Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on nöyrä ihminen?

Vierailija
27.10.2025 |

Eikö nöyrän ihmisen seura olekin miellyttävää? Nykyaikana paljon keskitytään itsensä esille tuontiin ja omaan erinomaisuuteen. Nöyrän ihmisen tasapainoisuus tekee hyvää.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että olen olemassa.

Vierailija
2/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi itse kuvalilla ihailemansa nöyrän ihmisen. Miten se suhtautuu kohtaamaansa epäoikeudenmukaisuuteen ja mahdolliseen hyväksikäyttöön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla ole mitään tekemistä nöyryyden kanssa. Ei se ole alemmuudentuntoa.

Vierailija
4/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla ole mitään tekemistä nöyryyden kanssa. Ei se ole alemmuudentuntoa.

Anteeksi, että pidän puoleni.

Vierailija
5/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi itse kuvalilla ihailemansa nöyrän ihmisen. Miten se suhtautuu kohtaamaansa epäoikeudenmukaisuuteen ja mahdolliseen hyväksikäyttöön?

Ei nöyrä alistu hyväksikäyttöön eikä suvaitse epäoikeudenmukaisuutta.

Nöyrä ei pidä itseään muita parempana vaan suhtautuu muihin tasa-arvoisesti.

Vierailija
6/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrä on vaatimaton. Tyypillinen kiltti mies.

Vierailija
7/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexander ja Hiski on esimerkkejä tosi nöyristä ihmisistä.

Vierailija
9/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasitko vain ollaksesi olemassa? Vietätkö liikaa aikaa palstalla? Miksi oletusarvoinen negatiivisuus?

=)

Vierailija
10/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nöyrä siinä mielessä, etten tuo itseäni esille sosiaalisissa tilanteissa. Olen myös nöyrä elämän edessä. Mutta väärin minua tai muita kohteleville en ole nöyrä. Tiedän vain mikä on oikein ja väärin, enkä pyydä anteeksi tai kumartele ihmisiä, jotka kiusaavat ja ovat ilkeitä. Jos minua kiusataan ja ärsytetään pitkään, saatan sanoa kiusaajalle pahasti. Tämä pahasti sanominen on helppo sitten kääntää minua vastaan. Siinä tilanteessa en ole nöyrä.

Vierailija
11/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen-hullu aloitti taas.

Vierailija
12/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen joka tuo joka ilta kauniita naisia baarista kotiin.

Vierailija
13/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen ihmisen joskus tapasin ja ihastuin tuohon kiltteyteen ja nöyryteen. Kun tarkemmin tutustuin huomasin että hän onkin hyvin ilkeä ja yksinkertainen toisten selän takana puhuva paskiainen.

Vierailija
14/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrä saa olla mutta ketään ei tarvitse nöyristellä.

Vierailija
15/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen ihmisen joskus tapasin ja ihastuin tuohon kiltteyteen ja nöyryteen. Kun tarkemmin tutustuin huomasin että hän onkin hyvin ilkeä ja yksinkertainen toisten selän takana puhuva paskiainen.

Hän varmasti menetti sinussa paljon, vaikutat kauniilta sielulta. 

Vierailija
16/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryys on luonteenpiirre, joka tarkoittaa vaatimattomuutta, itsensä vähättelemättömyyttä ja kykyä hyväksyä oma paikkansa suhteessa muihin. Se eroaa alistumisesta siinä, että se ei välttämättä ole passiivisuutta, vaan älykäs itsekunnioitus, jossa ei ajattele itsestään liikoja, mutta ei myöskään vähättele omia taitojaan. Nöyryys on tärkeä hyve ihmisten välisessä kanssakäymisessä, ja se ilmenee usein kyvyssä ihailla muita ja haluna oppia uutta. 

Vierailija
17/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, tällä ei ole mitään tekemistä nöyryyden kanssa. 

Vierailija
18/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryyden vastakohtana on pidetty ylpeyttä. Ylpeys on ensimmäinen kuuluisassa kuolemansyntien luettelossa.

Vierailija
19/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrät ihmiset ovat fyysisesti ja henkisesti terveempiä. He myös käyttäytyvät anteliaammin, ovat avuliaampia ja kiitollisempia, mikä tekee heistä viehättäviä muille. Heidän on myös helpompi hallita tietoisesti omia impulssejaan ja selviytyä stressaavista kokemuksista vähemmillä negatiivisilla seurauksilla.

Vierailija
20/25 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrä on se jolla on miekka ja taito käyttää sitä, mutta nöyrä tekee päätöksen laittaa miekka tuppeen ja palvelee muita. 

Nöyrä on se jolla on ylivertaiset kyvyt mutta ei pidä itseään muita parempana vaan kääntyy kehitysvammaisen puoleen auttamaan tätä eteenpäin. 

Jeesus on paras esimerkki nöyrästä, Jumala tuli ihmiseksi, riisui itsensä kaikesta siitä kunniasta ja kirkkaudesta sekä suostui kuolemaan syntisten puolesta vaikka olisi voinut vain oikeudenmukaisesti hävittää kaikki synnintekijät. Mikään pakko ei ollut pelastaa ihmistä sillä ihminen menetti kaikki oikeutensa sillä hetkellä kun syntiin lankesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän