Puhuimme 2-3 lapsesta, mutta ekan jälkeen nainen ei enää halua lisää. Eroko nyt?
Olen 36 ja nainen 32. Olemme olleet yhdessä 4 vuotta...alusta asti olemme puhuneet ja suunnitelleet että hankimme vähintään kaksi, mutta todennäköisesti kolme lasta.
Eka lapsi syntyi helmikuussa, ja nyt nainen on sanonut ettei enää aio tehdä enempää. Olen aivan valtavan pettynyt, eikä nainen ole muuttanut kantaansa vaikka miten olen yrittänyt.
Onko tässä nyt sitten muuta vaihtoehtoa kuin etsiä toinen nainen jonka tanssa tehdä lisää lapsia? Mietin jopa että jos naiselle sopisi järjestely jossa pysymme ja asumme yhdessä, mutta teen silti lapsi toisen naisen kanssa.
Kommentit (30)
Aikamoinen ansa naiselta tehdä noin. Hänelle pitäis sitten vastavuoroisesti sopia että saatat toisen naisen raskaaksi...Vaikka sitten perinteisellä menetelmällä.
Eroon tuo johtaa, ja se on parempi molemmille. Ei ole kompromisseja. T samanlaisesta kuviosta kauan sitten eronnut ja uudelleenavioitunut, molemmilla sopivammat puolisot jo parikymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen ei halua enempää lapsia? Jos osasyynä on se, että sinä miehenä et osallistu riittävästi, niin koitapa osallistua enemmän.
Toi ajatus on sun päässäsi. AP varmaan olisi maininnut sen, jos hänen naisensa olisi sellaista valittanut. Mustamaalaus-yritys sinulta heti ekaksi
Ei tietenkään ole muuta vaihtoehtoa. Ei provoaloittajan päähän uppoo mikään muu vaihtoehto.
Onks sul piuhat poikki korvien välissä?
No, kumpi on sulle tärkeämpi. (oletettavasti) rakas vaimo ja ydinperhe, vai se toinen lapsi. Vaikka eroaisit, et välttämättä tule ikinä saamaan toista lasta.
PS. Vaimollasi jyrrää yhä hormonit, ja hän voi olla univelkainen. Tue häntä ja osallistu vauvan hoitamiseen, ehkä hän muuttaa mielensä.
Kerrohan ihan rehellisesti, että miten paljon osallistut vauvan hoitoon? Jos vauvan hoito täysin naisen harteilla, niin ihmekös jos ei halua enää lisää...
Jos nyt odotat, että vauva on vähintään vuoden ja (oletettu) imetys loppuu. Hormonit suojelevat naisen kehoa, jotta uusi raskaus ei alkaisi liian pian. Sitten, jos ei siltikään mieli muutu, niin perhe rikki ja uutta matoa koukkuun.
Trollihan tämä on, mutta miten olisi, että hankkiutuisit miessakkitoimintaan? Suomi on täynnä lapsia, joilla ei ole isää tai joiden isää ei kiinnosta. Otat pari lainalasta yksinhuoltajalta viikonlopuiksi ja alat vaikka vapaaehtoiseksi valmentajaksi paikalliseen urheiluseuraan. Jos olet hyvä hommassa, sinusta tulee isähahmo kymmenille lapsille ja saat pitää vielä oman perheesi.
Ajattelisit lastasi etkä vain itseäsi, pelle.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisit lastasi etkä vain itseäsi, pelle.
Kyl hän saa erota mielikuvitusnaisesta
Jos lapsiluku on vaimoa ja jo olemassa olevaa lasta tärkeämpi niin mene ja etsi uusi nainen. Vaimollasi on täysi oikeus muuttaa mielensä. Hänhän se on raskaana ja imettää, sinä saat vaan parhaat puolet. MIkäli sinulla nyt mitään perhettä oikeasti edes on. Mutta jos painostuksesta hankkii lapsia enemmän kuin haluaa, käy kuten minulle. Vihaan miestä nykyään. Hän sai haluamansa lapsen ja jätti lapsenhoidon yksin minulle.
Helmikuusta on lyhyt hetki aikaa.
Miten vauva aika on mennyt?
Ei tarvitse meille kertoa, mutta jos on pientäkin synnytysmasennusta tms. Tälläiset vaikuttaa.
Hymyilettekö molemmat, kun vauva hymyilee?
Joskus se vauva aika on rankka.
Taaperoiän alku mahtava tai stressaava.
Osallistutko?
Vauva on vielä pieni. Seuraavan päätös, ei vielä ole ajankohtainen jos molemmat eivät ole valmiita.
Ei ole kiire. Menee 4 kk ja mieli saattaa muuttua.
Älä painosta.
Helppohan se on miehen haluta lapsia, kun ei joudu itse kantamaan ja synnyttämään niitä. Antaisit puolisosi toipua edellisen synnytyksestä ja imetyksestä ilman painostusta.
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tämä on, mutta miten olisi, että hankkiutuisit miessakkitoimintaan? Suomi on täynnä lapsia, joilla ei ole isää tai joiden isää ei kiinnosta. Otat pari lainalasta yksinhuoltajalta viikonlopuiksi ja alat vaikka vapaaehtoiseksi valmentajaksi paikalliseen urheiluseuraan. Jos olet hyvä hommassa, sinusta tulee isähahmo kymmenille lapsille ja saat pitää vielä oman perheesi.
Tää olisi upea vaihtoehto. Auttaisi montaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsiluku on vaimoa ja jo olemassa olevaa lasta tärkeämpi niin mene ja etsi uusi nainen. Vaimollasi on täysi oikeus muuttaa mielensä. Hänhän se on raskaana ja imettää, sinä saat vaan parhaat puolet. MIkäli sinulla nyt mitään perhettä oikeasti edes on. Mutta jos painostuksesta hankkii lapsia enemmän kuin haluaa, käy kuten minulle. Vihaan miestä nykyään. Hän sai haluamansa lapsen ja jätti lapsenhoidon yksin minulle.
Sama. Me sovittiin yhdestä, ja yhden jälkeen lisää olisi pitänyt saada vaikka hoito ei kiinnostanut. Sinne lattiakaivoon lörisi kunnioitus. Viimeiset 20 v olen ollut velamiehen kanssa.
3
Minulla ja miehellä on yksi lapsi, joka hankittiin miehen aloitteesta. Kun vauva oli syntynyt, sovimme että ilman muuta haluamme toisenkin. Sitten miehen mieli muuttui, enkä oikein ymmärrä miksi. Hänen ei ole tarvinnut hoitaa lasta tai kotia oikeastaan ollenkaan.
Joskus voi käydä näinkin päin.
Eroa vaan, sama sanottaisiin naiselle joka haluaa lisää lapsia, asiasta sovittiin ja mies pettää lupauksensa.
Miksi nainen ei halua enempää lapsia? Jos osasyynä on se, että sinä miehenä et osallistu riittävästi, niin koitapa osallistua enemmän.