Muistatko kun 90-luvun Sinäminä-lehdessä oli niitä lukijoiden novelleja?
Ne oli aina kirjoitettu sellaisella nuorisokielellä että olisivat samastuttavissa. Esim. niissä oli sanoja gimma, kundi, bailut, tsägä, hima, frendi.
Kommentit (12)
Nuorisokieli?
En lukenut noita enää ysärillä. Mä diggasin toisenlaisista lehdistä.
Ja kukaan Helsingin ulkopuolella ei käyttänyt niitä sanoja 😅
Ei kai Helsingin slangi ole ikinä ollut mitään koko maan nuorisokieltä? Noista sanoista käytin ysärillä korkeintaan sanaa "bailut". Olis kyllä naurettu suohon jos olisin puhunut jostain kundista ja gimmasta...
Muistan. Sinne sai lähettää myös omia novellejaan ja lähetinkin niitä, niitä jopa julkaistiin. Olivat olevinaan lukijan tarinoita, mutta ei mulla oikeesti ollu niin jännää elämää mitä novelleissa. Haaveilin poikaystävästä, mutta ei mulla sellaista koskaan ollut.
Muistan nyt kun sanoit. Niistä opittiin lähmintä- ja lähentelyvinkkejä.
Oi niitä aikoja. Viikonloppuviihteeksi SinäMinä tai Me kaks sekä laatikko Pirkan rommileivoskeksejä.
Ne novellit olivat parasta noissa lehdissä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Nuorisokieli?
En lukenut noita enää ysärillä. Mä diggasin toisenlaisista lehdistä.
Väärä sijamuoto, oikea on "diggasin toisenlaisia lehtiä".
Paras mieleen jäänyt oli nuori nainen ja vanhempi nainen. Vanhempi nainen pyysi nuorta sängylle ja tyynyn päälle mahalleen alasti. Alkoi sitten leikkiä tällä ja välineitäkin käytti. Oli kirjoitettu todella kiihottavasti. M44
Luin siis joskus lähteä kaverin isosiskon tilaamana.
Vierailija kirjoitti:
Paras mieleen jäänyt oli nuori nainen ja vanhempi nainen. Vanhempi nainen pyysi nuorta sängylle ja tyynyn päälle mahalleen alasti. Alkoi sitten leikkiä tällä ja välineitäkin käytti. Oli kirjoitettu todella kiihottavasti. M44
Kuulostaa kyllä hyvältä ;-)
Muistan Jallun, Kallen ja Raton novellit 1970-1979.
60+
Keitä ne kirjoittajat olivat. Alaosaston juttuja oli ja oliko jonkun aiheena katuelämä, itsensä myynti. Vaikutteita muille? Mistä ne saivat aina poikaystävän. Vai keksittyjä juttuja.