnoosia.
Tuota on liikkeellä, kaksi kuukautta itselläkin kesti. Ja monella tutulla.
Minullakin kesti yskä juuri koko lokakuun ajan, tai oikeastaan 5 viikkoa. Nyt onneksi jo parantui. Mutta oli kyllä kamalaa, ja naapureitakin alkoi varmaan jo ärsyttää, sillä seinät taloyhtiössä ovat paperia.
Jos se alkoi flunssalla, niin varmaan menee ohi odottelemalla, kun kerran on tutkittu ettei ole mitään keuhkokuvassakaan. Minulla kestää melkeinpä aina yskä monta viikkoa flunssan jälkeen, pari kuukautta ei ole harvinaista.