Joka päiväkö joku törmää autolla koululaiseen?
Kommentit (7)
Eipä tartte ihmetellä kun liikennesäännöistä ei joko piitata tai niitä ei osata. Juuri tänään pyörällä mennessä salille tuli huomattua ettei yksikään autoilija osannut tai viitsinyt noudattaa liikennesääntöjä liittyen tilanteeseen jossa pyörällä ylitän tien. Joko ei väistetty silloin kun olisi pitänyt (mulla pyörätienjatke ja autolle kolmio) tai sitten suojatie ja minun kuuluu väistää ja olen pysähtynyt väistääkseni tulevaa autoja > auto pysähtyy eikä tilanne edes ole mikään läheltä piti tyyppinen vaan ihan hyvän matkan päästä tuli auto. Jäin odottamaan kuten kuulukin että tulee ohi enkä hyppää alle ja silti väistetään. Tilanteita oli yhteensä 5 ja yksikään tilanne ei mennyt kuten pitäisi. Tuli vaan siinä ajellessa mietittyä juurikin sitä että eikö ihmiset hahmota alkuunkaan miten pitäisi mennä vai eikö vain kiinnosta? Vai molempia?
Puhumattakaan juurikin näistä jotka tulee päin punaisia sillä verukkeella että kyllä mä tästä vielä ehdin tai ettei katsota risteyksiä alkuunkaan onko esim kyseessä tasa-arvoinen.
Ja kyllä, yhtä lailla myös monilla pyöräilijöillä ja sähköpotkulaudoilla kulkevilla on hukassa se milloin pitäisi väistää ja milloin on oikeus mennä yli ja ylipäätään ympärillä olevien huomiointi tuntuu olevan toissijainen asia. Ohitetaan jalankulkijoita selän takaa lujaa ja läheltä varoittamatta ja ei hidasteta vaikka edessä olisi esim. koiran ulkoiluttaja.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta kun liikun autolla, näen, että joku painelee päin punaisia, ja usein niitä on monta eikä vain yksi. Näin siinä sitten käy.
Audikuskit ajaa aina kovaa päin punaisia.
Ajan kotona päin punaisia kun tyttöystävällä on se aika kuukaudesta, ei tunnu missään!
olis isoäidin kannattanut katsoa ympärilleen
Tapaturmakuukaudet meneillään paljon kaatumisia ja yliajoja.Tammikuussa vasta tajutaan että nyt on liukasta ja pimeää.
Joka kerta kun liikun autolla, näen, että joku painelee päin punaisia, ja usein niitä on monta eikä vain yksi. Näin siinä sitten käy.